„Приятели, любовници и голямото ужасно нещо" на Матю Пери не спестява нищо нито от жаждата за слава и успех, нито от грозните моменти на страх, пустота и самота
Соня Славчева, Well Done. Снимка: Личен архив.
Искрено вярвам, че PR специалистите са едни от най-четящите хора по принцип. Просто, за да си добър в професията си, трябва да имаш това вродено любопитство към света и нещата. Затова и литературата, която четем, е доста разнообразна. В Well Done например имаме библиотека с професионална (и не само) литература, която обновяваме регулярно с много заглавия на английски език и на български, разбира се.
Соня Славчева учи Връзки с обществеността във ФЖМК на СУ „Св. Климент Охридски“. Преди повече от 12 години създава заедно със съпруга си агенция Well Done, за да приложат опита, който имат от работата с агенции от целия EMEA регион и в България.
Соня Славчева е и автор в списанието – институция за българските жени „Жената днес“, където пише за технологии в рубриката „Джаджи“. Well Done е независима българска комуникационна агенция с фокус в технологичния сектор. Сред клиентите на компанията са марки като Logitech, Honor, Bang & Olufsen, Brother, AOC, Philips, MSI, ТБ Биорегенeрация.
Аз в момента чета разкази от Педро Алмодовар; много харесах последната книга на Мария Лалева – „Пасиансът на Архангелите“, но с най-голямо удоволствие чета автобиографии. Винаги подхождам с уважение и дори бих казала с възхищение към успешните хора и техните истории; страстта, с която работят това, което обичат; как се променят мислите им по пътя към щастието, затова и не мога да устоя на добре написаната биография.
Последната автобиографична книга, която прочетох, бе на Матю Пери – „Приятели, любовници и голямото ужасно нещо“. Освен трагичната история на човека, с когото цялото поколение деветдесетарски тийнове сме израснали, това е книга за осъзнаването и неспирното търсене на щастието. Разказът на актьора ми показа колко силно е вътрешното усещане за това, кое е твоето призвание в живота. Въпреки различните таланти и успехи, постигнати включително на тенис корта, той е усещал и знаел, че ще се чувства пълноценен само на екрана. И не се отказва от това, докато не се превъплъщава в незабравимия образ на Чандлър от „Приятели“.
Друга много отрезвяваща поука, която Матю Пери открива в разказа си, е отношението към децата и как наше единствено задължение като родители е абсолютната любов. Това е заветът ни и най-важното, на което да ги научим. Да обичат. Това е неговото разковниче за пустотата, която изпитва цял живот, въпреки че отстрани изглежда сякаш е постигнал всичко. Хареса ми колко е искрена книгата и как не спестява нищо нито от жаждата за слава и успех, нито от грозните моменти на страх, пустота и самота. Препоръчвам я на всеки, който понякога в кратките мигове на амбицията може да се заблуди, че нещо друго в живота има по-голямо значение от това даваш и да получаваш любов.
Вижте още материали от рубриката на Economy.bg „Какво четат PR лидерите?":
Какво четат PR лидерите: Ана Арнаудова, All Channels
Какво четат PR лидерите: Максим Бехар, M3 Communications Group, Inc.
Какво четат PR лидерите: Елина Цанкова, Карлсберг България АД