сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10776 прочитания

    Иван Александров: Основната ни цел е доставяне до 2 часа до всяка точка на България

    За мениджърските решения, които са извели компанията на печалба, и плановете за нейното развитие, вижте какво сподели основателят на eBag
    28 февруари 2024, 16:27 a+ a- a

    „Нашата цел е всяка седмица да подобряваме нещо малко. Когато успееш да подобриш 52 малки неща за една година, всъщност си успял да придвижиш компанията много напред”, разказва ни Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag. Създаденото през 2015 г. дружество днес има 70% пазарен дял в сегмента на онлайн супермаркетите. Свързахме се с г-н Александров, за да ни разкаже повече за мениджърските решения, които са му помогнали да стигне дотук и за плановете за бъдещо развитие на компанията. Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Поглеждайки назад, от кои постижения при развитието на компанията сте най-горд?
    Цялостното развитие със създаването на eBag до момента - от иновативната идея до мащабната й реализация днес носи удовлетворение. Мога да дефинирам последния повод да се почувствам горд с успеха ни и това е, че eBag завърши на печалба 2023 г. за първи път от основаването си, достигайки общ размер на годишните продажби от над 80 милиона лева и печалба от 2 милиона лева. Малко са релевантните бизнеси в света, които са способни да постигнат рентабилност в такъв мащаб. Финансовите ни резултати, както и постоянният ни ръст в клиенти с висока удовлетвореност, са доказателство за стабилната и успешна стратегия на компанията. Но ясно трябва да отбележа, че нито едно постижение дотук не е краят на мисията. Напротив! Успехите и поводите за гордост са само стъпки в правилната посока.

    Как бихте определили отношението си към рисковите решения и как комуникирате големите промени с екипа си?
    Рисковите решения за мен са възможност за иновации. В бързо развиващия се свят на електронната търговия приемането на изчислени рискове често е необходимо, за да останем пред конкуренцията и да отговорим на променящите се нужди на нашите клиенти. Необходима е само добра оценка на риска. Когато претеглиш потенциалните ползи спрямо потенциалните недостатъци, правилното решение е пред теб. Освен това насърчавам култура на експериментиране и учене на служителите в eBag. Чрез прозрачна комуникация и създаване на среда, в която членовете на екипа се чувстват овластени да споделят своите идеи и притеснения, колективно управляваме рисковете и вземаме информирани решения. Когато комуникираме големи промени с екипа, прозрачността, яснотата и приобщаването са от първостепенно значение. Вярвам в това да поддържаме нашия екип добре информиран за стратегическата насока на компанията и обосновката зад основните решения. Това включва редовни екипни срещи, постоянна онлайн комуникация по канали и ресори и дискусии лице в лице. Винаги съм вярвал, че когато насърчаваме открития диалог и реагираме незабавно на всякакви въпроси или притеснения, ще гарантираме, че всеки един в екипа знае общата визия и е мотивиран да допринесе за общия успех на компанията.

    Моля разкажете повече за Вашите потребители? Какви са техните типични демографски показатели? 
    Целевата ни аудитория обхваща хора, които ценят времето си и предпочитат качествена, здравословна храна и пълноценен живот. Нашите клиенти варират в демографски аспект и имат разнообразни нужди: заети професионалисти, семейства с деца, жители на големи градове, които биха загубили време в пътуване и паркиране, както и възрастни хора, за които излизането за пазар е предизвикателство. Гордеем се, че при нас пазаруват компании с цел доставка на качествени продукти за служителите в офиси им, но те са по-малък процент в сравнение с крайните клиенти. В последните години отговорихме на променените очаквания на клиентите, които все повече се стремят към това да откриват всичко необходимо на едно място. Затова и в eBag винаги се стремим да изпълваме концепцията за one-stop-shop със съдържание. Вече предлагаме не само хранителни продукти, а продукти от аптека, козметичната грижа, в т. ч. медицинска козметика, специални продукти и храни за майката и детето,  биохрани и такива за хора със специфични хранителни потребности, стоки за дома и офиса и зоомагазин. Всичко на едно място, само на клик разстояние. eBag спестява време на клиентите, като гарантира високо качество на продуктите, избрани лично от нашия екип и съхранявани правилно в собствения ни склад. Идентифицирането на текущи и бъдещи потребителски нужди и задоволяването им с конкретни решения ще бъде в основата на избора ни на нови продукти. Локалните продукти от съответния регион, в който ще доставяме, ще бъдат една от отличителните ни характеристики пред нашите клиенти.

