Научете повече за предизвикателствата в работата на Кристиян Неделчев, Директор „Графичен дизайн и видео продукция“ в компанията
Кристиян Неделчев. Снимка: личен архив
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Кристиян Неделчев, Директор „Графичен дизайн и видео продукция“ в M3 Communications Group, Inc.:
Представи се с две имена, позиция и какво е твоето образование.
Казвам се Кристиян Неделчев и съм Директор на отдела за графичен дизайн и видео продукция в M3 Communications Group, Inc. По образование съм графичен дизайнер с бакалавърска степен от Нов български университет и магистърска степен от Kingston University London.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Динамиката! Когато един бизнес се развива, с него се развиват и неговите комуникационни нужди. В същото време се развиват и технологиите, което, от своя страна, създава нови канали за комуникация. Всичко това означава, че постоянно трябва да се търсят нови решения. В рекламата няма как да правиш едно и също и да се надяваш то да продължава да работи. Тази постоянна нужда от иновативност предразполага към креативно и нестандартно мислене и именно това ме мотивира.
Откъде черпите вдъхновение?
Може да прозвучи клиширано, но вдъхновението буквално е навсякъде. Живеем във времена, в които визуалната комуникация присъства активно в ежедневието на всеки човек благодарение на развитието на мобилните технологии. Най-зареждащи за мен са пътуванията в чужбина, защото с различната култура и ценности идват и различни визуални похвати.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
За мен най-ключова роля имат социалните медии и по-конкретно групи и канали, където се събират професионалисти със сходни интереси. Възможността да видиш над какво работят колеги от всички краища на света, както и да се допиташ до тяхното мнение при разрешаването на конкретни казуси, е изключително ценен инструмент. Случва се да попадна на кратка статия, която прочитам от любопитство, и два-три месеца по-късно да осъзная, че информацията там ще ми е полезна за конкретен проект – тогава се връщам и препрочитам, след което прилагам наученото.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали, и защо Ви е фаворит?
Ключов проект в моята дизайнерска кариера беше работата ми по едно продуктово видео за българската IoT компания Shelly Group, която е фокусирана върху решения за автоматизация на дома. Въпросното видео трябваше да представи първия продукт от новата професионална серия на Shelly. Интересното в задачата беше, че клиентът настояваше да включим 3D анимации с продукта във видеото – нещо, което никой в екипа ни не беше правил до този момент. Аз имах базова теоретична подготовка и нулев практически опит и се наложи в рамките на една седмица да се науча. Резултатът си заслужаваше усилията и извънредната работа, а клиентът остана толкова доволен, че четири месеца по-късно започнахме работа по още три такива видеа за следващите продукти. Намирам този проект за изключително ценен, защото преодоляването на това предизвикателство ми вдъхна огромна увереност и ме мотивира да разширя още повече познанията си.
Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
Интересен проект, който завърших миналия месец, е едно рекламно видео за тазгодишния Davos Communication Summit, който се провежда в Швейцария. Задачата беше да създадем YouTube реклама, с която да промотираме събитието и да привлечем повече участници. Темите тази година ще бъдат свързани с дигиталните технологии, техники и стратегии за дигитална комуникация и естествено – революционното въздействие на изкуствения интелект. Във видеото представяме тези теми с комбинация от 2D и 3D абстрактни футуристични моушън графики, които са в крак с модерните тенденции. Тазгодишното издание ще бъде и първото от пандемията насам, което ще се проведе с физическо присъствие, а не изцяло онлайн. Очакванията са големи и съм сигурен, че ще се получи вълнуващо събитие.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Работата с клиенти е двустранен процес и най-добрите резултати се получават с качествена комуникация. В моята практика съм забелязал, че клиентите са склонни да приемат различна от тяхната гледна точка, стига тя да е адекватно аргументирана. Винаги, когато изляза извън рамката, която клиентът е поставил в началото на проекта, отделям време да обясня защо съм предложил тези промени и как те ще подобрят крайния резултат. В такива случаи почти винаги клиентът остава доволен, че сме надхвърлили неговите очаквания. Естествено, имало е и ситуации, в които ми се е налагало да правя промени след обсъждане с клиентите – все пак те познават своя бизнес най-добре и често пъти обратната им връзка произхожда от спецификите на тяхната работа. Добре аргументираната обратна връзка е изключително ценна и ми помага да оптимизирам своята работа. Кои са най-големите предизвикателства в твоята работа? Най-голямото предизвикателство е изграждането на доверие между агенцията и клиента. Всеки нов клиент идва с определени очаквания и нужди, на които нашият екип се старае да отговори. В същото време не трябва да забравяме, че сме професионалисти и голяма част от нашата роля е да консултираме клиентите си как могат да подобрят своята комуникация и да постигнат по-добри резултати. Понякога това предполага известни промени, за които клиентите трябва да ни се доверят – няма как да правиш все едно и също и да очакваш различни резултати. Добрите резултати идват, когато има доверие и в същото време екипът работи професионално и на високо ниво, за да оправдае това доверие.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Единен, гъвкав, енергичен.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Според мен рекламите ще станат още по-ефикасни благодарение на навлизането на изкуствения интелект в различните етапи от планиране през създаване до разпространение. През последната година наблюдавахме бум на технологиите, използващи в различна степен ИИ (изкуствен интелект). Най-голяма популярност сякаш набраха функциите за генериране на текстове и изображения, вероятно защото те са най-достъпни за обикновения потребител. Далеч по-интересно е приложението на ИИ в анализа на данни. Всеки интернет потребител оставя своя дигитален отпечатък и вече се зараждат нови инструменти, които да анализират тези отпечатъци и да откриват тенденции, които са изключително ценни за маркетолозите. Менажирането на персонализирано съдържание също ще стане по-лесно и оптимизирано. Всичко това ще доведе до още по-добрата възвръщаемост на инвестициите в дигиталните кампании.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на M3 Communications Group, Inc. в JOBS.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Какво е да си част от творческия екип на: The Smarts
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
Какво е да си част от творческия екип на: Human
Какво е да си част от творческия екип на: All Channels
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics