петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1736 прочитания

    Над 70% от големите международни компании залагат на използването на flex офиси

    Гъвкавите пространства се превърнаха в търсена алтернатива на традиционните наети офис площи
    30 ноември 2021, 13:28 a+ a- a

    Над 70% от големите международни компании залагат на използването на flex офиси, като ключова част от стратегиите си за недвижими имоти занапред. Данните са на специализираната платформа за събиране на данни за работното място XSF на Cushman&Wakefield, която включва повече от 60 хил. анкетни отговора.

    Flex офисът се обособява не просто като тенденция, а като истинска революция. Той маркира прехода от икономика на собственост към икономика на използване. В резултат на кризата гъвкавите пространства се превърнаха в сериозна алтернатива на традиционните наеми за много компании, използващи офиси, но и изискващи динамика. Flex офис пространството вече не е нещо нишово, то е  професионалното стратегическо решение за широк кръг от компании.

    Още нещо – здравето на хората на работното място вече е на дневен ред като задача и за архитектите.  Изграждат се все по-просторни общи помещения в офис сградите, по-широки коридори и врати, зелени площи и различни варианти за контролиран достъп. Съвременните системи за вентилация и дезинфекция носят добавена стойност и също са сфера,  в която собствениците и мениджърите на офис сгради инвестират все повече. 

    Универсалността на flex офисите създава предпоставки за по-добро сътрудничество между служителите и елиминира неефективността на отделените офиси, което води и до подобряване на производителността и стимулиране на творчеството. На практика възможността да избираме работно пространство, в което се чувстваме комфортно, оказва прякото си въздействие върху подобряването на качеството не само на работа, но и на живот.

    Гъвкавите пространства дават широко поле и за декориране и обзавеждане на площите, към които са включени мебели, интернет, телефон, зали за срещи и др. Flex офис пространствата предоставят наем на конферентни зали на час за срещи или семинари. Така бизнесът получава оптимален пакет услуги: денонощен достъп до офис пространство плюс конферентни зали, налични, когато трябва да бъдат използвани. Flex офисът позволява и частно офис пространство, като същевременно запазва традиционното за co-working местата събиране на едно място на много специалисти от различни области с цел обмяна на нови идеи и качествен нетуъркинг.  

    В резултат започнаха да се появяват нови модели на работа. Създадоха се съюзи между офис оператори и собственици на сгради, започнаха да се проучват нови пазари и да се разработват нови бизнес структури за ангажиране на потребителите на офиси.

    Имайки предвид всичко това, гъвкавите пространства  тепърва ще стават все по-търсен продукт на пазара, а широкият набор от техни приложения, съчетани със скоростта на развитие на бизнесите, ще води до все по-голяма заетост на работните площи от този тип. 

    В България се наблюдават аналогични тенденции. И тук все повече големи корпоративни наематели планират промяна на офисната си среда в посока обособяване на разнообразни общи пространства за релакс, работни срещи и събития. От друга страна, някои от големите собственици на офис сгради своевременно отговарят на новите приоритети на клиентите си и техните служители. Lion’s Head например инвестира в концепция за гъвкава офисна среда, която ще се простира върху 2 500 кв.м в Мегапарк, София. Наред с техническите иновации акцент ще се постави върху организирани на място събития с добавена стойност, а деветият етаж сам по себе си предлага пленителна 360-градусова гледка на своите обитатели. 

    И бъдещето, което се случва още днес...

    С нарастване темпа на ваксинация у нас се очаква все повече компании да припознаят хибридния модел на работа и да имат необходимост да върнат част от служителите си на физическо работно място, но с достатъчна гъвкавост спрямо новия модел на работа.

    Интересен е фактът, че в глобален мащаб едва 2% от мениджърите смятат, че корпоративната култура има шанс да оцелее в домашен режим на работа. Именно в този контекст съвременните офиси търсят новия си облик и добавена стойност. 

    Според Джейсън Лари, мениджър в Mondelez, занимаващ се с хибридния подход на работа след пандемията, офисът вече е място, на което отиваш, за да се свържеш с останалите и с компанията, за която работиш. „До немного отдавна 60-75% от площта беше за работните бюра, а 25-30% за колаборации като стаи за срещи и конференции. Сега обръщаме съотношението и 75% от пространството ще е предназначено да дава различни възможности за общуване – затворени или отворени. А само 25% от него ще е заето с места за работа. Бюрата няма да са поименни и ще са просто възможност за работа между срещите с другите”, обяснява Лари по време на уебинар, посветен на бъдещето на работното място. Експертите са категорични, че в основата на рестарта е потребността от преоткриване на работното място.

    Всъщност ако изминалата година научи бизнеса на нещо, то е острата нужда да бъдем динамични и адаптивни. Бъдещето на офисите става все по-интересно и добрата новина е,  че вече сме свидетели как се случва това. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 43 секунди
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 59 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 17 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии