петък, 12 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8160 прочитания

    За опита и новите инструменти в SEO

    Лазарина Стой, SEO & Data Science консултант, разказва за потребителското изживяване и за какво могат да се използват новите технологии и Data Science в SEO
    18 юни 2024, 10:01 a+ a- a

    Лазарина Стой е консултант по органично търсене, специализиран в SEO и Data Science. Работила е с множество екипи в B2B, SaaS и големи технологични компании, за да подобри тяхното органично позициониране. Като привърженик на SEO автоматизацията Лазарина говори на уебинари и конференции и създава полезни ресурси за колегите си в SEO, за да започнат своето пътуване в Data Science. Наскоро тя основа Women in Marketing – Bulgaria. Лазарина бе част от лекторите по време на SERP Conf. International 2024, която се проведе в края на април в НДК, София.

    Какво трябва да знае всеки, който се занимава със съдържание в момента?
    Всеки, който работи със съдържание, трябва да знае, че потребителите очакват високо качество на това съдържание и качество, което показва опит на автора, който пише съдържанието, че всъщност има реален опит с продукта, който рекламира или нещото, за което пише. Като цяло потребителите имат вече много по-високи очаквания от съдържанието, което четат и искат да са сигурни, че това не е нещо, което могат да получат от програма като ChatGPT например.

    Кое е най-важното нещо за изживяването на потребителя(UX)?
    Най-важното нещо е, че трябва да е добър юзър експириънсът. Един потребител, когато влезе на сайта има високи очаквания от гледна точка на това колко бързо трябва да се зарежда една страница, как трябва да изглежда визуално, дали има грешки относно някакви бутони, които се кликат на сайта и т. н. Така че има мултикомпонентно представяне на юзър експириънса като цяло и то включва и техническо SEO, включва и Convertion Rate Optimization, включва и съдържание и общо взето юзър експириънсът вече се комбинира с много различни подсектори от SEO-то и това го прави малко по-сложен, така че трябва екипите, които работят по тази тема да си комуникират много добре и да се сработят, за да може всъщност потребителят да е щастлив накрая.

    Кое е най-важното правило за подобряване качеството на съдържанието?
    Да има опит. Човекът, който пише съдържанието, трябва да има опит, разбирания и познания, когато пише това съдържание. Хубаво е да се използват източници, които са качествени и които помагат на потребителя да разбере повече неща за самата тема. Дали това е от авторитетни източници от други сайтове, или по-скоро други страници на самия сайт, които му помагат той да опознае темата, по която се интересува, и като цяло да има по-хубаво преживяване на сайта, отколкото просто да се връща обратно в търсачката и да има едно хаотично търсене на информация. Това, което авторите трябва да знаят, е, че трябва да подпомогнат потребителя да намали хаоса в търсенето и да му помогнат със съдържанието, което пишат възможно най-много, възможно най-бързо и като цяло да са полезни.

    Колко опит?
    Колкото е нужно, за да може един човек наистина да придобие представа, че човекът, който пише, има познания по темата. Например сега, когато разговаряме с вас, вие можете да видите, че аз имам опит с въпросите, които ми задавате, без аз да навлизам в прекалени детайли за нещата, които съм правила в кариерата си. Така че въпросът е по-скоро не само като тона, с който се пише една статия, като източниците, които се използват, начина, по който е форматирана, начина, по който се говори на човека. Представете си сайта като един, аз винаги се опитвам да си го представя като един дигитален продавач. Може да е продавач на продукт, на човек, на информация, каквото и да е. Този човек, ако си го представите като човек, той трябва да има достатъчно информация, за да знае кога да даде детайл и контекст и кога да спести този контекст, защото е ясно. Така че колкото е нужно, за да може един човек, който няма никакви познания по темата, или пък ако говорите за човек, който има познания, той да се ориентира достатъчно добре и да може да разбере всъщност кой сте вие, защо го пишете това нещо, как то помага на бизнеса ви и т.н.

    Най-добрият Ви съвет…
    Най-добрият ми съвет към SEO специалистите днес е да автоматизират голяма част от процесите, по които работят. Има в момента обаче много мисинформация за това по какъв начин могат да се използват технологии като GPT и ChatGPT? Много хора ги използват по погрешен начин и съответно резултатът е, че получават лоши резултати и се отказват от AI и Machine learning (ML) като цяло, защото не виждат резултатите, които очакват. Това всъщност се е случвало в миналото и води до нещо, наречено AI зима. Идеята е, че има процеси, в които ML и AI могат много да се използват, за да намалят времето, което е нужно за изпълняване на конкретни процеси, да подпомогнат работата, да анализират данни по начин, по който ние, хората, не можем, особено когато SEO специалистите работят за големи сайтове. Така че моят съвет е да се ориентират хората повече как може да се прилага теорията на машинно обучение в конкретни процеси и да се опитат да я прилагат в ежедневието, без да очакват, че скоро ще дойде една абсолютно автоматизирана система, която ще ги замести и те ще могат да отидат на почивка на Малдивите. Това скоро няма да стане, но въпреки всичко тези технологии са изключително полезни и трябва да бъдат приветствани. 

    Какво очаквате да се случи в полето на маркетинга в следващата година?
    Очаквам да стане още по-динамичен, с много повече ъпдейти от големите търсачки, много повече турбулентни промени в ранкинга на много сайтове. И това е, защото в момента има много наболели проблеми в SEO-то като цяло и качеството на резултатите, които аз лично се надявам големите търсачки да разрешат. Разрешаването на тези проблеми ще промени начина, по който индустрията работи и съветите, които има за сайтове по принцип и като цяло надявам се да намалеят практиките, които са спам практики и така нататък. Това е моята надежда.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК заплаши с по-големи глоби социалната мрежа „X“ на Мъск
    Според Брюксел платформата нарушава дигиталното право на ЕС
    преди 4 часа
    ЕК одобри държавна помощ от 142 млн. евро за българската енергетика
    Помощта ще бъде под формата на директни безвъзмездни средства за доставчици на природен газ
    преди 5 часа
    Ключово постижение за България: INSAIT със 17 приети статии на знаков форум за компютърно зрение
    За първи път от 34 години българска институция се нарежда наравно с едни от най-добрите университети в света на ECCV
    преди 8 часа
    ЕП гласува следващата седмица дали Фон дер Лайен остава начело на ЕК
    Ако бъде избрана, тя ще се върне на поста председател на Европейската комисия за следващите 5 години
    преди 9 часа
    Радев ще връчи втория мандат следващата седмица
    Президентът очаква от ПП-ДБ да кажат дали ще останат опозиция или ще опитат да съставят правителство