сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8062 прочитания

    Живеем в дигитална ера и хранителните навици са силно повлияни от това

    Вижте интервю с изпълнителния директор на „Нестле България” - Хуан Карлос Пералехо, за Economy.bg
    26 април 2012, 14:36 a+ a- a

    Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”

    Хуан Карлос Пералехо  започва работа в „Нестле” през далечната 1987 г. Преди това е заемал различни мениджърски позиции в сферата на продажбите и търговията в Kellogg и Rowntree Mackintosh S.A. През 2004 г. Пералехо е избран за бизнес мениджър „Шоколадови и захарни изделия“ в „Нестле Унгария“, а през 2006 г. поема управлението на Стратегическото бизнес звено на „Нестле“ в сектора „Шоколадови и захарни изделия“, базирано в централата на „Нестле“ във Веве, Швейцария. От началото на своята кариера в „Нестле“ той работи на различни длъжности предимно в областта на бизнеса с шоколадови и захарни изделия.

    Пералехо завършва образованието си в Университета „Сан Пабло" (CEU University of San Pablo), Испания, през 1978 г. Защитава докторска степен по право и след дипломирането си получава почетна стипендия по конституционно право от Центъра за конституционни изследвания към Испанското правителство.

    Господин Пералехо, разкажете ни малко повече за старта на кариера си. Как започнахте?
    Учих право в Мадрид, Испания. След като завърших университета, започнах стаж, който ми позволи да пътувам по света за около 6 месеца. Тогава изникна възможността да се присъединя към екипа на компания за доставки в Испания. Започнах кариерата си в бизнеса с доставки. След това продължих да работя в компании за храни. Присъединих се към „Нестле” през 1987 година. Така моята кариера в „Нестле” продължава вече 25 години.  

    Когато бяхте по-млад, мечтахте ли да станете лидер на голяма компания като „Нестле”, или си представяхте живота по съвсем различен начин?
    Когато си млад, винаги имаш много смели мечти. Като всеки млад човек и аз мечтаех да успея и някой ден да ръководя голяма компания. Така че мога да твърдя, че това, което съм постигнал до момента, се доближава доста до това, за което мечтаех като по-млад.

    Име: Хуан Карлос Пералехо

    Позиция: изпълнителен директор "Нестле България" АД

    Сектор: Храни и напитки

    Оборот/ пазарен дял: повече от 300 млн. лв.

    Брой служители: 1900

    Високият пост е свързан с много отговорности. Разкажете ни малко повече за тях.
    Както казах, работя в „Нестле” вече 25 години и през това време съм заемал много длъжности и съм имал много и различни отговорности, свързани най-вече с търговията на компанията в конкретните региони, в които съм работил, но също така съм отговарял и за износа. В момента основната ми работа е да ръководя „Нестле България”. Ние сме голяма компания с много служители. Имаме две фабрики – една за производство на шоколад и една за производство на сладолед.  Моята работа е да развивам компанията, да правя всичко възможно тя да върви напред, продуктите ни да се харесват на потребителите.

    Какви цели си поставя новият изпълнителен директор на "Нестле България" Хуан Карлос Пералехо?

    Какви са основните цели, които сте си поставили като нов ръководител на „Нестле България”?
    Първата ми и основна цел е да задържим лидерството си на пазара. В момента ние сме компания №1 на българския пазар за храни и напитки. Нашите цели са да създаваме и да предлагаме нови и нови продукти, които да удовлетворяват напълно вкусовете на възможно повече потребители. Важно за нас е да поддържаме високото качество на продуктите, което сме изградили с много труд.

    Парите са.... стари, колкото човешката история

    Обичам да говоря за.... култура по принцип

    Чувствам се добре, когато.... съм в очакване на сбъдване на желание

    Успехът е...да преодолееш страха си

    Възхищавам се на хора, които.... непрекъснато се усъвършенстват в това, което правят

    Как възгледите Ви за бизнеса се промениха през годините?
    Бизнесът се промени много драстично през последните няколко години. Ако говорим конкретно за България, нашата компания е сравнително млада, тъй като съществува на пазара от около 15 години, но въпреки това преживяхме значителни промени -  приватизацията на различни компании, приемането на България в Европейския съюз, а също и глобалната икономическа криза. Рецесията засегна нашата компания, както и всяка друга компания в страната. Има знаци вече,  че се възстановяваме след големия срив в края на 2008 и особено през 2009. 

    Пералехо за промените в потребителското поведение

    Ако трябва да говорим визионерски за бизнеса, как според Вас ще се променят нуждите на потребителите в следващите 5 години, например?
    Нуждите на потребителите се променят, променят се навиците им. Ние живеем в дигиталната ера, социалните медии влияят много на ежедневието ни.  Хранителните навици на хората са силно повлияния от тези тенденции.  Дори сега, когато се намираме в ситуация на криза, наблюдаваме ръст при премиум продуктите, в същото време, обаче, забелязваме ръст и при по-икономичните продукти. Получава се поляризация на пазара и за да отговорим на изискванията му,  ние трябва да попълним портфолиото си от продукти с нови.

    Бихте ли дали пример?
    Разбира се. Ние в „Нестле” имаме силна кафе култура и бизнес с кафе. Затова трябва да следим и да сме в крак с новите тенденции. Например, забелязваме тенденция за засилване на интереса от кафето на зърна и смляното кафе към разтворимото кафе, както и в момента към т. нар. „затворените кафе-системи”, например NESCAFE Dolce Gusto. Определено има силен интерес към такива типове решения за приготвяне на кафе в домашни условия, при които вие можете да имате същия вид кафе, със същия аромат, пяна и консистенция, както в кафене. Ето пример за това как винаги сме в крак с изискванията на потребителите.

    Съветът на изпълнителния директор на "Нестле България" към студентите

    В България има много млади хора, които мечтаят за кариера като Вашата. Какъв съвет за успешна кариера бихте им дали?
    Ако трябва да съдя от своя опит, бих ги посъветвал да бъдат много търпеливи. Когато хората са млади и току-що завършили, винаги искат да изпробват на практика това, което са научили в университета, но трябва да знаят, че е възможно да се сблъскат с работа, която може би не е достатъчно значима и ще трябва да правят неща, които не са висококвалифицирани или пък не са толкова вдъхновяващи. Не трябва да забравят обаче, че тези препятствия са част от опита им, от кариерния им път. Ако са достатъчно постоянни и си вършат добре работата, накрая успехът или добрата възможност ще дойдат. Трябва да бъдат много търпеливи, защото професионалният път има много стъпала и те трябва да преминат през всяко едно от тях. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 23 минути
    Google отмени някои от изискванията си, касаещи служители на нейни доставчици
    Това може да помогне на технологичния гигант да избегне договаряне със синдикатите
    преди 15 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 17 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 18 часа
    преди 18 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 21 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.