сряда, 11 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1082 прочитания

    Изграждат 2 нови ритейл парка в София

    Планират се още 3 обекта в столицата, сочи доклад на Colliers
    09 август 2024, 13:17 a+ a- a

    Предлагането на модерни търговски площи в София остава концентрирано в осемте големи шопинг центрове с общ обем от над 356,000 кв.м., показва последният доклад на Colliers. На бул. „Витоша“ функционират 31,300 кв.м. площи, а преобладаващите наематели са търговците от сегмент Мода с дял от 34%, следвани от заведенията с 24%, като това не включва заетата от тях част от улицата. Нивото на свободни площи на главната търговска улица се покачва до 3%. В четирите оперативни ритейл парка в столицата функционират 69,300 кв.м., а свободни пространства почти липсват.

    В шопинг центровете средното ниво на незаети площи е 3.2%, а над половината са концентрирани в два проекта, докато в установените проекти почти отсъства предлагане. Усвоените пространства възлизат на над 8,440 кв.м. Тук не се включват премествания на обекти в рамките на един и същ търговски център. Близо 60% от тези площи са в резултат на две сделки.

    Наемните нива за първокласна търговска площ остават непроменени спрямо края на 2023 г. – 56 евро/кв.м./месец на бул. Витоша, 43 евро/кв.м./месец – в търговските центрове и 11 евро/кв.м./месец в ритейл парковете. Colliers очаква те да останат стабилни в краткосрочен план, с тенденция за покачване в качествените проекти в бъдеще. Този тренд е вследствие на липсата на свободни площи, засиленото търсене от местни и международни търговци, както и подобрената покупателна способност на населението.

    В София два нови търговски парка и разширението на вече съществуващ такъв са в активна фаза на строителство, а завършването им се очаква не по-рано от 2025 г. Това ще засили конкуренцията между съществуващите проекти, в резултат на което фокусът ще се премести все повече върху качественото преживяване на клиентите. Има обявени инвестиционни намерения за още три проекта, които все още са в процес на градоустройствени процедури.

    Търговците продължават да интегрират високотехнологични решения, предимно в моловете. Засилва се използването на дигитални екрани за поръчка, автоматизирани опции за взимане и връщане на стока, поръчана онлайн, мобилни решения и други, които подобряват търговската дейност и съкращават времето за покупка и адресират предизвикателствата с подбор и недостиг на персонал. Очаква се все повече търговци да разчитат на големи по обем данни (big data) и анализи, за да оптимизират своята стратегия.

    Colliers регистрира тенденция към отваряне на повече монобрандови магазини. Това е признак за развитие на пазара, тъй като самостоятелната концепция дава възможност за по-добро представяне на конкретна марка. Част от еволюцията на търговията е и факта, че все повече търговци планират модерни аутлет формати, изнесени в самостоятелни обекти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    „Райсволф България“ стартира търговия на BEAM пазара на БФБ
    Компанията листна целия си капитал в размер на 8,4 млн. лв. и обмисля бъдещи IPO
    преди 2 часа
    Хилтън София откри новия си панорамен етаж
    Последният, десети етаж предлага 11 премиум стаи, сред които президентски апартамент от най-висок клас
    преди 6 часа
    България сред страните с най-голям ръст на учителите под 30-годишна възраст
    Според доклад на ОИСР страната ни е и сред първите по ръст на средства за образование и заплати на учителите
    преди 8 часа
    „Алкомет“ инвестира 136 млн. лв. в Шумен
    Инвестиционният проект, ориентиран към нуждите на автомобилопроизводството и соларните панели, ще създаде 160 нови работни места
    преди 8 часа
    ЕС наложи глоби за над €15 млрд. на Apple и Google
    Apple дължи €13 млрд. данъци, а Google – €2,4 млрд. глоба за злоупотреба с господстващо положение