    На какво държите, когато рекламирате своята дейност?
    За нас е изключително важно на първо място да предлагаме на клиентите си несравнима ефективност и удобство в онлайн пазаруването, които надграждаме всеки ден и това води до създаване на дълготрайни отношения с тях. Качеството на услугата и продуктите ни е постоянно и това е водещото, което клиентите оценяват. Всеки 4-ти нов потребител е дошъл от препоръка на приятел. Нашата ангажираност към качеството на продуктите и клиентското обслужване, съчетана с иновативни за пазара решения, прави клиентите ни ангажирани с бранда и често те сами стават негови посланици. До голяма степен успехът в популярността на eBag е плод на качеството на услугата, което клиентите сами рекламират „от уста на уста“. Ние участваме в този процес като сме изключително активни в диалога с клиентите ни през всички канали на комуникация, в това число и през социалните мрежи. Тъй като сме лидери на пазара на онлайн супермаркетите, търпеливо инвестираме в това да говорим за позитивите от услугата и да изграждаме осведоменост сред клиентите за предимствата ѝ пред физическото пазаруване, докато не са готови да купят. Веднъж направили поръчка, високото ниво на услугата и обслужването ги прави сигурни в правилния избор, направен посредством убеждаваща комуникация.

    По отношение на лоялност и задържане на клиенти кои са подходите, които са се доказали като най-успешни за Вас?
    Искрени и честни сме към клиентите. Успяваме да обучаваме доставчиците да бъдат повече от отзивчиви и възпитани при извършването на услугата до врата на клиента, защото те са лицето на услугата. Онлайн бизнесът е бизнес на доверие, а ние успяваме да изградим високи стандарти, което води до лоялност у клиентите.

    Доставяте в района на София, Пловдив, Асеновград, Пазарджик, Перник, Банско и Благоевград. Къде планирате да разширите обхвата си на дейност през тази и следващата година? Защо?
    Основната ни пазарна цел е национално покритие на услугата, като поръчките ще бъдат доставяни до 2 часа до всяка точка на България. Поддържането на високо качество и прецизност на услугата ни остават водещ приоритет за нас. Основен фокус е развитието на асортимента.

    Колко служители има компанията текущо? Планирате ли увеличаване на броя служители или ще заложите по-скоро на автоматизация през следващите години?
    Днес в eBag работят 393 души. Като цяло с разрастването на бизнеса винаги ще имаме потребност от нови служители. Но по-скоро основната ни цел, е да търсим по-голяма ефективност и развитие на нови умения на основното ядро служители в компанията.

    На какъв етап са плановете Ви за интегриране на робот с изкуствен интелект в процеса по пакетиране на поръчки? Какво е финансовото измерение на тази иновация?
    През миналата година стартирахме работа по 2 ключови проекта за автоматизация. Умна поточна линия, която разпределя поръчките спрямо приоритетите и изпраща на точно определени места различните части от поръчката, за да може най-ефективно да бъдат пакетирани. Вторият проект е роботизиран пикинг за стоки, неизискващ температурен режим, като технологията ще ни позволи да вкараме в автоматизацията 99% от артикулите. На втори етап ще продължим с автоматизация на охладения сектор. За по-малко от 6 месеца успяхме да изберем правилните технологии и партньори за нас и в момента проектите за умна поточна линия и роботизиран пикинг са в ход на реализация. Надявам се в края на тази календарна година да можем да представим в реална среда реализираните си идеи. Общата инвестиция е в размер на 5 милиона евро. Осъществяваме иновацията специфично за нуждите на бизнеса си и организацията в компанията, така че да увеличим капацитета на издаваните поръчки и реализираме доставки в цялата страна.

    В кои други технологии виждате голям потенциал за оптимизиране на процеси в бизнеса на „Кънвиниънс“ АД?
    Ние сме технологична компания и винаги се стремим да оптимизираме процесите, като ги автоматизираме софтуерно, което позволява по-малко хора да реализират по-голям брой задачи с високо качество. Продължаваме оптимизациите в Търговския отдел, Финанси, Маркетинг, Стокови потоци и т.н. От миналата година добавихме и „физическата" автоматизация чрез поточната линия и роботизирания пикинг. Процесът по автоматизация е безкраен. Нашата цел е всяка седмица да подобряваме нещо малко. Когато успееш да подобриш 52 малки неща за една година всъщност си успял да придвижиш компанията много напред.

    Според Вас кои ще са водещите тенденции при електронната търговия през 2024 г.?
    Бих казал, че в електронната търговия sky is the limit (бел. ред. „небето е лимитът“). Платформите за електронна търговия се очаква да използват все по-широко изкуствен интелект, за да персонализират потребителските преживявания. Това включва персонализирани препоръки за продукти, персонализирани маркетингови съобщения и дори персонални интерфейси за пазаруване за отделните потребители. С нарастването на популярността на гласовите асистенти като Amazon Alexa, Google Assistant и Apple Siri, гласовата търговия се очаква да стане по-широко разпространена. Това изисква оптимизиране на платформите за електронна търговия за гласово търсене и трансакции. Технологиите AR и VR предлагат нови дълбоки преживявания при пазаруване, като позволяват на потребителите да визуализират продукти в реална среда, преди да направят покупката. Очаквам също пазарът да отрази нарастващото внимание към устойчивостта. Потребителите все повече се интересуват от екологичния и социалния отпечатък на техните покупки. До голяма степен в eBag вече работим, отразявайки тези очаквания и бързите темпове, с които преживяването на потребителите по време на шопинг градира.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на „Кънвиниънс“ АД/eBag в Jobs.bg

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 15 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 15 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 17 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 19 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант