Запознайте се с Антони Атанасов - Творчески Директор, и Методи Гусаков - Head of Video Production в комуникационната агенция
Антони Атанасов (вляво) - Творчески Директор, и Методи Гусаков - Head of Video Production в United Partners. Снимка: Личен архив
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Антони Атанасов и Методи Гусаков от творческия екип на United Partners.
Моля, представете се с две имена, позиция и образование.
Казвам се Антони Атанасов. Завършил съм Национална художествена академия, София. Работил съм в различни рекламни агенции, а вече 10 години съм Творчески Директор в United Partners.
Казвам се Методи Гусаков, Head of Video Production в United Partners, завършил съм театрални и медийни науки и история на изкуството в университета в Ерланген-Нюрнберг, от 15 години работя в сферата на аудио-визуалните медии.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Тони: Динамиката в тази професия беше една от основните причини да реша да се занимавам с реклама. Работата е и забавление, и хоби, двете са преплетени в органична цялост. В UP ежедневието ни е изпълнено с различни брандове и каузи, за които работим, няма един с друг ден да си приличат, което много ми допада.
Откъде черпите вдъхновение?
Мето: Честно казано, не търся активно вдъхновението в смисъла на съзнателно действие, но осъзнато се стремя да отсея нонсенса. Чрез въпроси се опитвам да сведа конкретния проблем до няколко ключови думи, после изследвам своите собствени преживявания – имал ли съм подобна случка, срещал ли съм подобно нещо, някой разказвал ли ми е нещо сходно – оставям съзнанието ми да обикаля около тези ключови въпроси. Често го стимулирам до степен на насищане с изображения, статии, видеа, филтрирани през тези ключови думи. И след това правя най-важното – давам си почивка, отдръпвам се и оставям мозъка да работи на подсъзнателно ниво. Тук става отсяването, често на следващия ден идеите са вече там.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
Тони: В съвременния свят трябва да „плуваме“ в различни платформи. Зависи от много фактори – време, бюджет и т.н. Изкуственият интелект може само да ни е от полза, той навлиза светкавично в повечето програми, с които работим. Процесите са улеснени за повечето хора, единствено креативността и автентичността остават като непревзети крепости, но и по тях се „стреля“ активно.
Мето: Безспорно в последно време тук големият buzzword е AI. Със сигурност помага много при автоматизирането на определени аспекти на креативния процес и видео продукцията, но не може да замени човешкия компонент. Ако изкуственият интелект разчита само на съществуващи произведения, за да създава нови, рискува да се стигне до самореферентен, затворен цикъл на създаване. С други думи, идеите, генерирани от AI, може да станат повтарящи се и производни една на друга. Това може да доведе до стагнация, където новите идеи и експериментите са рядкост. А рискът е основен компонент на креативния процес.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали, и защо Ви е фаворит?
Мето: Едни от любимите ми проекти са employer branding кампаниите, които реализирахме за Paysafe, тъй като те винаги са били отворени към нестандартни концепции и силни визуални предложения. За една от тях създадохме интерактивно видео, за друга – виртуален treasure hunt с различни задачи в офиса на клиента. Възможността участниците сами да навигират и да се натъкват на виртуални предизвикателства се доказва като силно ефективен инструмент за ангажиране.
Кой е последният проект, по който сте работили, и какво можете да ни разкажете за него?
Мето: В момента на работната маса пред мен са няколко проекта, които движа паралелно, като буквално последният е за Пиринско, които организират мащабна кампания за почистването на Пирин планина.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Тони: С клиентите трябва да мислим и работим като партньори, дори като приятели, и се стараем нещата да се случват именно по този начин. Разбира се, правилно е творческата визия да изпреварва очакванията.
Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
Мето: Убеждаването на клиента в по-смелите решения.
Тони: Предизвикателствата винаги се променят, но тази година като че ли е липсата на по-големи бюджети.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Мето: Находчиви, енергични и това, което на английски му казват resilient (защото съдържа в себе си смисъла на издръжливост, но и гъвкавост, и адаптивност).
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Тони: Рекламният бранш върви към сериозна трансформация. Дигитализацията, новите технологии, AI и машинното обучение променят живота ни с голяма скорост. Потребителските нагласи ще стават все по-доловими и различими, както и поколенческите разделения. Да подхождаме стратегически, като вземаме предвид всичко гореизброено, ще е от водещо значение. За нас остава и още нещо много важно – каква е добавената стойност, която прибавяме към крайния продукт.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на ЮНАЙТЕД ПАРТНЪРС ЕООД в JOBS.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Ангел Искрев, proof.
Иван Ланджев, Huts Group
Цветелина Митева, Noble Graphics
Мартин Тонев, Publicis Dialog
Миглена Семерджиева, M3 Communications Group, Inc.
Мартин Димитров, Nitram
Диляна Токушева-Тодорова, Publicis Dialog
Олга Стойчева, The Smarts
Валентин Томов, Noble Graphics
Александър Братимиров, Human
Боби Петров, All Channels
Емилияна Кънчева, Noble Graphics
Кристиян Неделчев, M3 Communications Group, Inc.
Мария Харизанова, All Channels