събота, 14 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1724 прочитания

    Employer Branding в България: Milestone Systems Bulgaria

    Ива Маджарова - Admin & Communications Manager, и Александрина Николова от People & Culture Bulgaria екипа на Milestone Systems Bulgaria разказват как компанията развива своята работодателска марка
    05 август 2024, 14:34 a+ a- a

    Ива Маджарова (вляво) - Admin & Communications Manager в Milestone Systems, и Александрина Николова - Talent Acquisition Partner в People & Culture екипа на Milestone Systems Bulgaria. Снимки: Личен архив

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Кой отговаря за работодателската комуникация в Milestone Systems Bulgaria, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказват Ива Маджарова - Admin & Communications Manager, и Александрина Николова - Talent Acquisition Partner в People & Culture екипа на Milestone Systems Bulgaria. 

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    Александрина: В Майлстоун Системс България държим да развиваме колегите си и да даваме шанс да използват потенциала си напълно. Затова работата по работодателската марка при нас се движи от различни колеги в P&C (People and Culture), с които разпределяме проектите си като това се определя от силните страни на всеки.

    В края на всяка година се събираме на brainstorming сесия, по време на която  оценяваме кое през годината е било успешно, кое можем да променим и какво ново си заслужава да опитаме.

    Резултатът записваме в годишен календар, където инициативите ни са разпределени по вид и месец. Всеки в екипа има определени инициативи и канали, за които отговаря, като се събираме два пъти в месеца, за да споделим как се движим по проектите си.

    Конференция. Снимка: Milestone Systems Bulgaria

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Ива: Преди няколко години подходът ни към employer branding инициативите беше доста хаотичен и реактивен. Впоследствие осъзнахме, че това не води до желаните резултати и има негативно влияние върху нашата ефективност като екип. С идването на нови колеги и оформянето на екипа разбрахме, че работата по работодателската марка трябва да е приоритет и стратегическа инициатива за българския офис на Майлстоун. 

    Конференция Present to Succeed. Снимка: Milestone Systems Bulgaria

    Така установихме четири направления, в които да насочим усилията си. Водени от разбирането си, че работодалският имидж се гради отвътре навън, едно от тях е вътрешният employer branding.  В Майлстоун People First културата е заложена не само в начина, по който правим бизнес, тя е основата на съвместната ни работа и общуване. Като вътрешна комуникация създадохме нашия месечен бюлетин, в който споделяме предстоящи събития, новини, проекти и инициативи, в които нашите служители могат да се включат. Използваме и канала за комуникация като място, на което да споделяме и отворените ни роли, за които служителите могат да препоръчват своите приятели. 

    Отделно имаме няколко комуникационни канала, като единият е изцяло ориентиран към споделяне на новини от служителите. Например, когато започва нов колега, или пък успехите на даден екип. Другият ни канал на комуникация е по-официален, в него се споделят новини изцяло обвързани с постиженията и развитието на компанията.

    Другите направления са позиционирането на Майлстоун в медийното пространство, присъствието ни на конференции и партньорството ни с учебни заведения в страната.  За нас развитието и възможността за такова са част от ценностите ни и затова подкрепяме не само университети, а и различни образователни инициативи и организации. 

    Имаме ясно изграден план, който следваме и с екипа успяваме вече три години да работим като добре смазана машина. 

    Събитие по случай 8 март. Снимка: Milestone Systems Bulgaria

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Александрина: Определено считаме за успешен начина, по който показваме живота и енергията в Майлстоун. Това постигаме чрез видеа и статии, с които разкриваме повече  за колегите и екипите ни и кутлурата на комапнията. Тези формати са добър начин външен човек да се запознае с живота при нас и да погледне отвъд бизнес лицето на Майлстоун.

    Отскоро си партнираме с агенция, която ни помага да се позиционираме в различни медии не само като работодател, но и като водещ доставчик на софтуер за видео мениджмънт. Чрез съвместната ни работа достигаме до по-широка аудитория, а и не само- черпим от знания и опит, трупани с години. Агенцията ни помага да съставим медиен план за позиционирането на бранда ни, който включва статии в различни платформи, банерни реклами и присъствие на събития.

