петък, 19 април 2024   RSS

НАСА откри по-голям „братовчед“ на Земята

Тъй като на планетата има условия за течаща вода и атмосфера е напълно възможно на Кеплер-452b да има живот
    24 юли 2015, 08:54 a+ a- a

Мисията „Кеплер“ на НАСА откри първата планета, която е подобна на размери до Земята и освен това се намира в „обитаемата зона“ на звезда много подобна на Слънцето. Планетата е наречена Кеплер-452b. Тя е най-малката открита до момента от „Кеплер“ планета, чиято орбита позволява на планетата да има течаща вода. Звездата, около която се върти, е от типа G2, същият като нашето Слънце.

Кеплер-452b е 60% по-голяма от Земята. Масата и структурата ѝ не са изяснени, но на базата на предишни изследвания, учените предполагат, че повърхността ѝ най-вероятно е скалиста. Орбитата на Кеплер-452b е само 5% по-голяма от нашата, което означава, че годината там продължава 385 дни. Самата планета с 5% по-далеч от своето Слънце в сравнение със Земята и е на 6 млрд. години – 1,5 млрд. „по-възрастна“ от Земята. Слънцето около, което тя обикаля е 20% по-ярко от нашето, а диаметърът му е 10% по-голям, съобщават още от НАСА.

Илюстрацията сравнява Земята (л) с новооткритата планета Кеплер-452b (д) /Източник: НАСА/

„Можем да мислим за Кеплер-452b като за по-голям и по-възрастен братовчед на Земята... Тази планета е прекарала 6 млрд. години в обитаемата зона на своята звезда, значително по-дълго от Земята. Това е съществена възможност за възникване на живот, в случай че необходимите условия и съставки съществуват на планетата“, обясни Джон Дженкинс, анализатор към мисията „Кеплер“.

Мисията „Кеплер“ е открила още 12 планети, чиито диаметър е между 1 и 2 пъти по-голям от този на Земята, като орбитите им са в обитаемата зона на звездите които обикалят. От тях 9 обикалят звезди, подобни на нашето Слънце като размер и температура.

В София започна Serp Conf. 2024 International