петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1106 прочитания

    Между 30% и 50% спад в приходите отчитат търговците в моловете

    Потенциално възстановяване на пазара на търговски площи до края на годината очакват наематели и наемодатели
    02 юли 2020, 15:17 a+ a- a

    Голяма част от търговците (71%) в шопинг центрове и търговски паркове наблюдават намаление между 30% - 50% на приходите по време на пандемията в сравнение със същия период на миналата година.

    Това показва проучване сред наемателите и наемодателите на търговски площи в страната във връзка с ефектите на COVID-19 върху тяхната дейност, проведено през юни 2020 от Colliers.

    При 17% от участниците в проучването от страна на наемателите на площи липсва промяна, а 12% регистрират увеличение на приходите си. Това развитие до голяма степен обясняват с откриването на повече обекти през периода и на ръста на онлайн продажбите. Явлението е особено валидно за търговците, позиционирани в ниския ценови сегмент и за дискаунт веригите.

    Проучването показва умерено оптимистични нагласи на бизнеса спрямо очакванията им за възстановяване след здравната криза. Почти половината респонденти, считат, че приходите им ще достигнат или надминат нивата си от преди пандемията най-късно до края на годината, но само в случай, че няма нова вълна на коронавирус. 

    При собствениците на шопинг центрове и търговски паркове спадът в приходите варира най-често между 10% и 30%, а при една пета от тях надминава 50%. Без промяна в текущите си приходи са 14% от респондентите от страна на наемодателите. Сред тях има и такива, които отчитат ръст – обикновено в рамките на до 20%. 

    Мерките, приложени от наемодателите за справяне с ефектите от здравната криза, са разнообразни.  Най-често споменаваната е предоговаряне на наема -  въведена от 90% от респондентите от съответната група. Намаляване или оптимизиране на оперативните разходи са приложили над 60% от запитаните, 24% са съкратили работното си време, а 14% са инвестирали повече ресурси в промоционални кампании. 

    И при наемателите най-често посочваната мярка за справяне с последиците от пандемията е предоговаряне на наема (88%), следвана от фокус върху онлайн продажбите, в резултат на което 45% от респондентите регистрират увеличение на приходите от електронна търговия. Други действия, които са предприели участниците в проучването, са намалено работно време, повече промоционални кампании, съкращения на служители и оптимизиране на броя обекти. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 минути
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 34 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 4 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март