Наличието на луксозен недвижим имот е най-големият показател, че един човек е богат.
Заключението е от новия анализ на Luxury Portfolio International, част от Leading Real Estate Companies of the World – най-голямата световна мрежа от водещи компании за имоти и партньор на българската консултантска компания за имоти в луксозния сегмент Unique Estates.
Анализът сочи, че европейците откриват най-силна връзка между благосъстоянието и недвижимите имоти (44% смятат, че луксозният имот е показател за богатство). Жилището също е основен индикатор за добро финансово състояние в Близкия изток, като 38% потвърждават това твърдение. В този регион обаче луксозните придобивки (бижута, дизайнерски дрехи и аксесоари) също имат голямо значение за високия статут в обществото.
В Азия пък индикаторите за успех, които се нареждат като втори по важност, са подходящият социален кръг и качествено образование. Това е доказателство, че азиатският потребител търси нещо различно и ново и то не само като придобивка, а и като изживяване.
В Северна Америка имотите от най-висок клас, придружени със скъпи покупки като бижута, дизайнерски дрехи и аксесоари, също са най-важните показатели за богатство.
Данните от доклада показват още, че в световен мащаб, потребителите с високи доходи са удвоили броят на имотите си във времето като своеобразен израз на богатството им. Европейците обвързват жилището си с голяма част от капитала, с който разполагат. Повече от половината от доходите на европейското население се инвестира в недвижими имоти (53%), докато в Северна Америка и Близкия изток тази тенденция се наблюдава при едва 24% от обществото.
Днес имотите не само са голяма част от луксозните придобивки на хората, но са и източник на доходи. За европейците например имотите са два пъти по-важен двигател за формиране на богатство от първоначалния, заради който са натрупали състоянието си (в сравнение с мнението на представители на Северна Америка и Близкия изток).