неделя, 25 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    815 прочитания

    Meta въвежда абонамент без реклами за услугите си в Европа

    Безплатният, поддържан от реклами вариант, също ще е наличен за потребителите
    31 октомври 2023, 09:03 a+ a- a

    Снимка: iStock

    Meta Platforms съобщи в понеделник (30 октомври), че ще предложи на потребителите в Европа абонаментен план за използване на Facebook и Instagram без реклами, за да се съобрази с разпоредбите на Европейския съюз.

    Месечните абонаментни планове за потребители в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария ще струват €9,99 евро, ако бъдат закупени през уеб браузър и €12,99 на месец, ако бъдат закупени през устройство с iOS или Android. Независимо от това къде е купен, абонаментът ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram в Центъра за акаунти (Accounts Center) на потребителя. Както е в случая с много онлайн абонаменти, ценообразуването на iOS и Android взема предвид таксите, които Apple и Google начисляват чрез съответните политики за закупуване. До 1 март 2024 г. първоначалният абонамент обхваща всички свързани акаунти в Центъра за акаунти на потребителя. От 1 март 2024 г. обаче ще се прилага допълнителна такса от €6 на месец в мрежата и €8  на месец за iOS и Android за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя.

    Регламентите на ЕС заплашват да ограничат способността на Meta да персонализира реклами за потребителите без тяхното съгласие и да навредят на основния ѝ източник на приходи, уточнява „Ройтерс“.

    Най-популярната социална мрежа в света е подложена на антитръстов натиск в ЕС. През юли загуби битката си срещу германска заповед за ограничаване на данните, тъй като върховният европейски съд подкрепи правомощията на германския антитръстов надзорен орган да разследва и нарушения на поверителността.

    Предлагането на избор между безплатен, поддържан от реклами план и платен абонамент без реклами може да накара потребителите да изберат първия, което помага на Meta да спазва разпоредбите, без да засяга рекламния си бизнес.

    Meta беше глобена с €390 млн. по-рано тази година от ирландския регулатор на поверителността на данните и ѝ беше казано, че не може да използва така наречения „договор“ като правно основание за изпращане на реклами на потребителите въз основа на тяхната онлайн активност.

    По-късно компанията заяви, че възнамерява да поиска съгласието на потребителите в ЕС, преди да позволи на бизнеса да насочва реклами, за да отговори на променящите се регулаторни изисквания в региона.

    Според съобщението на компанията новите планове ще влязат в сила от ноември.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Nvidia стана 4-тата най-голяма компания в света
    Пазарната капитализация на производителя на чипове достигна $1,96 трилиона
    преди 1 ден
    ЕС прие 13-и пакет от санкции срещу Русия
    За първи път се налагат санкции на китайски фирми, които помагат на Кремъл
    преди 1 ден
    преди 1 ден
    Над 120 BILLA магазина ще имат каси на самообслужване до края на 2024
    Веригата започва да въвежда в обектите си хибридния модел на плащане още през 2020
    преди 1 ден
    МОН: Над 156 хиляди ученици се обучават в професионални паралелки
    Националната търговско-банкова гимназия е училището с най-много учебни предприятия в света
    преди 1 ден
    преди 2 дни
    Colliers: Хибридният модел на работа ще се запази и тази година
    Развитието на споделени работни места вероятно ще се ускори през 2024, сочи доклад на компанията