събота, 06 юни 2020   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    894 прочитания

    И по-малките населени места в България очакват своите молове

    Търговците ще започнат все по-често да разглеждат локации в градове с население 70 000-100 000 души
    09 март 2020, 19:26 a+ a- a

    Общото предлагане на модерни търговски площи в България е 796,000 кв.м и бележи увеличение от 3%, който  се дължи на откриването на Delta Planet във Варна. С това индикаторът „наситеност на търговски площи на 1,000 души население“ за Варна регистрира ръст, и съответно достига 114 кв.м за България. Въпреки това, той продължава да бъде много по-нисък от средния, както за Европа, така и за ЦИЕ.

    Това показва докладът на Colliers за пазара на търговски площи през второто полугодие на 2019 г.

    Интересът на участниците на пазара към търговските паркове в страната се запазва. Тяхното развитие и модернизиране продължава и през разглеждания период. В съществуващите паркове се откриват нови обекти, а в населени места с под 80,000 души, като Шумен и Благоевград, е започнало строителство на такъв тип проекти. 

    Силна активност от страната на търсенето реализира веригата Pepco, която през второто полугодие на 2019 г. е с най-голям брой открити магазини.  През този период на българския пазар стъпват няколко нови международни марки - Miniso, Nespresso, Madame Coco, Tezenis, Avva, Bottega del Sarto, Brums, Spa Ceylon и Lapin House.

    Colliers прогнозира, че пазарът на търговски площи ще запази инерцията, набрана през последните години, вследствие на устойчивия икономически растеж и стабилното потребление. Очакванията са за продължаващ умерен темп на развитие при повечето участници на пазара, включително навлизане на нови за страната компании, както и разширяване на мрежата от обекти на добре установените местни и международни търговци. Търговците ще започнат все по-често да разглеждат локации в градове с население 70 000-100 000 души, където има вероятност да се появят търговски паркове. Основните предизвикателства в разглеждания сегмент потенциално биха могли да бъдат недостигът на квалифицирани кадри и условията на силно конкурентна среда на малък пазар.

    Категории „Мода“ и „Заведения за хранене“ са основен двигател на търсенето в модерните търговски центрове в най-големите градове в страната през втората половина на миналата година, показва още докладът на Colliers. Делът на „Мода“ в моловете в София, Варна, Бургас, Пловдив е около 40% и съществено изпреварва този на останалите категории. На второ място в повечето от съответните градове са заведенията за хранене. 

    Тази тенденция кореспондира с резултатите от съвместното проучване на Colliers и Gfk, проведено през есента на миналата година, изучаващо нагласите към модерните търговски центрове в София на собственици на шопинг молове, посетители и търговци. То показва, че „Мода“ и „Храни и напитки“ са най-търсените категории, като през 2019 г. „Мода“ дори е изместена от челната позиция от „Храни и напитки“, която се характеризира и с най-голяма тежест при определянето на микса от наематели.

    Проучването изследва и нагласите на потребителите към някои от съвременните тенденции в пазаруването – т.нар. „зелени“ практики и електронната търговия. Резултатите показват, че близо 80% от участниците правят покупки онлайн на месечна база, а около половината от тях предпочитат да получат поръчките си във физически магазини. Респондентите са възприели и някои „зелени“ практики в пазаруването. Най-често прилаганите са отказ от използване на найлонови торбички и връщане на дрехи за рециклиране.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 24 часа
    Съдът потвърди избора на концесионер на летище София
    Консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор „Мюнхен“ остава концесионер
    преди 1 ден
    Спад на безработицата в САЩ през май
    Икономиката е добавила 2,5 млн. работни места за месец
    преди 1 ден
    Външните граници на ЕС остават затворени поне до 1 юли
    Повечето държави в ЕС ще премахнат проверките по вътрешните граници до 15 юни, а останалите - до края на месеца
    преди 1 ден
    Проверяваме за фишове за нарушения по пътя електронно
    Агенцията за електронно управление с 2 нови услуги
    преди 1 ден
    СЗО: Пандемията от Covid-19 продължава да се разраства
    Втора вълна на заболяването не е неизбежна, заяви говорител на организацията