събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9448 прочитания

    SERP Conf. става международно събитие с потенциала и капацитета да постави България на глобалната карта на дигиталния маркетинг

    Какво да очакваме от събитието за дигитален маркетинг през пролетта, разказва Никола Минков, международен лектор, преподавател, основател и CEO на Serpact
    12 февруари 2024, 08:55 a+ a- a

    Снимка: Serpact

    Никола Минков е основател и изпълнителен директор на международно най-награждаваната SEO агенция у нас – Serpact. Стои и зад брандовете SERP Conf. и SERP Acad. От повече от 10 години се занимава с дигитален маркетинг.
    Има богат опит със стратегиране и ръководене на големи проекти по SEO за компании като Technopolis, DSK Bank, Tavex, bTV Media Group, bwin и много други. Под неговото ръководство за 2023 г. над 20 онлайн магазина, клиенти на агенцията, достигат нива на растеж от 150% до 600%.
    В момента Никола Минков развива startup компания Trackian, която разработва собствен SaaS продукт в услуга на всички електронни магазини, дигитални маркетолози, онлайн бизнеси и Lead Generation сайтове.
    Никола Минков е бил лектор на над 80 конференции у нас и в чужбина.
    Преподавател е в магистърската програма на Стопански факултет към Софийски университет „Св. Климент Охридски“, където е и обявен за млад учен (R1). Гостува с лекции в Università degli Studi di Trieste в Триест, Италия, и в Soka University в Токио, Япония.
    Член е на Управителния съвет на Българска е-комерс асоциация (БЕА).
    Официален член е на Forbes Business Council, елитна организация на лидери и успешни бизнесмени от цял свят, към която присъединяването става само с покана и след одобрение от специална комисия.

    Свързахме се с Никола, за да ни разкаже какво да очакваме от тазгодишното издание на SERP Conf.

    Какво да очакваме на SERP Conf 2024?
    Кратката версия: Два конферентни дни с лектори-практици на топ ниво и нетуъркинг с гости от цял свят. И по-подробната: С изданието на 18-19 април в зала 3 на НДК SERP Conf. става международно събитие, което има потенциала и капацитета да постави България на глобалната карта на дигиталния маркетинг. И умишлено не казвам на SEO картата. Защото тази пролет ще си говорим още за SEM, E-commerce и AI.

    Проучванията на аудиторията ни насочиха към подобно разширяване на обхвата – близо 40% от гостите на изданието от миналата година, SERP Conf. Eastern Europe, бяха дигитални маркетолози или активно ангажирани в онлайн търговията. С лектори като Gary Illyes от Google, Patrick Stox от Ahrefs, Wijnand Jongen от Ecommerce Europe сме сигурни, че ще покрием горещите теми и тенденции, за да сме максимално полезни на посетителите.

    Кое ще е различното в това издание?
    Започнала като локално събитие, имащо за цел да събере SEO общността, SERP Conf. вече е международна конференция. Първоначалният ни стремеж да бъде място за споделяне на знания и опит, се запазва. Самият формат, по който това се случва, обаче леко се видоизменя. Въз основа на обратната връзка от аудиторията тази година даваме допълнително време за презентации на лекторите и удължаваме панелите за въпроси и отговори.
    Освен двата пълни конферентни дни, възможността за нетуъркинг и коктейли, както и обяд, кафе и освежителни напитки сме взели под внимание и желанието на част от гостите да могат да присъстват на VIP вечеря с лектори. Идеята ни е да съдействаме за създаване на по-близки контакти между професионалистите както от различни сфери, така и от различни държави. Винаги се вслушваме в съветите и очакванията на публиката, нали конференцията е за нея!

    За кого е подходяща конференцията?
    Миналогодишното издание реализира 109% от предвидените места, което ни даде ясен сигнал, че е време за събитие, което не е тясно специализирано в SEO. Затова SERP Conf. 2024 International обхваща като теми всички дигитални канали, които могат да доведат до повече конверсии за електронните търговци. Все пак около 30% от аудиторията ни са експерти на ръководни управленски позиции, които са пряко отговорни за приходите и за размера на инвестициите в дадено маркетинг начинание.
    Има няколко типа аудитории, за които е подходяща конференцията, но нека обобщим така: на пролетното издание са добре дошли всички, които искат да се учат, да се развиват и да жънат успехи в областта на дигиталния маркетинг.

    Как може да се вземе участие в нея?
    В момента имаме активни няколко опции за закупуване на билети. Лично моят съвет е да не се чака последният момент, миналата година пропуските свършиха много преди самото събитие и се наложи да осигуряваме допълнително места. За съжаление, нямаше как да съберем всички желаещи.
    Има опция за отстъпки от цената на пропуските за партньорите ни и техните членове. А те са много – от Българска е-комерс асоциация, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Българска стопанска камара, индустриалните ни партньори от Брюксел, браншови организации от Полша, Румъния, Македония. А и от медиите.

    Разкажете ни малко за лекторите.
    Ще започна от там, че някои от лекторите за пръв път идват в тази част на Европа. Това са специалисти, за които обикновено пропътуваме половината земно кълбо, за да ги видим, слушаме, а ако сме късметлии, и за да се срещнем с тях.
    Сред най-разпознаваемите имена е това на Gary Illyes, Google Webmaster Trends Analyst. Като един от най-влиятелните SEO експерти в света той е бил основен лектор на конференции като SMX и Pubcon. В България ще дойде по моя лична покана. Поддържаме добри отношения, както всъщност и с всеки от лекторите. Те идват у нас благодарение на лични и професионални контакти, изградени в продължение на повече от 12 години – време, през което самият аз съм бил лектор или посетител на някои от големите събития в световен мащаб.
    При нас ще дойде и президентът на Ecommerce Europe Wijnand Jongen. Повече от 25 години той е гласът на дигиталната търговия както в Нидерландия, така и в Европа. Автор е на бестселъри като The End of Online Shopping: The Future of Shopping in a Connected World. Wijnand е сред най-желаните лектори на конференции в световен мащаб, а в София ще бъде keynote speaker и модератор на панел.
    Продължавам с Dixon Jones, истински SEO ветеран, лектор на събития като Pubcon, Brighton SEO, SES и SMX. Ще видим още Patrick Stox от Ahrefs, Alexandra Tachalova, CEO и основател на Digital Olympus, която има опит като ръководител на маркетинг отдела на Semrush за EMEA, Lavall Chichester от Growth Skills, Тереза Светославова, Semantic SEO Strategist в Serpact и още, и още…
    Подробности за всички тях, както и допълнителна информация за лекторите ни можете да видите на сайта на конференцията. Държа да подчертая, че с нито един от тях нямаме финансова договорка. Идват в София, защото подкрепят това, което правим, и застават зад каузата ни – чрез релевантни знания и умения да подобрим онлайн бизнес екосистемата.

    Извън това с какво конференцията ще е най-полезна за участниците?
    За да се презентира лекция на сцената на SERP Conf., това означава, че предварително е минала през проверка на няколко нива от експерти в Serpact. Имаме задача да валидираме достоверността, използваемостта и качеството на видяното. Имаме строгото, но конкретно, изискване всичко, което показваме, да идва от практиката на дадения експерт и да е реално приложимо.
    Подготвили сме специално отделени и модерирани Q&A панели по време, на които гостите могат да задават професионалните си въпроси към лекторите на сцената.
    А възможността за създаване на контакти с гости от над 20 държави, сред които Япония, Израел, Нидерландия, Канада, САЩ, е практически безценна.

    Какво може да очаква секторът на дигиталния маркетинг през 2024 г.?
    Едно от нещата, в което всеки може да бъде винаги сигурен, е, че секторът се развива постоянно. А на това освен като предизвикателство трябва да се гледа и като на възможност за бизнеса.
    Очаквам и през 2024 г. изкуственият интелект да продължи да е движещата сила зад тази трансформация. Компаниите ще се стремят да подобрят персонализацията и потребителското изживяване, като с навлизането на VR/АR все повече границата между онлайн и офлайн пазаруването ще се размива. Например известна марка автомобили наскоро предложи VR изживяване, което позволи на клиентите да „се повозят“ на новите им коли във виртуална среда. По данни на PwC до 2030 г. AR/VR ще генерират $1,5 трилиона като приходи.
    От друга страна, промените в SEO наблягат на ориентирани към потребителя подходи и оптимизиране на гласовото търсене.

    Преживяването на клиентите по цялата маркетинг фуния заема централно място, когато говорим за оптимизация за търсещи машини. Нововъзникващите технологии като чатботове и гласово търсене (voice search) предефинират ангажираността на аудиторията и през 2024 г. не бива да се пренебрегват от бизнесите, които искат да се развиват. Съдържанието продължава да е цар, като E-E-A-T изпраща сигнали към търсачките, които обаче не са ranking factor.
    В социалните мрежи инфлуенсър маркетингът набира скорост, особено сред по-младите, като, диктувано от потребностите на Gen Z, видеосъдържанието в кратка форма остава от решаващо значение за задържане на вниманието на публиката.
    В електронната търговия стандартите са зададени от гигантите в сектора, който и през 2024 г. ще продължи възхода си.
    По тези и още много други теми ще си говорим през април в София на SERP Conf. 2024 International.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години