четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2360 прочитания

    Заради пандемията търговци местят магазините от моловете

    Те все повече се ориентират към отваряне на обекти на главни търговски улици, показва проучване на Colliers
    16 август 2021, 11:14 a+ a- a

    Голяма част от търговските центрове в София използваха трите вълни на пълно или частично затваряне поради пандемията като възможност за преустройства и освежаване. Това показва проучване на Colliers на пазара на търговски площи в България през първото полугодие на 2021.  Оттам дават пример с The Mall със зоната си за хранене, Paradise Center с ниво -1 и Mall of Sofia.

    Според анализа предлагането на модерни търговски площи в търговски центрове в София остава стабилно. Усвоените площи за първото полугодие на 2021 са 10,500 кв.м., което се дължи основно на откриванията на Peek & Cloppenburg, Miniso, Pepco, dm и Bershkа. 

    Нивата на предлагане на търговски площи в търговските паркове в столицата се задържат на 66,200 кв.м., което включва 3 проекта. В продължение на развитието на сегмента, обогатяването на микса от наематели доведе до достигане на почти пълна средна заетост в тях - 99%. Обемът на усвоените площи в търговските паркове за разглеждания период е 3,250 кв.м. Някои от марките, които отвориха, са: Maxi Pet, Under Armour Factory House, Nike factory store и Hippolаnd.

    Търговските улици в столицата запазват стабилни нива на заетост и нови откривания спрямо края на 2020. Бул. „Витоша“ бележи лек спад в свободните площи за първото полугодие от 9% на 7.5%. Наемните нива в София остават непроменени, а именно 34 евро на кв.м. за търговски център, 50 евро на кв.м. на бул. “Витоша“ и за търговските паркове - между 8 и 10 евро на кв.м.

    Colliers прогнозира, че през втората половина на 2021 ще продължи откриването на нови обекти в търговските паркове, като само за София се очакват те да се разположат на над 10,000 кв.м. Този формат ще остане предпочитан при развитието на търговски площи в по-малките населени места и оптимален вариант за позициониране на оператори тип „биг бокс“.

    Повишава се интересът към позициониране на главни търговски улици - нова тенденция, следствие на пандемията, е релокирането на малки местни търговци от търговски центрове към локации на търговска улица. Наемните нива на първокласни локации в търговски центрове и на главните търговски улици ще се запазят.

    Секторите на търговията са различно засегнати от промененото ежедневие на хората в условията на пандемия. Промените на пазара дават възможност на някои търговци да разширят присъствието си на места, които по-рано са били трудно достъпни за тях. Гъвкавостта на страните при сключването на сделки ще бъде ключов фактор през тази и следващата година.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 51 минути
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 2 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 3 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк