неделя, 16 юни 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4378 прочитания

    Бъдещето на онлайн маркетинга и комуникациите зависи от поведението на хората в интернет

    Дарил фон Деникен, експерт социални медии и мрежи
    18 февруари 2009, 17:20 a+ a- a

    Експертът по социални медии и мрежи от Швейцария бе сред презентаторите на първата годишна Конференция на Международната ПР асоциация (IPRA) за Югоизточна Европа, посветена на промените в комуникационния бизнес в новите условия на технологично развитие. Въпреки че е архитект по образование, през последните 25 години работи в областта на ентъртеймънт мениджмънта. Солиден опит в онлай среда натрупва през последните 6-7 години. Отговоря за международните партньорства в tillate.com, най-успешния парти сайт в света. Страницата е международна, но един от най-големите й клонове е в България. От цяла Източна Европа страната ни е единствената, в която tilllate.com  имат представителство. Като консултант работи и с други уебсайтове.

    За да илюстрира динамичния ръст на интернет Деникен наблегна на следния факт:  “Да достигне аудитория от 50 млн. души отне на радиото 48 години, на телевизията 13 години, а на интернет само 4 години. Ако приемем, че интернет все още не е покрил целия свят, със сигурност това ще стане много скоро.”
     
    “Социалните мрежи са двигател на интернет като увеличават комуникациите”, добавя експертът,  “потребителите са доста резервирани към рекламата особено в интернет, където могат да я игнорират, но има големи възможности за ПР”.



    Дигиталните комуникации какви изисквания налагат към съвременните професионалисти в областта на ПР?
    Мисля, че най-важното за всеки, който се занимава с комуникации е да разбира хората. Важно е да познаваш публиката си, това е сърцевината на всяка маркетинг или комуникационна концепция. Интернет е необятна и лесно достъпна енциклопедия, която улеснява много този процес на опознаване на аудиториите. Но той е само канал, начин на комуникация, може би утре ще има нещо ново или изобщо няма да има интернет, кой знае.

    Вижте видео с Дарил фон Деникен, експерт социални медии и мрежи
    Социалните мрежи предлагат нов начин за комуникация и изразяване на креативността. Какво означава това от гледна точка на ПР?
    Социалните мрежи и комуникацията чрез тях не се е появила от нищото. Тя се базира на общия интерес и желанието да се споделя. Например, ако се интересуваш от голф, така както преди си купувал списание за голф, сега влизаш он-лайн и търсиш информация по темата. И може би откриваш форум. Това създава social networking сценария, там където хората имат общ интерес. Така че ПР-ът може да използва social networking само, ако цели създаването на общ интерес. Например, ако ПР агенция работи за голф компания, може да инициира social networking среда, в която да се дискутира голф. Когато се говори за social networking, хората си представят Facebook, Bеbo, Myspace, но всъщност тези социални сайтове имат най-слабо фокусиране, те са всичко за всички, среда, в която комуникираш със своите приятели. И в тези сайтове може да ти бъде казано нещо по конкретна тема. Оттам продължаваш по-нататък и влизаш в по-специализирани сайтове. Например ако говориш са приятелите си за голф, това те провокира да потърсиш специализирани сайтове по темата, за да откриеш повече информация. След откриването на интернет, той продължава да се развива от всички, които са в тази онлайн среда. Как ще се развият в бъдеще онлайн маркетинга и комуникациите зависи от поведението на хората в интернет.

    Вижте видео с Дарил фон Деникен, експерт социални медии и мрежи
    Какъв тип ПР дейности са най-подходящи и приложими онлайн?

    Зависи от това кой е твоят клиент, какви са целите ти. Ако  работиш за клиент, който произвежда автомобили и искаш да разбереш какъв цвят биха предпочели хората за определена кола, може да създадеш форум и да ги попиташ. В този смисъл ПР специалистите могат да използват социалните мрежи или да създават такива. Ако лансират нов модел, да кажем Fiat 500, носещ много емоционален заряд, могат да създадат форум, където хората да изразят впечатленията, които колата е предизвикала у тях като споделят това с милиони други хора, привлечени от този модел. Производителите трябва да са наясно, че поемат и известен риск, ако има проблеми в автомобила, хората ще говорят и за това.

    Вижте видео с Дарил фон Деникен, експерт социални медии и мрежи
    В условията на финансова криза за рекламодателите става много важна ефективността на инвестициите в комуникации. Каква е измеримостта на ПР дейностите чрез социалните мрежи?
    Навремето някой ми каза, че единственото по-лошо нещо от това да се говори за теб е изобщо да не се говори. При съвременните онлайн медии е лесно да се измери колко често хората обсъждат даден продукт, услуга или личност. И това е работата, за която се плаща на ПР специалистите – да се говори, независимо дали в медиите или между потребителите. Това е мерилото за нашата работа. Всъщност в днешната финансова действителност интернет предоставя най-големи възможности да се измерят разходите за какъвто и да било вид комуникации – от реклама или ПР. Разговорът на базата на някакъв общ интерес е начинът, по който социалните мрежи фактически се развиват и това говорене е особено интересно за ПР света. С един клик съобщението стига до много хора по едно и също време. Но тази комуникация е като огледало за обратно виждане, трябва да поемеш рисковете от това да си обсъждан.

    Вижте видео с Дарил фон Деникен, експерт социални медии и мрежи
    Като споменахте това, кои са основни рискове за публичността в интернет?

    Мисля, че интернет е фантастично място, което дава най-високо ниво на прозрачност за всякакъв вид общуване, което някога е съществувало. Независимо дали става дума за общуване с институции или търговски марки. Ако не спазваш качеството, което си заявил или дадените обещания, хората много бързо ще забележат това и ще го коментират в мрежата. Няма рискове, стига да си пределно честен. Винаги ще се намери група хора, които са имали лош ден, но те не могат да променят общото впечатление, ако то е позитивно. 

    В  кои страни социалните мрежи са най-популярни?
    Мисля, че популярността на дадена социална мрежа може да се оцени чрез употребата на интернет в дадена страна. В САЩ напирмер много повече хора са в мрежата (имат интернет) в сравнение с Виетнам, което означава, че използват социалните мрежи далеч повече.

    Вижте видео с Дарил фон Деникен, експерт социални медии и мрежи
    В Швейцария как е?
    В Швейцария почти 85% от хората имат интернет. Немислимо е да правиш бизнес без да подържаш уебсайт.

    Каква ще бъде 2009  за ПР бизнеса?
    Публичните комуникации имат място в дигиталния свят и трябва да задълбочат присъствието си. Далеч по-чувствителни сме към посланията от ПР отколкото към рекламите в интернет, ето защо ефекта от ПР дейности е по-голям в мрежата, отколкото рекламата. Всичко се свежда до информацията. Дори финансовата криза, която светът преживява днес е по-различна от тази през 1929г. именно поради интернет и неговата прозрачност. Достъпът до информация ни дава възможност да видим какво се случва, колко са зле всъщност нещата. Не сме така притиснати от страх и паника, както е било в онези години. Хората е трябвало да вярват на информацията, която получават от вестниците. И живеещите в далечната провинция, където не е имало доставка на печатни издания изведнъж са се превръщали в жертви на паниката.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Петя Аврамова: Близо 3 млрд. евро се инвестират в българските региони
    Основен приоритет на България е преодоляване на различията между регионите, посочи министърът на регионалното развитие
    преди 2 дни
    Испания излиза от процедурата за прекомерен дефицит
    Вече нито една държава членка на ЕС не е обект на процедура при прекомерен дефицит
    преди 2 дни
    ЕС прие правила срещу опасните продукти на пазара
    На ЕС се пада дял от близо една шеста от световната търговия със стоки
    преди 2 дни
    Пощенска банка приключи придобиването на Банка Пиреос
    Очаква се операционната интеграция да се осъществи до края на годината