неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1701 прочитания

    Как инфлуенсър маркетингът променя рекламния пазар в България?

    За платформата за инфлуенсър маркетинг BUZZStore и тенденциите разказват Мария Гергова-Бенгтссон - Основател и CEO на United Partners, и Аделина Пасат - Основател и CEO на BUZZStore в Румъния
    30 ноември 2023, 16:06 a+ a- a

    Мария Гергова-Бенгтссон - Основател и Управляващ Директор на United Partners, и Аделина Пасат - Основател и Управляващ Директор на BUZZStore в Румъния. Снимка:  United Partners

    Вече три години в България оперира BUZZStore - първата платформа за маркетинг „от уста на уста“ и съдържание, генерирано от инфлуенсъри за брандове в България. Платформата стартира преди 10 години в Румъния, а комуникационната агенция United Partners е ексклузивен партньор на BUZZStore за България. 

    Основната цел на инициативата е получаването на обективна оценка, която нерядко брандовете използват като опорна точка в стратегическото си планиране. Едни от най-популярните лица вече са част от непрекъснато нарастващата група от лидери на обществено мнение, познати повече като BUZZ-ъри. До момента над 10 000 BUZZ-ъри са получили безплатни продукти и услуги за тестване у дома си, от области като храна, красота, почистване, технология, домашна грижа. Сред клиентите на платформата в България са P&G, CeraVe, Pierre Fabre, Libresse и други. 

    С Мария Гергова-Бенгтссон - Основател и Управляващ Директор на United Partners, и Аделина Пасат - Основател и Управляващ Дирекотор на BUZZStore в Румъния, разговаряме за спецификите на инфлуенсър маркетинга, какви са тенденциите, как променят рекламният пазар в България и какво предстои в бъдеще.

    Как се роди идеята за BUZZStore и какво представлява?
    Аделина Пасат: BUZZStore е най-голямата общност от нано- и микроинфлуенсъри в Румъния и България, която помага на марките да превръщат харесванията в социалните мрежи в продажби благодарение на тестване в домашни условия и препоръки в социалните мрежи. Идеята се зароди от идентифицирането на възможност в маркетинговите проучвания от 2000 г. Вече можеше да се забележи значителният спад в развитието на традиционните медии (телевизия, преса, радио) и нарастващата роля на социалните мрежи за трансформирането на потребителите в клиенти (напр. изследване на Forrester за медиите, 2007 г. и др.) По онова време можеше да се прогнозира ясна тенденция: най-ефективната сила за реализация на продажби е препоръката на приятел. Идеята не беше нова. През 2000 г. Procter & Gamble стартира мрежа за word of marketing в САЩ (Tremol), която успешно увеличи продажбите на техните марки с 10 %. По онова време малко агенции се фокусираха върху обикновените потребители (влиятелни лица в приятелските им групи и в кръга на колегите им), а ние решихме, че си струва да се съсредоточим върху по-малките създатели на съдържание, за да увеличим процента на спечелените медии, работещи за марките.

    Промени ли се нещо от създаването на платформата досега?
    Аделина Пасат: Много аспекти се промениха и се развиха във външната среда: почти всяка марка комуникира чрез социалните медии и използва създателите на съдържание и генерираното от потребителите такова, за да достигне до целевата аудитория. Налице са множество конкуренти, които се занимават с част от това, което правим ние, но никой няма такова голямо покритие на комуникационните нужди, каквото има BUZZStore през 2023 г. Освен това броят на потребителите, които създават съдържание, се увеличи драстично, както и средствата, които те използват за генериране на качествено авторско съдържание, което може да информира, забавлява и убеждава потребителите да закупят определен продукт или услуга.

