четвъртък, 02 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1434 прочитания

    Проучване: Заради растящите цени българите се насочват към дискаунтърите

    Нискобюджетните магазини ще продължат експанзията си на фона на намаляващата покупателна способност на населението, очаква се нови оператори от този сегмент да навлязат на българския пазар, сочи доклад на Colliers
    01 август 2022, 14:43 a+ a- a

    сн: Economy.bg

    Търговските паркове в страната се развиват прогресивно от няколко години, което доведе до достигане на 100% запълняемост на проектите в столицата през първото полугодие на 2022, според доклада на Colliers за търговски площи. Това е причината за някои от тях да се планира разширяване на площите.

    През разглеждания период общият обем площи в търговски паркове в столицата се задържа на 66,300 кв.м., което включва 3 парка. Един обект е на етап „в строеж“ и няколко на етап „в проект“.

    По отношение на модерните търговски центрове в София предлагането се запазва на 390,660 кв.м. Нивата на свободните площи регистрират незначителен ръст от 1% през първото тримесечие, който се запазва до края на полугодието и така те достигат почти 6%. Стабилните позиции на търговските центрове, респективно ограничените свободни площи, водят до по-ниски темпове на усвояване. За първото полугодие са регистрирани 4,600 кв.м. - 50% спад спрямо второто полугодие на 2021 г. Това е и най-ниската стойност на усвоени наемни площи на полугодие за последните 5 години. Свободните площи на бул. „Витоша“ нарастват от 10% на 12%, което се дължи в голяма степен на затварянето на обекти от сектора на заведенията.

    През първите шест месеца установените биг бокс оператори от хранителните вериги се фокусират в реновация на магазините си и в по-ниска степен в откриване на нови локации. Регистрирани са най-много нови обекти на КАМ Маркет - 6, следван от TМARKET (5), Billa (2), Lidl (2) и Kaufland (1). Силната експанзия на дискаунтърите Pepco, KiK и Sinsay продължи със съответно 16,12 и 8 нови магазина.

    Марките, които откриват своите първи представителни магазини за периода, са Mix Markt, Lynne и AC &co.

    При наемните нива на първокласни локации в търговските центрове, на бул. „Витоша“ и в търговски паркове не се наблюдава промяна. Те са съответно 34 евро/кв.м./месец, 50 евро/кв.м./месец и 10 евро/кв.м./месец. Тези стойности се очаква да се запазят в следващите месеци.

    Устойчивото развитие на пазара на модерни търговски площи ще поддържа инвеститорски интерес и през втората половина на 2022 г., с основен фокус търговски паркове.

    Най-активни са дискаунтърите, които ще продължат своята експанзия в търговски паркове и търговски центрове. Очаква се нови оператори от този сегмент да навлязат на българския пазар.

    Въз основа на текущото разпределение на търговски площи и наличие на подходящи парцели, от Colliers очакват потенциално развитие в посока север / запад на столицата и по главните пътни артерии, водещи към магистралите Тракия и Хемус.

    В краткосрочен план се очакват промени в потреблението и поведението на купувачите в контекста на нарастващата инфлация / намаляваща покупателна способност и отражението на тези процеси върху сектора и операторите.

    Наемните нива на първокласни локации в търговски центрове, на главните търговски улици и в търговски паркове се очаква да се задържат.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    преди 2 дни
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19
    преди 2 дни
    преди 2 дни
    ЕК започна разследване срещу Meta
    Производството е по новия закон за цифровите услуги
    преди 2 дни
    Wizz Air с нов маршрут: Ще лети от София до Хераклион
    Полетите ще са два пъти седмично
    преди 2 дни
    3 студентски стартъпа печелят по 10 000 долара финансиране
    Вижте кои отбори спечелиха петия сезон на акселератора Elevate на Американския университет в България