Научете повече за предизвикателствата в работата на Боби Петров, Creative & Strategy Director в All Channels Group
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Боби Петров, Creative & Strategy Director в комуникационна агенция All Channels Group:
Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование.
Казвам се Боби Петров, Creative & Strategy Director в All Channels Group и бивш студент по „Масови Комуникации” в НБУ. Иначе съм горд продукт на ПМГ „Акад. Никола Обрешков”, гр. Бургас.
Боби Петров работи в сферата на медиите и комуникациите от малко по-малко от 15 години. В последните 8 от тях планира и реализира интегрирани комуникационни стратегии за брандове, които искат да скъсят пътя до своите клиенти по автентичен начин – понякога онлайн, но винаги ефективно. Иначе е от Бургас, но не може да плува. Не може да кара и колело.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Винаги съм се впечатлявал от човешката психология и начина, по който работи т.нар. human condition – т.е. какво ни прави хора, какво значи да чувстваш и да вземаш решения на база на субективната реалност, която създаваш около себе си. Което пък върви ръка за ръка с това как можем да влияем на тези процеси и то с позитивен знак. Затова и рекламата, и комуникациите са ми интересни – защото преди всичко сме хора и търсим емпатия и разбиране, а непосредствено след това имаме и нужди за покриване. А в света, в който живеем, смятам, че брандовете могат да помогнат и за двете.
Откъде черпите вдъхновение?
От подкасти, много подкасти – от новинарски през тематични (бизнес, научни, психологически, кулинарни и т.н.) до интервюта от по 3-4 часа, с помощта на които виждам света през очите на други хора. И именно този свят, изпълнен с разнообразие и гледни точки, е това, което ме вдъхновява да търся решения на проблеми, пред които клиентите ни са поставени.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
През последната година това категорично е изкуственият интелект под всякаква форма. Като ChatGPT, който използвам за лични и професионални цели и се е превърнал в мой неизменен асистент, или Midjourney, с който илюстрирам идеи, които не мога да опиша с думи.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
През последните години едни от любимите ми кампании са тези на крафт бирения бранд Cohones. Причините са няколко: на първо място това, че брандът е малък и има смелостта да говори това, което наистина мислят създателите му, а не да спазва благоприличие. На второ място идва фактът, че хората зад Cohones осъзнават важността на добрите идеи и заедно реализираме някои от по-интересните и щури неща, които ни хрумват, като например #НеБъдиРъб, кампания срещу шофирането под въздействие на алкохол. Тя беше вдъхновена от факта, че една сутрин едноименият Cohones Bar осъмна със забит скъп автомобил в един от ъглите си.
Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
В момента работим по кампания, която ще се появи на бял свят съвсем скоро. Тя е впечатляваща сама по себе си, защото е за познат на аудиторията продукт, но го прочита по начин, който ще преобърне цялата му категория с главата нагоре, изхождайки не от бранда, а от потребителите, които ще го използват – нещо, което често си казваме, че е в основата на комуникациите, но все по-рядко виждаме.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Независимо какви са моите творчески виждания, важно е като професионалисти да си припомняме, че работим за брандове, които имат конкретни бизнес нужди. Това от своя страна значи да пречупим вдъхновението и творческите си пориви през призмата на клиента и да търсим впечатляващ начин да кажем понякога тривиални неща.
Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
Времето. То никога не стига и независимо колко бързо се опитваш да бягаш, срокът винаги е по-близо от желаното. Извън това, смятам, че всеки човек, занимаващ се с творческа професия, рано или късно се сблъсква челно с някаква форма на бърнаут и/или липса на вдъхновение. И е въпрос на това да си припомним какво ни пали отвътре, за да излезем от задънената улица. И макар животът да не е само работа, тя често черпи вдъхновение от личните емоции и истории.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Млади, забавни, надъхани. И една четвърта – ПРИЯТЕЛИ.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Мисля, че все по-често ще си припомняме какво стои отвъд технологиите, които пък ще се развиват стремглаво и понякога плашещо бързо, и ще търсим човешкото, което ни обединява.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на All Channels Communication LTD в Jobs.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
Какво е да си част от творческия екип на: Human