    В колко страни оперира към момента и защо решихте да влезете в България?
    Аделина Пасат: На този етап работим на родния си пазар, Румъния, вече 10 години, като разработваме над 200 проекта за марки на световни компании, както и за местни по-малки компании. В България имаме ексклузивно партньорство с агенция United Partners от 3 години и разработеният заедно проект доказа, че има голям потенциал за българския пазар. Пазарите ни са доста сходни и понякога се извършва регионална координация както за Румъния, така и за България по отношение на маркетинговата стратегия. Често постигаме синергия и обсъждаме съвместни проекти за двата пазара.

    Разкажете ни как се стигна до партньорството между BUZZStore и United Partners.
    Мария Гергова-Бенгтссон: Партньорството между United Partners и BUZZStore е една от онези уникални колаборации, които се раждат от общи ценности и стратегическа визия. Когато се срещнахме с екипа на BUZZStore, бързо осъзнахме потенциала и множеството безгранични възможности, все още непознати в България, които заедно можем да предоставим както на клиентите си, така и на лидерите на мнение в социалните мрежи. Преди три години проектът беше мечта за развитие на българския пазар. Днес това партньорство е видим резултат с висока добавена стойност.

    Нашата агенция се гордее с креативността и професионализма на екипа си, технологичния напредък и постоянния стремеж към иновации. Виждаме в BUZZStore не само платформа за тяхното проявление, но и партньор, който споделя идентични на нашите ценности, базирани върху отлично качество на предлаганите услуги и желанието да предложи нещо уникално на пазара.

    За нас партньорството не е просто сътрудничество – това е ангажимент, изграден върху стабилната основа от споделени вярвания. Видимият успех и непрекъснато нарастващата популярност на BUZZStore са в унисон с разрастването и развитието на United Partners. Общото между двата екипа е стремежът да предлагаме на клиентите си възможност за ефективно позициониране на пазара и пълноценно участие в иновативни маркетингови стратегии.

    Това партньорство е видим резултат от общата ни визия. Заедно създаваме „продуктови“ истории с емоционален привкус, които моделират пазара и остават в сърцата както на нашите клиенти и на лидерите на мнение, включили се в кампаниите, така и на крайния потребител.

    Каква е равносметката от това партньорство и как се отрази на рекламния пазар в България?
    Мария Гергова-Бенгтссон: Ексклузивното партньорство с BUZZStore е отлична възможност за United Partners да затвърди своето лидерство в областта на инфлуенсър маркетинга, където имаме множество български и международни отличия с P&G, Diageo и др. Така ние предоставямe на клиентите си иновативни и високоефективни стратегии за взаимодействие с аудиторията. Партньорството между United Partners и BUZZStore е динамично и вдъхновяващо преживяване. Резултатите от него са видими в настъпилите промени на българския пазар. Това сътрудничество не просто популяризира дейността на BUZZStore, но и преобразява начина, по който компаниите в България могат да се свързват с потребителите. Непрекъснато нарастващата популярност на BUZZStore не е изненадваща заради двупосочната сила, която платформата крие в себе си. Значимостта ѝ е високо ценена от потребителите, които имат възможност да се запознаят с характеристиките на продукт или услуга и да вземат информирано решение преди закупуването му. Ролята на платформата е важна и за компаниите, тъй като бизнесът е наясно, че препоръката от приятел е доста по-значима за решението за покупка от рекламното съдържание, което ни заобикаля. В свят на реклама, BUZZStore е иновативна платформа, алтернатива на платените инфлуенсъри, промотираните публикации и спонсорираното съдържание. BUZZ-ърите охотно споделят впечатленията си от марките и техните истории имат реално въздействие върху решенията на аудиторията им. Мисията на BUZZStore е да създава реалистична представа, като насърчава реални потребители да споделят личните си впечатления за конкретен бранд, и така да генерира повишаване на броя на лоялните клиенти, потребителската удовлетвореност и продажбите. Иновативността на BUZZStore се крие в утвърдения вече похват, обединяващ задълбочено проучване на пазара, прецизно сегментиране на участниците и доверени партньорства с доказали се подизпълнители. Именно по този начин BUZZStore и United Partners помагат на марките да достигнат ефективно и автентично до своите целеви групи, които се трансформират от потребители в лоялни клиенти и защитници на бранда.

