четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6755 прочитания

    Интернет променя начина, по който се адресират политическите послания

    Кристоф Жинисти, управляващ директор "Рюмер Публик", Франция
    18 февруари 2009, 17:25 a+ a- a

    Кристоф Жинисти е основател и изпълнителен директор на френската Rumeur Publique (RP) - призната като № 1 за IT PR в Европа, носител на редица международни награди, включително "PR компания на годината" за 2000 и 2003 година във Франция. Работи в тясно сътрудничество за създаване на креативни мостове между интернет и политиката с Франсоа Бару, лидер на Съюза за френските демократи. През 2007г. Жинисти основава "Интернет без граници" - неправителствена организация за популяризиране на свободата на изразяване на всеки гражданин в мрежата. Той е признат за «най-влиятелния блогър» във Франция, един от най-търсените специалисти по въпросите на въздействие на Интернет върху обществото.

    В презентацията си пред международна аудитория на ПР конференцията експертът говори по темата как интернет променя завинаги политиката. “Всяка медийна революция генерира нов тип лидери и поставя нови предизвикателства пред публичността”, акцентира той.


    Г-н Жинисти направи комплимент към качеството на българските ПР специалисти, отбелязвайки и факта, че един от най-добрите професионалисти в неговата агенция е българка.

    Вижте видео с Кристоф Жинисти, управляващ директор "Рюмер Публик", Франция
    Г-н Жинисти, какъв е вашият професионален път досега?
    За себе си мога да кажа, че съм преди всичко предприемач. Винаги съм работил за собствената си компания, която създадох на 24 годишна възраст. Докато следвах право премислях възможностите за работа, които имам и осъзнах, че единственото, което ме интересува е да стана предприемач. Исках да промотирам и защитавам новите технологии, не говоря точно за интернет, преди 20 години той не съществуваше. Бях запленен от динамичното проникване на технологиите и по някакъв начин исках да бъда част от това. Прекъснах следването си и създадох своя ПР агенция от нищото, която след 20 години все още съществува и дори е една от най-големите във Франция в областта на ИТ. Но моята страст е дигиталната интернет революция. През годините създадох и други компании, които да промотират интернет като комуникационен канал.

    Вижте видео с Кристоф Жинисти, управляващ директор "Рюмер Публик", Франция
    Кои са най-важните условия за изграждането на добър ПР специалист?

    Преди всичко трябва да има подходящо образование по ПР, хуманитарни специалности като психология, социология, история и други обществени науки, даващи известна базова подготовка. Много важен компонент е любопитството, да имаш широки интереси, със страст да учиш нови неща, да преоткриваш себе си. Това е пътят към съвършенството в професията.

    Каква ще бъде 2009 за ПР бизнеса? Как да комуникираме успешно по време на криза? Мислите ли, че инвестициите в ПР ще нарастват за сметка на рекламата?
    Не се радвам, че има рецесия, но за ПР специалистите това е възможност. Комуникациите са особено успешни във време на криза. Компаниите свиват инвестиците си в реклама, събитиен мениджмънт и маркетинг, за сметка на това увеличават парите в ПР активности, тъй като трябва да достигат до своите аудитории. Ако сте голяма компания може да редуцирате разходите си за реклама, но не може да спрете да говорите на клиентите си.

    Вижте видео с Кристоф Жинисти, управляващ директор "Рюмер Публик", Франция
    Как дигиталната среда променя публичните комуникации?
    Интернет променя изключително много начина, по който ПР специалистите си вършат работата. На първо място налага нова скорост. С един клик на бутона “Изпрати” твоето съобщение може да достигне до всеки човек на земята. Но хората не се информират само от един канал, например телевизия. Така че трябва да имаш многоканална стратегия. Това, което също е съществено за ПР е, че интернет ти дава възможност да достигнеш бързо до широка маса хора без да инвестираш много пари.

    Кое е най-специфичното в политическата комуникация чрез интернет? Знаем, че в политиката контролът е важен компонент.
    За щастие никой не може да контролира интернет, но това което политиците могат да направят е да говорят директно с хората. Ако си политически лидер и искаш да организираш кампания в интернет трябва да си способен да застанеш лице в лице с тях. Ако при традиционните медии имаме вертикална структура - едно съобщение към много хора, Уеб 2.0 или т.нар. социални мрежи наложиха хоризонталната структура - милиони съобщения към милиони хора. И това променя драматично начина, по който трябва да се адресират посланията в политиката. Преди политиците си мислеха, че гражданите само гласуват, но сега те могат да изразяват себе си чрез интернет, което е голяма промяна. Ако искат да са успешни, политиците трябва да се адаптират към тази среда.

    Вижте видео с Кристоф Жинисти, управляващ директор "Рюмер Публик", Франция
    Предизборната стратегия на Барак Омаба беше емблематичен пример за мащабното използване на интернет в политическа кампания. Каква е вашата оценка и мислите ли, че този модел е приложим навсякъде към настоящия момент?
    Бих казал и да и не. Нека не забравяме, че Обама похарчи 1 млрд. долара за кампанията си. Интернет беше част от стратегията, но когато имате толкова много пари е трудно да се каже, че интернет е изиграл ключова роля. В европейските страни, където изборите се правят между 10-100 пъти по-малко пари, интернет ще има ключов контрол. В България например няма такъв финансов ресурс за една единствена кампания. Специалистите трябва да бъдат по-креативни в употребата на интернет. Във Франция политическите лидери нямат право да излъчват тв реклама. Освен това, сумата, която може да се похарчи е ограничена от закона. Това изисква тотално различна стратегия.
    Вижте видео с Кристоф Жинисти, управляващ директор "Рюмер Публик", Франция
    Инвестициите в интернет кампания дават възможност да достигнеш до милиони хора срещу малко похарчени пари. Разбира се, съществува диспропорция в пенетрацията на интернет в различните общества, но е ясно, че в бъдеще всички ще използват този канал. Обръщайте внимание на начина, по който хората го правят и го адаптирайте. Най-младите, най-образованите, най-активните граждани са вече там. Мейлинги, изграждане на различни уебстраници, социални мрежи са задължителни активности в интернет. В хода на кампанията на Обама бяха създадени множество страници  с различно съдържание. Една бе създадена специално за отговорите на някои щекотливи въпроси. Часове може да се говори за ПР в интернет. Есенцията е, че той променя начина, по който се прави политика. Ако политиците не използват интернет, ще започнат да губят избори.
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 6 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 10 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 11 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 12 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам