четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2073 прочитания

    Проучване: Физическите магазини остават на мода в София

    Бул. „Витоша“ постигна най-високите нива на заетост на търговски площи за последните 5 години, сочи анализ на Colliers International
    16 август 2019, 14:26 a+ a- a

    Прогресивното развитие на онлайн търговията в световен мащаб не се е отразило осезаемо на търсенето на модерни търговски имоти в столицата през първата половина на 2019. Напротив, то достига рекордни стойности на база полугодие от 2015 насам. Общият обем усвоени площи за разглеждания период е 21,900 кв.м. Това сочи най-новият доклад на Colliers International.

    Особено висока активност в откриването на нови магазини е регистрирана при специализираните търговски формати от типа „биг бокс”. След лидерите в това отношение са хранителните вериги Lidl (6), Billa (5), Kaufland (1); дрогерията dm (6) и мебели и стоки за дома JYSK (4). Само за първото полугодие на 2019 полската марка Pepco откри 9 обекта в страната. Освен нея на българския пазар навлязоха и други международни марки - Zara Home, Fjällräven, J.Wargas, Steve Madden и Ximivogue.

    Обратно на посоката на развитие на търсенето през разглеждания период предлагането на модерни търговски площи бележи незначителен спад. Причината за него е смяната на предназначението на част от площите в Galaxy Trade Center от търговски в офисни. С това обемът на предлаганите търговски имоти в София за полугодието стана 390,660 кв.м.

    Периодът се характеризира и с друг рекорд. Бул. „Витоша“ постигна най-високите си нива на заетост за последните пет години – 99%. Същевременно с това движението на наематели на главната софийска търговска улица е едва 1%. Като цяло този индикатор се характеризира със спад в стойностите от 6% на 3%.

    През периода не се наблюдават съществени промени в наемните нива на разглежданите търговски площи, което ще остане валидно и през следващото полугодие. Преустройството на свободните хипермаркет площи в The Mall, Bulgaria Mall и Paradise Center доведе до по-високи нива на заетост и обогатяване на микса от наематели в тях. С приключването на процеса към края на годината тези проекти ще постигнат по-добро пазарно позициониране и ще предложат нови възможности за разширяване на мрежата от магазини на редица международни и местни търговци.

    Благоприятното развитие на пазара на модерни търговски площи ще продължи да предизвиква инвеститорски интерес към този сегмент.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 минути
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 16 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 17 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 17 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 18 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 19 часа