Снимка: Economy.bg
Meta Platforms обмисля платени версии на Facebook и Instagram без реклами за потребители, пребиваващи в Европейския съюз (ЕС), като отговор на контрола на регулаторите, съобщи New York Times.
Тези, които плащат за абонаментите, няма да виждат реклами, като Meta също ще продължи да предлага безплатни версии на приложенията с реклами в ЕС, се казва в съобщението, което цитира трима души, запознати с плановете.
Изданието добавя, че евентуалният ход може да помогне на Meta да се бори с опасенията за поверителността и други проверки от страна на ЕС, тъй като ще даде на потребителите алтернатива на базираните на реклами услуги на компанията, които разчитат на анализиране на данните на хората.
Компанията е под прицела на антитръстовите регулатори на ЕС и загуби битката през юли срещу германска заповед от 2019 г., която му забранява да събира данни на потребители без съгласие, припомня „Ройтерс“.
На този етап не е ясно колко ще струва абонаментът за версията без реклами.