четвъртък, 28 септември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1272 прочитания

    Предстои изграждане на няколко търговски парка в София

    Германската дискаунт верига TEDi вече с магазини в 5 града у нас, сочи доклад на Colliers
    10 август 2023, 09:31 a+ a- a

    Най-новият доклад на Colliers показва, че предлагането на площи в търговски центрове, по главни улици и в ритейл паркове в София остава непроменено през първото полугодие на 2023 г., със стойности съответно - 390,600 кв.м., 63,800 кв.м. и 66,500 кв.м.

    Същевременно на пазара се наблюдава висока активност от страна на търсенето. В резултат на това нивото на свободни площи на бул. „Витоша“ достигна предпандемичната си стойност от 1%. Трите опериращи търговски парка в София изобщо не разполагат с вакантни пространства.

    Незаетите площи в търговски центрове също намаляват на 3.6% от 3.8% към края на 2022 г. Усвоените квадратури през първото полугодие възлизат на над 10,500 кв.м. Тази стойност не включва релокации на търговски обекти. Голям брой трансакции от този тип са регистрирани през разглеждания период, в резултат на разширяване на магазини, както и на оптимизация на микса от наематели в моловете.

    Най-активни от страна на търсенето са търговците от секторите Мода, Здраве и красота, и Гастрономия. Новият бранд, който стъпи на българския пазар, е германският дискаунтър TEDi. Той откри първите си магазини в търговски центрове и паркове в няколко града в страната – София, Перник, Сливен, Стара Загора и Пазарджик.

    Наемните нива за първокласна търговска площ бележат леко покачване вследствие на засиления интерес и липсата на достатъчно алтернативи. Най-търсени са локации в установените и добре работещи шопинг центрове и бул. „Витоша“. Наемът на площ в мол става 40 евро на кв.м. на месец, а на главната търговска улица - 56 евро на кв.м. на месец. При ритейл парковете параметърът остава непроменен – 10 евро на кв. м. на месец. Наемните нива се очаква да останат стабилни в краткосрочен план. При евентуален спад на потреблението, вследствие влошаване на състоянието на глобалната икономика, устойчивостта им ще бъде поставена под натиск.

    От страна на предлагането раздвижване на пазара ще предизвика предстоящото изграждане на няколко търговски парка в София, които са в активна фаза на планиране. Населението в столицата се разраства и се характеризира с най-високата покупателна способност в страната, което е предпоставка за устойчиво развитие на тези проекти. Успехът им ще зависи от правилното позициониране и адекватното оползотворяване и комуникация на конкурентните им предимства към наемателите и крайните потребители. По отношение на търсенето, дискаунтърите допринасят съществено за динамиката на пазара. Очаква се в краткосрочен план да продължат своята експанзия в национален мащаб.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Доклад на ЕК: Едва 8% от българите имат дигитални умения над средното ниво
    България трябва да ускори внедряването на 5G и цифровизацията на на обществените услуги и бизнеса, препоръчва ЕК
    преди 9 часа
    Временно е спряно плащането през Е-Pay в електронните услуги на НАП
    От следващия месец плащанията към приходната агенция ще се извършват по нови банкови сметки в БНБ
    преди 10 часа
    Проектите за завод за батерии и протонен център отпадат от Плана за възстановяване
    Засегнати са общо 18 проекта, обяви министърът на финансите
    преди 11 часа
    1800 багажа на час: Летище София внедрява нова система за проверка на багажа
    Инсталирането на новите системи се очаква да приключи преди лятото на 2024
    преди 12 часа
    Главният изпълнителен директор на японската „Мейджи“ стана почетен консул на България
    От години компанията си сътрудничи с България в производството на кисело мляко в Япония с българска закваска