петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1966 прочитания

    Българите са компенсирали руското отсъствие на пазара на ваканционни имоти

    Отражението на пандемията върху пазара на ваканциинни имоти през лятото на 2020 обобщават от Green Life Development & Resorts
    26 октомври 2020, 11:45 a+ a- a

    Пазарът на ваканционни недвижими имоти остана стабилен през лятото на 2020 година. И макар чуждестранните купувачи да бяха възпрепятствани да сключват сделки на родното Черноморие, българските клиенти демонстрираха сериозна активност и компенсираха потребителите от чужбина. Това показва докладът на строително-инвестиционната компания Green Life Development & Resorts.

    „Кризата с коронавируса повлия двустранно на пазара на имоти на Черноморието. От едната страна бяха чуждестранните купувачи. Макар те да проявяваха интерес към ваканционните апартаменти у нас, обстоятелствата на практика изключиха опцията за огледи. Имотният пазар е консервативен и дистанционни сделки се случват по изключение. За сметка на това, ситуацията направи българите много по-активни. Така, противно на очакванията, сделките ни за лято 2020 се запазват на нивата от миналата година”, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.

    Бюджетите на сънародниците ни не са по-различни от предходни години, отчитат още от компанията. За апартамент с 1 спалня в комплекса в Созопол те плащат средно 65 000 евро, а за 2 спални – 100 000-110 000 евро.

    „Част от купувачите ни през това лято бяха планирали сделка така или иначе, но кризата ускори темпа на плановете им. Имахме и клиенти, които взеха и реализираха решението си в рамките на този сезон. Това бяха българи, почиващи в чужбина, които не са си представяли, че този формат на ваканция може да бъде възпрепятстван. През последните 10 години са посещавали нашето Черноморие рядко или изобщо не са, но през този сезон преоткриха качествата му и дори решиха да се сдобият със собствен ваканционен имот тук”, пояснява Теофил Петров. 

    Все пак най-силният мотив на клиентите да се ориентират към покупка на жилище или вила на морето е търсенето на изгодни възможности за съхранение на парите. 

    „Около времето на извънредно положение се заговори за покупката на къща извън града като разумен начин за вложение на спестяванията в несигурни времена. Ваканционният имот винаги се е разглеждал като възможна добра инвестиция, но през 2020 година тази нагласа у потребителите се засили”, каза Петров.

    От компанията посочват, че активността, замразена през март и април, се компенсира в края на сезона. Август и септември са месеците, в които са се случили по-голямата част от сделките за лятото. Расте и интересът на клиентите към ваканционните къщи.

    „Семейства с малки или в училищна възраст деца, със средни към високи доходи, които живеят в големите градове – това бе най-често срещаният профил на купувачите на вили в Созопол. Част от тях живеят за постоянно в къщите и искат да пренесат стила си на живот и във „втория“ си дом”, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор Ваканционни имоти, Green Life Development.

    Най-желани остават апартаментите с една или две спални. Повечето сделки клиентите изплащат с налични средства, а не с ипотеки, което затвърждава стремежа към сигурно вложение на спестяванията. 

    От компанията не идентифицират промени в намеренията на руските собственици у нас. Те покриват дължимите такси, отдават жилищата си под наем с очакване, че след преминаването на пандемията ще могат отново да ги използват.

    Купувачите през лято 2020 са склонни да купуват имоти, които все още нямат Акт 16. „За нашите клиенти няма значение дали имотите са завършени или са на етап строеж, защото са уверени в устойчивостта на компанията. Интересът им е голям и при проектите, чието същинско изграждане все още не е стартирало. Вече над 30% от жилищата в обекта Park Site, строителството на който предстои да започне, са продадени”, допълва Желяпова. 

    По думите ѝ, това, на което купувачите не са готови, е компромис с представата за втори дом на морето. Клиентите държат на комфорт и функционално разпределение на имота си, на заобикаляща среда в унисон с природата, на разнообразие от услуги и удобства, близост до плажа. Те имат две изходни точки за тези свои изисквания. От една страна, искат да осигурят собствената си качествена почивка. От друга – разглеждат имотите и като инвестиционни. За тях е важно имотът да е ликвиден и лесен за отдаване под наем. 

    През 2021 година се очаква завършването на новата фаза на Айвазовски парк. В етап на строеж са и Town House и Beach Residence в Созопол. Предстои и изграждането на новия етап Park Site, отново в Созопол. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 20 минути
    Бош Автомобилно оборудване открива център за обучения с ПГТЕ „Хенри Форд"
    Центърът има за цел да подготви специалисти в областта на поддръжката и ремонта на леки и тежкотоварни автомобили
    преди 1 час
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 2 часа
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 3 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 3 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla