петък, 24 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11064 прочитания

    За автентичността и AI в дигиталния маркетинг

    Диксън Джоунс, CEO на inLinks, разказва кои са основните тенденции в сферата, кое е най-важното и какво ще се промени
    05 юни 2024, 10:29 a+ a- a

    Диксън Джоунс работи в челните редици на маркетинга за търсачки (Search Marketing) от 1999 г. и в момента е главен изпълнителен директор на InLinks, SEO инструмент, изграден около обекти и семантично търсене. Той е и автор на Entity SEO. Moving Search from String to Things. Ветеран в Search Marketing индустрията, той говори по целия свят за Search и други области на дигиталния маркетинг. Диксън е удостоен с награда за цялостно творчество на UK Search Awards. Той е и глобален посланик на марката на най-голямата в света машина за анализ на връзки Majestic, за чието изграждане помага като маркетинг директор от 2009 до 2018 г., трансформирайки индустрията чрез предоставяне на информация за връзките в мащаб, който преди това не е бил достъпен за специалистите по интернет маркетинг. Пренасянето на технологията в индустрията за търсене води до множество награди за SEO технологията и потребителска база от стотици хиляди на 12 езика по целия свят. Пътуването на Диксън в Search започва, когато той създава базираната в Обединеното кралство консултантска компания за маркетинг при търсене Reception преди началото на века. Той последователно показва как бизнесът може да се развива и да реагира на бързо променящото се лице на дигиталния маркетинг. Също така активно развива гъвкавия подход, който прави дигиталните компании успешни с гъвкава маркетингова философия. Диксън е бил лектор на редица конференции за Search по целия свят и е помагал на клиенти във всички сектори – включително национални вестници и международни търсачки – да разберат собствената си стратегия за търсене. Преди да премине към технологичната страна на търсенето, неговите клиенти идват от различни трудни сектори, от пътуване до хазарт. Диксън е личността на годината за търсене в Обединеното кралство. Неговият бизнес печели множество награди за технологии и иновации, а Majestic наскоро се присъедини към списъка на Deloitte Fast 50 в технологиите като една от най-бързоразвиващите се компании в Обединеното кралство и спечели наградата Queens за предприемачество в иновациите. Диксън Джоунс бе сред лекторите на тазгодишната SERP Conf. 2024.


    Как изглежда маркетинг индустрията в момента в сравнение с 90-те?
    Промени се преди 18 месеца, в секундата, в която ChatGPT излезе за всички. Мисля, че веднага промени индустрията. Това, което е същото в сравнение с преди 15 години, е, че до появата на ChatGPT нещата започваха да се организират. Хората започнаха да създават планове и системи и имаше опитни изпълнителни директори и неопитни изпълнителни директори. Страхотното нещо на OpenAI и LLM като цяло е, че сега всички сме деца, както бяхме в ранните дни на SEO. На практика сме обратно в Дивия запад. Това означава, че някой, който идва в индустрията сега, няма по-малко или повече опит от мен за LLM, защото LLM не беше тук преди 18 месеца. Така че мисля, че това е страхотно място за пробиви в индустрията и за идеи, които всеки може да приложи.

    Коя е най-голямата промяна?
    Open AI със сигурност. Просто LLM като цяло. Голяма промяна. Преди това бих казал, че когато Google купи Metaweb през 2000 и някоя, те купиха огромна страхотна графика на знанието за bing и започнаха да променят начина си на мислене за световната информация. И това отне доста време, за да се осъществи. Но всъщност те не са спрели да мислят в тази насока. Не са спрели да работят по него. Не са спрели да мислят за света в неща, а не в поредици – поредици от текст, неща от идеи. Мисля, че това беше другата голяма промяна, която се отнася и за LLM и други неща, но това внезапно промени света от разбирането на съдържанието на уебсайта чрез броя на n-грама – колко пъти тези думи се появяват правилно една до друга, до идеята кога понятията се появяват едно до друго.

    Кое е най-важното нещо в маркетинга днес?
    Много хора ще кажат, марка, а аз ще заложа на автентичността. Мисля, че това ще покрие много злини в нещата, които правите, стига да сте автентични в начина, по който общувате с хората. И мисля, че добрата марка излъчва определен вид автентичност, определен вид комуникационен метод. И стига да си автентичен в това, което правиш, мисля, че това вероятно е добър избор.

    Къде е мястото на ИИ в маркетинга?
    Точно на върха е. Мисля, че няма начин да се измъкнеш от това. И за да бъда честен с вас, мисля, че ако не започнем да пишем неща в AI, рано или късно Google-ите на този свят ще го напишат вместо нас. Вече пренаписват нашите описания и етикети за заглавия и подобни неща. Просто ще пренапишат страницата. Или поне ще я перифразират. Няма да изчезне. Знаете ли, мисля, че съдържанието, управлявано от AI, ще бъде точно толкова движено от търсачките, колкото и от авторите на съдържание.

    Как ще изглежда бъдещето?
    Моят приятел Брет Табке казва: „Няма да загубиш работата си заради ИИ. Ще я загубиш заради човека, който е научил как да работи с AI преди теб“.

    Най-добрият Ви съвет...
    Ако ще стартирате SaaS, уверете се, че инженерът има повече акции от вас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Търговските войни биха били катастрофални за глобалния растеж
    Това каза генералният директор на Световната търговска организация
    преди 13 часа
    Личните лекари са прегледали медицинските досиета на близо 15 хил. пациенти
    Те могат да осъществят достъп до здравните досиета на своите пациентите от декември 2024
    преди 13 часа
    преди 13 часа
    Кабинетът прие компенсации за небитовите крайни клиенти заради високите цени на тока
    Според министър Станков това гарантира работните места и конкурентоспособността на бизнеса
    преди 13 часа
    Тръмп обяви проекта Stargate
    С първоначално финансиране в размер на $500 млрд. и подкрепа от OpenAI, SoftBank и Oracle, той ще гради инфраструктура за AI в САЩ