За умелото използване на външната реклама в кампанията на Бургаско, вижте какво споделят Ангел Искрев и Николай Диевски
Рекламна кампания на Бургаско. Агенция proof.
За последните 10 години пазарът на бира приблизително е удвоил своя обем в продажби на дребно. Бургаско е един от брандовете, които най-бързо увеличават своя пазарен дял. Свързахме се екипа на proof. - рекламната агенция, която се грижи за бранда - за да ни разкажат повече за неговата маркетингова стратегия и по-конкретно за кампанията „Отпусни се. Морето е тук“. Ето какво споделиха Ангел Искрев и Николай Диевски пред Economy.bg:
Ангел Искрев. Снимка: Личен архив
Ангел Искрев - Творчески директор и съосновател на proof. има над 12 години опит в сферата на рекламата. Съвместната му работа с брандове като Lidl Bulgaria, TELUS International Europe, Tymbark Bulgaria, Skapto, и много други печели над 200 награди на национални и международни фестивали. В последните четири години proof. е втора в класирането на Effie България. Печели наградата Tворческа агенция на годината през 2022 г.
Как се роди идеята за кампанията и как се прие от бранда?
Ангел Искрев: Идеята е част от оригиналния pitch deck, с който спечелихме „Бургаско“ в края на миналата година. Платформата на марката от години е „Отпусни се. Морето е тук“. Някой в срещите хвърли мисълта, че когато комуникацията на „Бургаско“ е в Бургас и около морето — тук е конкретно място. Тогава си казахме, че можем да превърнем „Морето е тук“ от състояние на духа в насока. Така и се роди идеята всеки отделен формат да е навигационен, контекстуален и да сочи една-единствена посока — към морето.
Какво Ви вдъхнови да използвате външната реклама по този начин?
Ангел Искрев: Външната реклама вече беше част от маркетинговата стратегия на бранда преди конкурса. Ние само ѝ придадохме друг смисъл. Идеята е простичка и може да бъде осъществена във всяка форма на брандинг около морето — от билборд през брандинг на автобус до бийч флаг.
Рекламна кампания на Бургаско. Агенция proof.
Върху кои локации сте се фокусирали и по какви критерии ги избрахте?
Ангел Искрев: Концентрацията пада върху магистралата към Бургас, самия град и Южното Черноморие. Важно за нас беше да направим всяка форма максимално контекстуална, а идеята го позволява, защото е изключително адаптивна.
Николай Диевски. Снимка: Личен архив
Николай Диевски e Head of strategy в proof. Повече 15 години Николай работи в маркетинг екипите на „Хайнекен България“, „Ab-InBev“, „Матракс“ и др. Като бранд мениджър е развивал марки като „Крадецът на ябълки“, „Скапто“ и „Столично“, за които е отличен с награди Effie България, Golden Drum, Art Director’s Club of Europe и Epica. Завършва бакалавър „Бизнес управление и маркетинг“ в Concord University, САЩ, а магистратурата си получава в Норвегия.
Как се вписва кампанията в цялостната стратегия на бранда?
Николай Диевски: В „Бургаско“ често си напомняме, че не бутилираме (просто) бира, а морски емоции. Затова и с всяка комуникация — без значение от медията, дали е голяма кампания или инстаграм пост — искаме да носим част от емоциите, които всеки от нас свързва с морето (като море и като време, прекарано в близост до голямото синьо). Така и с тази конкретна кампания, в която събрахме онова превъзбудено настроение, което съпътства всяко пътешествие към морето; и обнадеждаващото спокойствие от факта, че с всеки билборд си все по-близо до шума и виждането на вълните, топлата прегръдка на пясъка, соления въздух, лепкавото щастие.
Какви цели сте си поставили за кампанията и дотук как върви тяхното постигане?
Николай Диевски: Кампанията е част от дългосрочната визия и стремеж на „Бургаско“ за световна лятна* доминация… или поне доминация на българския летен* сезон. Без да издаваме прекалено много от кухнята, можем да кажем, че всичко се развива по план и всяка следваща стъпка носи нова енергия за постигане и задминаване на поставените цели. Нямаме търпение за 2025 вече :) П.П.*важно уточнение е, че лятото за нас е състояние на духа, а не календарно време. И така, както бутилираме морска емоция, искаме да е достъпна целогодишно, за да ти е лят(н)о дори на -10, особено на -10, за поне едно „Бургаско“ време.