За силата на нетрадиционното в рекламата, вижте какво сподели един от най-награждаваните рекламисти в света
Кентаро Кимура, снимка: Golden Drum
„Първо, действам от позиция на емпатия спрямо клиента и го разглеждам като единична таргет аудитория. След това превръщам емоцията в убеждение“, разказва ни Кентаро Кимура. Със своите над 150 награди от международно признати форуми той е един от най-награждаваните рекламисти в света. Започва кариерата си като стратегически планьор, впоследствие става творчески директор, а през 2006 г. основава Hakuhodo Kettle – агенция, чиято мисия е да излиза извън границите на традиционните рекламни методи. Нейни клиенти са Toyota, Sony, Google, Suntory и др. Към днешна дата Кимура е Главен творчески директор на Hakuhodo и отговаря за всички офиси на компанията. Поводът за нашия разговор е ролята му на председател на журито в направление Omni-Channel Drum в рамките на тазгодишното издание на Международния фестивал на креативността Golden Drum. Фестивалът ще се състои в периода 9-10 октомври в словенското градче Порторож. Вижте какво сподели пред Economy.bg Кимура за силата на „нетрадиционното“ в света на рекламата и за критериите, по които ще оценява участниците в конкурса.
Имате богато портфолио от кампании, награждавани по международни рекламни форуми. С какво истински могат да Ви впечатлят кампаниите на другите?
За да завладеете сърцата и умовете на хората, за да диктувате тяхното поведение и да създадете дълготраен ефект, вярвам, че трябва да направите нещо щуро. Може това да бъде новаторска идея; смело предизвикателство, което оспорва традиционния начин на мислене; невероятно майсторство и изпипване и на най-дребния детайл; неподозиран досега начин да се използват технологии, които променят нашия живот или пълно преобръщане на възприятието за даден бранд. Ключът към успеха според мен и екипа ми е създаването на това щуро нещо.
Като председател на жури в направление „Omni-Channel Drum” на какво ще държите най-много?
Важното е не просто да комбинирате различни медии, но също и да създадете сценарий, който да води хората към желаното клиентско преживяване.
Можете ли да разкажете повече за три от най-нетрадиционните си рекламни кампании, като споделите какво Ви вдъхнови за всяка една от тях и какво ги откроява от другите Ви кампании?
„Спомени от бъдещето от Гугъл“: Ако загубим миналото, не можем да гледаме напред. Преминахме през местата, засегнати от земетресението и цунамито и разказахме историите на жертвите. След това ни дойде идея да създадем платформа, на която да възстановят ценните си загубени спомени.
„Обичащи очи“: Обичта на бащата към неговата дъщеря е невидима, но винаги там и винаги изпълняваща своята мисия – точно както и функцията за безопасност при сблъсък на автомобила. Невидимата любов е отразена в очите на хората при общуването в колата. Екипът ни прекара много вечери до късно в разговори за любовта, безопасността и достигна до това прозрение.
„Хибики стъкло“: когато хората пият уиски, си мислят за много неща, докато държат стъклената чаша в ръката си. За да визуализираме тяхното въображение и да предоставим ново „уиски“ преживяване, съчетахме традиционната чаша с иновативни сензорни технологии и така създадохме интерактивен уиски стъклен свят.
Когато представяте идеите си пред клиентите, на кои аспекти наблягате най-много?
Винаги се опитвам да убедя клиентите ни, изхождайки както от емоционална, така и от логическа гледна точка. Първо, действам от позиция на емпатия спрямо клиента и го разглеждам като единична таргет аудитория. След това превръщам емоцията в убеждение, като логически доказвам, че емоцията и емпатията ефикасно и ефективно ще осъществят целите на бизнеса. С други думи насърчавам „драмата“ при вземането на решение от клиента, като въздействам и на лявото, и на дясното мозъчно полукълбо.
Какъв съвет бихте дали на хората, които тепърва се утвърждават в сферата на рекламата?
Вярвам, че трябва да цените вътрешните си пориви, които са постоянно във Вас. Представете си, че сте вулкан. Трябва да си позволите да изригнете. Така може да оставите ярка следа след себе си в индустрията.
Какво влияние ще окаже изкуственият интелект върху рекламната индустрия?
Вярвам, че изкуственият интелект ще има положително влияние върху творчеството на три етапа. Първо, изкуственият интелект ще увеличи времето, което прекарваме, занимавайки се с творчески задачи. Той ще върши задачите, за които не е необходимо човешко участие. На втория етап ще придобием много ясна представа кои творчески задачи можем да възложим на изкуствен интелект и с кои той няма как да се справи. На третия етап изкуственият интелект ще увеличи нашата креативност и ще се превърне в могъщ партньор. Трябва да сме наясно как да използваме изкуствения интелект в своята работа с цел да увеличим времето, в което въображението ни работи.