Наемите на централния софийски булевард са се понижили с 7.7%, сочи доклад на Cushman&Wakefield
Булевард „Витоша” в София падна със 7 позиции по нива на наеми на търговските улици в света, сочи класацията на Cushman&Wakefield, представена от Forton International.
Столичният булевард продължава да губи атрактивността си за потребители и търговци, става ясно от доклада на компанията. Тази година „Витошка” заема 59-то място при 52-ро през 2011 и 40-то през 2009.
Средномесечният наем на магазин на търговската улица е 40 евро на кв. м., което е спад със 7.7% в сравнение с година по-рано.
Търговските центрове привличат повече потребители през последните няколко години, което ги прави по-привлекателни за търговците от „Витошка”, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи” във Forton International. Това обяснява и спада при наемните нива на булеварда.
Като други причини от Forton посочват липсата на качествени имоти и продължилите твърде дълго ремонтни дейности.
Метрото и новия модерен вид на Витошка обаче може да променят ситуацията. Очакванията на Forton са за ръст на запитванията от страна на търговците през следващата година.
В сравнителен план София предлага най-ниските разходи за присъствие на главна търговска улица от всички градове в Европа с повече от милион жители.
Като нови луксозни локации в София според анализаторите се очертават „Съборна” и „Леге”. Съсредоточаването на луксозни марки там дава предимство на нивата на наемите и търсенето в района в сравнение с „Витошка”. „Въпреки че наемите за масови и луксозни марки са почти равностойни на бул. „Витоша”, това не е така на улиците „Съборна” и „Леге”, където обикновено наемите на луксозните марки са по-високи”, коментират от консултантската компания.
Хонг Конг, Ню Йорк и Париж са градовете с най-скъпи улици в света през 2012, сочи още докладът на Cushman&Wakefield.