    За да измерим ефективността на медийното ни присъствие, събираме данни и статистика за броя прочитания на статиите ни, които сме публикували, или пък данни за броя кликания от банерите ни. Така научаваме изключително много за това какво всъщност харесва IT пазара у нас и ни помага да успяваме да се доближим повече до хората там. Наблюдаваме и увеличен брой кандидатури по отворените ни позиции, откакто сме последователни в позиционирането си.

    Ива: Не на последно място ще споделя за партньорството ни с „Аз мога тук и сега”- организация от съмишленици, които работят в полза на ученици и преподаватели в средното образование. Организират състезания по чужди езици, български език и литература и информационни технологии, които се радват на посещаемост от ученици от цяла България. Също всяка есен провеждат IT академия, в рамките на която работещи специалисти споделят знания с учениците. Партньорството ни с тях се изразява не само в материална подкрепа, а и в участие на колеги по време на събитията им. За нас това не е проект, който да донесе бърз и осезаем резултат, а е нашият начин да дадем нещо и да подпомогнем талантите в България и след време те да подпомогнат IT общността.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус?
    Александрина: Да, абсолютно! Развиването и изграждането на работодателската марка трябва да започва своето начало отвътре, а не отвън. Служителите са нашите посланици, когато става въпрос за нашата репутация и работодателска марка. Затова залагаме изключително много на People First културата ни и поставянето на хората на първо място. Вярваме, че това е успешната формула за  нашите инициативи и проекти. 

    Куиз в офиса. Снимка: Milestone Systems Bulgaria

    Какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?

    Ива: Всички инициативи, които организираме, са част от wellbeing  програмата на Майлстоун, която обхваща различни интереси и нужди на хората в компанията. Wellbeing инициативите, насочени към лично и професионално развитие, разделяме на четири категории, водени от глобалната за компанията Grow Together кампания. Тя има за цел да покрие четирите нива на енергия, необходими на всеки от нас да се чувства добре, а именно физическо, емоционално, ментално и духовно. В софийския офис организираме семинари с партньорите си от мултиспорт и Mindromeda, по време на които дискутираме теми, свързани с движение, разнообразно хранене, сън, справяне със стреса, как да сме по-добри родители и т.н.

    Освен инициативите от Grow Together с екипа сме дали свобода на креативността си и организираме и по-забавни събития, с които целим да приобщим новите колеги, да сплотим екипите си и да прекараме пълноценно време заедно. Едно от любимите за нас, а и за колегите ни събитие, е Milestone Quiz, който провеждаме на всяко тримесечие. Стремим се да отбелязваме и различните празници, като тази година организирахме workshop за великденска декорация, празненство по случай Деня на детето, на което поканихме и семействата на колегите, ежегодни коледни партита.

    Волейболният отбор на Milestone. Снимка: Milestone Systems Bulgaria

    За пръв път през 2024 организирахме и събитие, което беше насочено не само към нашите колеги, а и извън пределите на Майлстоун. Съвместно с други наематели в  Геритидж Парк проведохме Геритидж олимпиада. Повече то 100 служители в 9 различни компании се включиха в олимпиадата, като се състезаваха в категории баскетбол, street fitness, спринт бягане и най-много направени крачки в рамките на два месеца. Проведе се и турнир по волейбол, като финалът беше в залата на волейболен клуб „Левски“, за което много им благодарим. Всички участници в състезанието се забавляваха изключително много, а наградата за нас и останалите организатори е удовлетворението и увереността, че поставяме началото на едно добро партньорство и общност.  

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Milestone Systems Bulgaria EOOD в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Фрамар Холдинг АД развива работодателската си марка?
    Как Ocean Investments развива работодателската си марка?
    Как Resolute Software развива работодателската си марка?
    Как Amadeus Sofia развива работодателската си марка?
    Как Liebherr Hausgeraete Marica развива работодателската си марка?
    Как Entain развива работодателската си марка?
    Как Лидл България развива работодателската си марка?
    Как SiteGround развива работодателската си марка?
    Как Appolica развива работодателската си марка?
    Как eMAG развива работодателската си марка? 
    Как Bica развива работодателската си марка?
    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?
    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка?

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 часа
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 17 часа
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 19 часа
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 20 часа
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 20 часа
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