Безплатният, поддържан от реклами вариант, също ще е наличен за потребителите
Снимка: iStock
Meta Platforms съобщи в понеделник (30 октомври), че ще предложи на потребителите в Европа абонаментен план за използване на Facebook и Instagram без реклами, за да се съобрази с разпоредбите на Европейския съюз.
Месечните абонаментни планове за потребители в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария ще струват €9,99 евро, ако бъдат закупени през уеб браузър и €12,99 на месец, ако бъдат закупени през устройство с iOS или Android. Независимо от това къде е купен, абонаментът ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram в Центъра за акаунти (Accounts Center) на потребителя. Както е в случая с много онлайн абонаменти, ценообразуването на iOS и Android взема предвид таксите, които Apple и Google начисляват чрез съответните политики за закупуване. До 1 март 2024 г. първоначалният абонамент обхваща всички свързани акаунти в Центъра за акаунти на потребителя. От 1 март 2024 г. обаче ще се прилага допълнителна такса от €6 на месец в мрежата и €8 на месец за iOS и Android за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя.
Регламентите на ЕС заплашват да ограничат способността на Meta да персонализира реклами за потребителите без тяхното съгласие и да навредят на основния ѝ източник на приходи, уточнява „Ройтерс“.
Най-популярната социална мрежа в света е подложена на антитръстов натиск в ЕС. През юли загуби битката си срещу германска заповед за ограничаване на данните, тъй като върховният европейски съд подкрепи правомощията на германския антитръстов надзорен орган да разследва и нарушения на поверителността.
Предлагането на избор между безплатен, поддържан от реклами план и платен абонамент без реклами може да накара потребителите да изберат първия, което помага на Meta да спазва разпоредбите, без да засяга рекламния си бизнес.
Meta беше глобена с €390 млн. по-рано тази година от ирландския регулатор на поверителността на данните и ѝ беше казано, че не може да използва така наречения „договор“ като правно основание за изпращане на реклами на потребителите въз основа на тяхната онлайн активност.
По-късно компанията заяви, че възнамерява да поиска съгласието на потребителите в ЕС, преди да позволи на бизнеса да насочва реклами, за да отговори на променящите се регулаторни изисквания в региона.
Според съобщението на компанията новите планове ще влязат в сила от ноември.