сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    904 прочитания

    Ученици от 2 до 12 клас предлагат решения за по-добро бъдеще в конкурс на Samsung България

    Solve for Tomorrow събира идеи за иновации и през лятната ваканция
    31 юли 2024, 15:47 a+ a- a

    Кандидатстването за конкурса Solve for Tomorrow, организиран от технологичния гигант Samsung България, не спира да тече дори в разгара на лятото. Голяма част от отборите се сформират именно по време на лятната ваканция, тъй като това може би е най-подходящият момент да се идентифицира проблем и да се генерира оригинална идея за решаването му, а новите технологии дават неограничени възможности за колаборация между младежите дори от дистанция.

    В България инициативата се провежда за трета поредна година, а целта е да се стимулира генерирането на иновативни идеи за справяне с актуални обществени проблеми. При разработката на решенията децата използват уменията си в STEM/STEAM областите, както и дизайн мислене – водеща методология за креативно разрешаване на проблеми и създаване на иновации в световен мащаб.

    През есента отново предстоят обучения за учителите и уъркшопи с учители и ученици по дизайн мислене, които могат да са полезни при осъществяването на проектите.

    В конкурса могат да вземат участие отбори на ученици от 2 до 12 клас, които задължително следва да се ръководят от преподавател. Възрастовите групи са три: 2. – 4. клас, 5. – 8. клас и 9. – 12. клас, като до 24 ноември 2024 г. ще бъде отворена регистрацията за най-големите ученици, след което по-малките могат да подават своите идеи до 23.02.2025 г. Младежите могат да използват лятото, за да развият предложенията си на концептуално ниво и да разработят своите базови прототипи за създаването на цялостен технологичен проект.

    Решенията, предложени от тях, ще бъдат подадени в една от следните четири категории:

    · „Устойчивост“
    · „Справедливост и социално включване“
    · „Образование“
    · „Дигитално управление на финансите“ в партньорство с Банка ДСК.

    Какви идеи могат да бъдат разработени в категория „Справедливост и социално включване“? Идеите в тази категория трябва да предложат технологично решение за преодоляване на бариерите, пред които са изправени различните уязвими групи с цел постигане на по-голяма социална справедливост. Важно е отборът да даде добра обосновка защо дадена група е уязвима и как конкретната идея ще спомогне за нейната успешна интеграция в обществото.

    Какво означава „уязвими групи“? Това са групи, които поради различни причини не могат да се възползват изцяло от възможностите, предоставяни от обществото и икономиката. Такива причини са например ниското образование, безработицата или недостатъчната заетост, двигателни и умствени увреждания и др. В зависимост от контекста и видовете рискове, пред които са изправени, уязвимите групи могат да бъдат: · деца в риск (включително лишени от родителска грижа) · самотни родители · самотни възрастни · хора от етнически малцинства · социално слаби · хора с физически и психически увреждания или хронично болни · страдащи от зависимости · бежанци · жертви на насилие · бездомни и др.

    В първите две издания на конкурса близо една трета от идеите на най-големите ученици бяха насочени именно към решаване на проблеми, свързани със социалната справедливост (33% за 2022 – 2023 г. и 28% за 2023 г.). При по-малките участници от 2. до 8. клас обаче тази категория е най-предпочитана, като подадените идеи в нея достигат до 44%. Една от тях дори спечели първото място с гласа на публиката във възрастовата група 2. – 4. клас.

    Част от най-добрите идеи в категорията от предишни издания бяха например серия от устройства в помощ на хора със зрителни затруднения, като брайлов кодер, сензор за разпознаване на цветовете, роботизирано куче водач и др. А миналогодишният победител беше патерица, улесняваща придвижването без помощ от ръце на хора с двигателни проблеми, която се произвежда от използвани алуминиеви кенове.

    Ето и етапите, през които ще премине конкурсът за най-големите ученици: · Отборите от 9. – 12. клас могат да регистрират своите идеи в платформата до 23:59 ч. на 24 ноември 2024 г. · А на 28 ноември 2024 г. ще станат ясни и полуфиналистите в тази възрастова група. За тях е подготвена и специална менторска програма, която ще ги подготви как да презентират идеите си по най-добрия начин на големия финал в началото на следващата година.

    Solve for Tomorrow е международна програма, част от политиката за корпоративна социална отговорност на Samsung. От старта си през 2010 г. до днес тя е достигнала до 2,3 милиона ученици от 65 държави, а в България се провежда за трета поредна година. За осъществяването на инициативата Samsung България успешно си партнира с фондация „Образование 5.0“ и „Инфино“, като фондацията организира и безплатни обучения по дизайн мислене за ученици и учители, носещи по един квалификационен кредит на педагозите. За провеждането на обученията е необходимо подаването на заявка от страна на училището, като те се провеждат по график, публикуван на уебсайта на обучаващата организация „Образование 5.0“ – https://edu5.0.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 17 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 17 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 19 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 21 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант