събота, 15 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1153 прочитания

    Meta въвежда абонамент без реклами за услугите си в Европа

    Безплатният, поддържан от реклами вариант, също ще е наличен за потребителите
    31 октомври 2023, 09:03 a+ a- a

    Снимка: iStock

    Meta Platforms съобщи в понеделник (30 октомври), че ще предложи на потребителите в Европа абонаментен план за използване на Facebook и Instagram без реклами, за да се съобрази с разпоредбите на Европейския съюз.

    Месечните абонаментни планове за потребители в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария ще струват €9,99 евро, ако бъдат закупени през уеб браузър и €12,99 на месец, ако бъдат закупени през устройство с iOS или Android. Независимо от това къде е купен, абонаментът ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram в Центъра за акаунти (Accounts Center) на потребителя. Както е в случая с много онлайн абонаменти, ценообразуването на iOS и Android взема предвид таксите, които Apple и Google начисляват чрез съответните политики за закупуване. До 1 март 2024 г. първоначалният абонамент обхваща всички свързани акаунти в Центъра за акаунти на потребителя. От 1 март 2024 г. обаче ще се прилага допълнителна такса от €6 на месец в мрежата и €8  на месец за iOS и Android за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя.

    Регламентите на ЕС заплашват да ограничат способността на Meta да персонализира реклами за потребителите без тяхното съгласие и да навредят на основния ѝ източник на приходи, уточнява „Ройтерс“.

    Най-популярната социална мрежа в света е подложена на антитръстов натиск в ЕС. През юли загуби битката си срещу германска заповед за ограничаване на данните, тъй като върховният европейски съд подкрепи правомощията на германския антитръстов надзорен орган да разследва и нарушения на поверителността.

    Предлагането на избор между безплатен, поддържан от реклами план и платен абонамент без реклами може да накара потребителите да изберат първия, което помага на Meta да спазва разпоредбите, без да засяга рекламния си бизнес.

    Meta беше глобена с €390 млн. по-рано тази година от ирландския регулатор на поверителността на данните и ѝ беше казано, че не може да използва така наречения „договор“ като правно основание за изпращане на реклами на потребителите въз основа на тяхната онлайн активност.

    По-късно компанията заяви, че възнамерява да поиска съгласието на потребителите в ЕС, преди да позволи на бизнеса да насочва реклами, за да отговори на променящите се регулаторни изисквания в региона.

    Според съобщението на компанията новите планове ще влязат в сила от ноември.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Тръмп планира нови мита
    Възможно е най-големият ефект от тях да понесат Япония, Индия и ЕС
    преди 1 ден
    Тази страна е най-големият производител на бижута в ЕС
    ЕС е произвел бижута за над 4,3 милиона евро през 2023
    преди 1 ден
    „България Еър“ добавя линията Варна – Париж към полетната си програма за лято 2025
    От април стартират и полети Варна – Франкфурт, а от юни Варна – Прага
    преди 1 ден
    ЕС: Реципрочните мита на Тръмп са стъпка в грешна посока
    Брюксел се закани да реагира незабавно на неоправданите мита на САЩ
    преди 1 ден
    Инфлацията през януари е 2%
    По данни на НСИ натрупаната инфлация за последните 3 години е 25,6%
    преди 1 ден
    Софиянци плащат данъци на коли и имоти с 5% отстъпка до 30 април
    Ставките на местните данъци за 2025 не са променени, отбелязват от Столична община
    преди 1 ден
    Електрохолд Трейд стартира високотехнологична платформа за управление на енергийни активи
    Тя предлага обща мощност за регулиране в диапазон от 190 мегавата