CEO-та на водещи компании у нас споделят пред Economy.bg най-важните поуки, които са извлекли по време на пандемията
Кризата с коранавируса изправи бизнес лидерите пред напълно нова ситуация. Наложи им се да навигират в среда с много въпросителни, да реагират бързо и да се адаптират към промените.
Какви бяха най-важните лидерски уроци при овладяването на ковид кризата? Economy.bg попита CEO-та на водещи компании у нас.
Представяме ви Румен Иванов, изпълнителен директор на DHL Express България:
Коя беше най-голямата трудност за Вашия бизнес от началото на ковид кризата?
Ковид кризата изправи бизнеса ни пред редица предизвикателства. От една страна, ние трябваше да осигурим в много кратък срок възможност за работа от вкъщи за всички служители, за които е приложимо, без това да доведе до негативно отражение върху услугата и клиентското преживяване. Използвахме възможностите на новите технологии, за да въведем нови канали за комуникация със служителите си, за да бъдат те информирани и ангажирани с промените и динамиката на бизнеса. За колегите, които продължиха да работят на първа линия и да обслужват нашите клиенти, осигурихме всички необходими предпазни средства, за да бъдат сигурни и защитени.
Най-голямото предизвикателство пред нас като цяло беше да създадем подходяща комбинация от мерки за безопасност и организация на работата в компанията в контекста на пандемията и повишените обеми, които на първо място да гарантират здравето и безопасността на служителите ни и да осигурим непрекъсваемост на мрежата за доставки. Така, макар и оперирайки в безпрецедентна среда, ние останахме близо до клиентите си и им помогнахме да запазят и развиват бизнеса си.
Какво бихте променили в подхода си, ако бяхте изправени пред същата ситуация днес?
Гледайки назад, смея да твърдя, че компанията ни се справи успешно с адресирането на предизвикателствата на ковид кризата и драматични промени не бих направил.
За да бъда напълно откровен, ще споделя, че преди пандемията аз бях консервативен по отношение въвеждането на работа от вкъщи, основно от гледна точка на факта, че за нашата компания тя очевидно не е приложима за всички служители и функции. Сега от дистанцията на времето, бих бил много по-отворен и позитивен към подобни промени, които се доказаха като работещи.
Ковид кризата показа, че редом с огромните предизвикателства могат да се разкрият и редица нови възможности и затова компаниите трябва да работят целенасочено, за да ги реализират.
ВИЖТЕ ОЩЕ:
Лидери в криза: Уроците на Боян Иванов, StorPool Storage
Лидери в криза: Уроците на Радослав Николов, SAP Labs България
Лидери в криза: Уроците на д-р инж. Боряна Манолова, Siemens България