    Проектите, които разработваме заедно, отразяват актуалните тенденции в рекламния и комуникационния бизнес и предлагат интегрирани и творчески решения за клиентите.

    Разкажете ни малко повече как платформата функционира в България. Какво я прави уникална в контекста на рекламния пазар в България?
    Мария Гергова-Бенгтссон: BUZZStore е иновативна платформа за инфлуенсър маркетинг, която вече три години успешно функционира и в България, предоставяйки уникални възможности за взаимодействие между брандове и потребители. Платформата действа като мост между брандовете и инфлуенсърите, позволявайки им да си сътрудничат по креативен, ефективен и автентичен начин.

    BUZZStore не е просто средство за реклама, а е цялостен механизъм за създаване на истории и връзки между марките и крайния потребител. Ние вярваме в силата на истинските истории, които нано- и микроинфлуенсърите създават въз основа на личните си впечатления за продукт или услуга, които тестват безплатно в уюта на собствения си дом. Платформата „мисли“ за всички страни в процеса – дава възможност на брандовете да достигнат до нови и разширени аудитории, а на инфлуенсърите предоставя избор да се включат в кампании, които отговарят на техните ценности и интереси.

    Това, което прави BUZZStore уникален в контекста на рекламния пазар в България, е съчетанието на технология и човешки фактор. Платформата използва иновативен и функционален подход за създаване на колаборация между брандовете и най-подходящите инфлуенсъри, като същевременно подчертава значението на личното мнение.

    С BUZZStore брандовете могат да се възползват не само от провеждането на рекламна кампания, но и получават възможността да вдъхновят създаването на автентични истории, които докосват сърцата на потребителите. Този модел е успешен, защото води до изграждането на дългосрочни взаимоотношения и защото генерира неподправено влияние върху целевата аудитория. Инфлуенсърите, от своя страна, получават шанса да се ангажират с марки, на които истински вярват и с които споделят общи ценности. Тази съвкупност от фактори води до повишаване на удовлетвореността на всички участници в процеса и до затвърждаване на доверието от страна на потребителите, които ценят истинската, непринудена и прозрачна комуникация. Именно това е тайната, върху която градим общността на BUZZStore в България.

    Колко и какви компании в България използват платформата?
    Мария Гергова-Бенгтссон: BUZZStore е привлекателна платформа за широк спектър от компании, които търсят иновативен начин за взаимодействие с целевата си аудитория. 

    Водени от стремежа към задоволяване на потребителските нужди и очаквания, все повече брандове се включват в инициативата, за да разберат от първо лице къде са силните и слабите им страни. До момента над 10 000 BUZZ-ъри са получили безплатни продукти и услуги за тестване у дома си от области като: храна, красота, почистване, технология, домашна грижа. Сред нашите клиенти в България, които предоставят този тип безплатно преживяване, са P&G, CeraVe, Pierre Fabre, Libresse и много други. Сред най-популярните брандове, част от семейството на BuzzStore в Румъния, са Uriage, Loreal, Garnier, Avon, Milde, Vichy, Mixa, Persil, Tefal, KFC, Milka и др. Тези компании се включват в кампании, които не само повишават видимостта на техните продукти и услуги, но и създават дългосрочни връзки с инфлуенсър общността.

    BUZZStore & United Partners предлагат индивидуални решения спрямо нуждите на всеки бранд, което позволява на компаниите да изпълнят специфичните си цели и изисквания. Съчетанието от технологични инструменти и екип от професионалисти превръща използването на платформата в предпочитан избор за тези, които осъзнават значимостта на инфлуенсър маркетинга и имат желание да го внедрят в своята стратегия за реклама и комуникация.

    Какви са потребителите или т.нар. BUZZ-ъри и на какъв принцип се подбират?
    Аделина Пасат: BUZZ-ърите са любопитни хора, активни в социалните медии, предимно активни онлайн, които обичат да споделят мислите си със своите приятели и колеги чрез креативни публикации в социалните медии, но и ангажирани офлайн, в директни разговори. Всяка кампания има своя специфика, затова започваме процеса на подбор, като разглеждаме целевата група, до която даден продукт или услуга иска да достигне чрез комуникация в социалните мрежи. Освен това всеки нов проект стартираме с въпросник за подбор, в който прилагаме специфични филтри за релевантност. Не на последно място, критерий е и креативността на даден BUZZ-ър, предишните му участия в кампании, както и броят на последователите му.

    Интегриран ли е изкуствен интелект в платформата и планирате ли да интегрирате?
    Аделина Пасат: На този етап проучваме какъв е най-подходящият вариант за интегриране на изкуствения интелект в нашата платформа. Виждаме потенциал в областта на отчитането на резултатите и наблюдението на активността на BUZZ-ърите, но бихме искали да запазим процеса на подбор на ниво cherry picking, за да гарантираме най-добрите резултати за нашите клиенти.

    Какви са плановете за развитие на BUZZStore в България и какво ново предстои?
    Мария Гергова-Бенгтссон: Екипите от професионалисти, стоящи зад United Partners & BUZZStore, активно работят върху усъвършенстване и разширяване на потенциалните възможности пред платформата не само в България, но и в други европейски страни. Фокусът е поставен върху иновациите, които ще допринесат за по-голямото удобство и ефективност както за брандовете, така и за инфлуенсърите и потребителите.

    Планираме внедряването на нови и по-достъпни инструменти за анализ и управление на кампаниите, които ще помогнат на брандовете да следят и измерват по-лесно въздействието на работата ни. В същото време ще предоставим на инфлуенсърите по-гъвкави и персонализирани опции за участие, което ще ги подкрепи в техния стремеж към развитие.

    Подобряването на алгоритмите и технологиите зад платформата осигурява по-добро съответствие между брандовете и инфлуенсърите и така повишава ефективността на кампаниите. В същото време общата ни цел е да разширим географското покритие и да обхванем нови пазари, които да предоставят нови възможности за сътрудничество. Съчетавайки експертизата на екипа от професионалисти – сърцето на United Partners, и иновациите на BUZZStore, ще продължим да предоставяме на клиентите си уникални и успешни инструменти за позициониране.

    Във всеки етап от развитието на партньорството ще продължим да търсим обратна връзка от нашите клиенти, за да гарантираме, че услугата, която предлагаме, отговаря на техните нужди и очаквания. С обединени усилия United Partners и BUZZStore ще продължат да създават успешни и иновативни кампании, които подпомагат растежа и влиянието на компаниите, а успоредно с това развиват пазара.

    Бизнесът ни продължава да расте извън границите на България, вече имаме професионална мрежа с над 50+ партньорски агенции в нея, която ще продължим да развиваме. Това ни позволява да работим в много по-голям мащаб, когато предоставяме интегрирани маркетингови и комуникационни услуги за нашите клиенти. Някои от тях извън страната към момента са Kyndryl, Diageo, WWF и др. Във връзка с международната експанзия създадохме подобрени SOP (стандартни оперативни процедури), като планът ни е да ги доразвием и да ги базираме в облака, за да можем да работим по-бързо и ефективно и с партньори. Разбира се, с това е свързана и нашата приоритетна цел – развитие на хората в агенцията, техните умения и способности. В София е базиран основният екип, затова имаме планове за обогатена програма за личен и професионален растеж. Ние винаги слагаме силен фокус върху хората ни. Тази година попаднахме в класацията на Provoke за най-добро място за работа в EMEA при агенциите. Това е особено важна оценка, защото ядрото на бизнеса ни са нашите служители.

     

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години