четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6996 прочитания

    Да продаваш компютри може да е скучно, но не и да продаваш вино

    Уилфред Шуман, външнотърговски директор на фамилия Фрапан
    26 септември 2008, 10:20 a+ a- a

    Уилфред Шуман е външнотърговски директор на фамилия Фрапан от 2000-та година и отговаря за територията на Европа. През 70-те години е работил за вина от Бордо при Дурт-Кресман (Dourthe - Kressmann). Следва работа до 1998 г. за Реми-Мартен (Remy Martin). Две години Шуман партнира като консултант на руска група за безмитни стоки на терминала за вино във Виборг, на границата с Финландия. Роден е в Холандия, но намира работата си във Франция поради факта, че износът на френски продукти почти винаги е бил правен от чужденци. Почти роден е в професията, баща му се е занимавал с вино и спиртни напитки и за самия него това е житейско призвание. Спомените му от България са още от времето на комунизма. "Работата беше лесна",- казва Шуман, -"идвах веднъж годишно, подписвах договор с Кореком и това беше всичко. Днес конкуренцията е сериозна."
    На специална презентация пред управители и сомелиери на реномирани ресторанти в столицата, както и пред водещи български енолози, представители на кетъринг фирми, мениджъри на френски и български компании, познавачи и ценители на качествения коняк и шампанско, г-н Шуман представи шампанско Gosset и коняк Frapin, които влизат на българския пазар като напитки от висока класа и със стари европейски традиции. Шампанско с етикет Gosset (Госе) е задължителен елемент във винената листа на най-престижните ресторанти с категория Michelin. Под името Gosset се задават част от тенденциите за консумация на шампанско в световен мащаб. Конякът Frapin (Фрапан), чиято история датира от 1270 г., е класическа напитка, която се произвежда единствено в региона на Гран Шампан, Франция, на който официално принадлежи категорията Гран Крю дьо Коняк
    .

    Имате ли някакви конкретни изисквания при стартирането на търговска дейност на нови пазари? Защо точно сега навлизате в България?
    Ние сме малко семейно предприятие, правим нещата бавно, но сигурно. Стартирахме експортна дейност най-напред в страните около Франция, постепенно започнахме да разширяваме периметъра. От миналата година представяме шампанско Gosset и коняк Frapin в България, през настоящата се надявам да навлезем и на румънския пазар. Предлагаме нишови продукти, не държим да бъдем навсякъде, а само на най-добрите места. Десет реномирани ресторанта в София ще бъдат достатъчни. Не търсим обеми, а качествено присъствие. Шампанско Gosset и коняк Frapin са малка неиндустриална къща, произвеждаме половин милион бутилки на фона на 70 млн. бутилки годишно европейско производство. Образно казано, ние сме Ferrari, другите са Wolksvagen, но те също са много добри. Опитваме се да предложим продукт с екстремно качество.

    С еволюцията на вкусовете променят ли се маниерите в консумирането на шампанско и коняк? Какви са тенденциите?

    Вкусовете се глобализират все повече и повече. Като производители на коняк и шампанско бихме искали да споделим с консуматорите следното схващане - не гледайте на тези напитки като нещо изключително, а като питие, което може да предложите сутрин, обед и вечер. Исторически погледнато, преди Втората световна война конякът се е пиел по всяко време (като long drink), след това вече се е възприел като дижестив след вечеря. Шампанското от своя страна винаги е било смятано за напитка, подходяща за рожден ден, (у вас за Нова година), но ние казваме, че шампанското е вино, а виното може да бъде консумирано като аперитив, по време на хранене, след хранене. Привлечени сме от идеята да го предложим като качествена ежедневна напитка.

    В България няма особени традиции в консумацията на шампанско и коняк. Какви конкретни препоръки може да дадете?
    Българите вече имат достатъчно възможности да пътуват като всички останали европейци, виждат какво се случва в останалите страни. Презентирам нашите продукти навсякъде, където имаме присъствие, за да кажа кои сме ние, какво правим, но и още няколко неща. Както споменах, първо показвам, че шампанското е вино с мехурчета, но въпреки това вино. Малко по-скъпо е от обикновеното вино, но затова пък е по-евтино от „Ротшилд" или „Петрус". По отношение на коняка ще шокираме хората, предлагайки им заледен коняк като водка. Може да се пие и така. Хората смятат, че конякът трябва да е винаги затоплен, но ние казваме, че не е задължително, особено за младите коняци. Също, че може да се смеси с вода или тоник, да се пие коняк със сирене или шоколад (много добра комбинация). Но все пак трябва да има някакъв респект, в САЩ пият кока-кола с коняк, което не бихме препоръчали, но така стоят нещата.

    В кои страни потреблението на коняк Frapin и шампанско Gosset е най-голямо?
    Първата страна, за която изнасяме коняк Frapin, е Русия. Руснаците са ценители на качеството. По отношение на шампанското най-голям консуматор е Япония. През последните две години в Япония е изключително модерно съчетанието между суши и шампанско. Това се отнася и за останалите къщи за шампанско, но за нас важи с особена сила, тъй като предлагаме вид шампанско, което много добре подхожда с морски храни.

    Работите с повече от 70 държави на 5 континента. Какъв е трендът в консумацията на шампанско и коняк на световните пазари? Има ли спад в потреблението?
    По-скоро се увеличава и за двете напитки. Това става проблем за нас с пазари, които се отварят като Китай, защото няма достатъчно продукция. Пазарите се увеличават, реколтата от няколко години не е много добра, така че вече има недостиг на продукти, което означава и редовно повишаване на цените, за съжаление.

    Виненият сектор все повече се развива. Франция е един от основните производители, с неоспорима репутация на производител на едно от най-добрите вина в света. Какви са тенденциите в световната винена индустрия?
    Има свръхпроизводство. Някои страни, като Австралия например, които понастоящем са с много високо производство, ще трябва да го намалят значително. Качеството все повече ще се търси и ще се плаща за него. Българският опит е показателен в това отношение, преди 20-30 години вие продавахте в Англия милиони хектолитри от по-нискокачествено индустриално вино, но днес вече българските производители инвестират все повече в продукти и материали за подобряване на качеството.

    Смятате ли, че има потенциал в българската винена индустрия?
    Защо да внасяме вино от Новия свят - Чили, Австралия, Аржентина, което трябва да пропътува света, за да пристигне, когато има много хубаво вино, произвеждано тук, в Европа. Испания, Италия, Франция, България са страни, които винаги са произвеждали вино, те имат и най-голямо бъдеще.

    Опитахте ли някои български вина по време на престоя си тук? Какво мислите за тях?
    След дълги години отново се върнах в България през 2007 г. Всеки път, когато съм тук, опитвам български вина. Бъдещето на българската винена индустрия според мен е в местните сортове. Именно те трябва да се развиват. Всичко, което е автентично, специфично, е интересно. Всички правят каберне совиньон, но широката мелнишка лоза, маврудът...в това трябва да се инвестира, в маркетинг и производство на местни сортове. Ако правите качествени вина, винаги ще бъдете признати. Така българските вина ще намерят място на европейските пазари и съм сигурен, че те имат своето място.

    Притежавате ли лозови масиви и в други региони на света извън Франция?

    В Южна Африка.

    Какъв е профилът на вашите клиенти и потребители?
    Бих казал, хората с възможности, не твърде възрастни, но по-скоро, отколкото много млади. Предлагаме натурален продукт и държим на качеството. Развиваме отношения с бизнес клиенти (B2B), имаме дълъг списък от фирми, които купуват директно от нас.

    Какво е усещането да представлявате компания с толкова дългогодишни традиции?
    Удоволствие преди всичко. Имам усещането, че почти трябва да плащам на шефа ми, за да работя за него (смее се). Всеки ден съм на ресторант, пия качествени питиета, такова е моето ежедневие. Пътувам много и когато се прибера, предпочитам да си остана вкъщи, от което съпругата ми не е доволна, защото тя иска да пътува, когато сме във ваканция и да ходи на ресторант през уикенда. Да продаваш компютри може да е скучно, но не и да продаваш вино.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 39 минути
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 57 минути
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 1 час
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 2 часа
    преди 2 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС
    преди 2 часа
    В България има все по-голям интерес към използване на AI в счетоводството
    Счетоводителите се сблъскват със значително увеличаване на документооборота, което изисква по-ефективни методи за обработка и анализ на данните