петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1113 прочитания

    30% ръст в усвоените площи в търговски центрове в София на годишна база

    Все повече хибридни магазини от типа „click & collect” се очакват на главните търговски улици и в търговските центрове показва проучване на Colliers
    22 февруари 2022, 13:36 a+ a- a

    През втората година в условията на пандемия, пазара на модерни търговски площи започна да се стабилизира. В последния доклад на Colliers, проследяващ развитието му, са отразени промените по основните пазарни индикатори, наблюдавани в четирите големи града на България – София, Пловдив, Варна и Бургас.

    Предлагането на модерни търговски площи в търговски центрове в четирите града остава стабилно. Усвоените площи в столицата са 9500 кв.м., а за цялата 2021 г. - почти 20 000 кв.м., което е 30% ръст на годишна база и дава сигнал за възстановяване на търговските центрове.

    Общият обем площи в търговски паркове в края на 2021 г. достигна 237 000 кв.м., концентрирано в 25 проекта. На годишната база се регистрира ръст от 24%. 

    Главните търговските улици в четирите големи града отчитат стабилни нива на заетост.

    Промени се наблюдават по бул. „Витоша“, където движението на наематели от 8% в края на 2020 г. спада до едва 1% в края на 2021 г. За първи път категориите мода и заведения изравниха своя дял като присъствие на бул. „Витоша“ (по 28%). За същият период свободните площи по булеварда отбелязват лек ръст и достигат 10%. 

    Данни на Colliers за наемните нива и усвоените площи в София, Пловдив, Варна и Бургас (за да видите изображение в по-голям размер, кликнете на него)

    Наемните нива на първокласни локации в търговските центрове, така и на главните търговски улици в четирите големи града остават непроменени. 

    Colliers прогнозира, че 2022 г. ще мине под знака на развитието на търговските паркове в страната. Планирани за реализиране в следващите 2 години има над 20 проекта. Предвид реализацията на тези паркове, за инвеститорите ще бъде важно да прецизират избора си на локации за развитие и анализ на потенциала им. 

    Оператори от сектора за забавления за свободното време ще навлязат по-активно в сегмента на търговските паркове. Най-активни по отношение на експанзия ще са дискаунт веригите, дрогерии, спортни магазини, супермаркети и специализирани магазини за обзавеждане и стоки за дома, които търсят възможности за разрастване извън големите градове. 

    Започналата трансформация в ритейл сектора ще продължи, големите биг бокс оператори ще продължават адаптирането на формата си към актуалните пазарни характеристики и потребителски нужди – все повече хибридни магазини от типа „click & collect” се очакват на главните търговски улици и в търговските центрове.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 15 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство