петък, 21 септември 2018  RSS

Учени успяха да видят образуването на първите звезди

Проучването може да отговори на много въпроси, свързани с началото на Вселената
    13 март 2018, 15:09 a+ a- a

Учени уловиха сигнали от една от първите звезди в галактиката. Те възнамеряват да използват информацията, за да разгадаят някои от мистериите на Вселената. Откритието разкрива началото на звездите и всичко, което ни заобикаля. Допълнителното изследване на изображенията може да разкрие как е била сформирана Галактиката ни и звездите в нея, както и какво представлява тъмната материя.

Най-слабият сигнал е на 180 млн. години след създаването на Вселената. Той разкрива ефекта от възпламеняването на първите звезди и случващото се с водорода около тях. Ултравиолетовата светлина, облъчваща атомите на водорода отделя сигнал, който може да бъде характеризиран, споделят учените. Преди това Вселената е била тъмна и изпълнена с водород. В днешно време повечето от веществата, открити в Космоса, са отделени от звездите.

„Това е първият сигнал за сформирането на звездите и оформянето на обстановката около тях“, споделя ф-р. Алън Роджерс от Масачузетския технологичен институт.

Едно от интересните открития е, че водородът в ранната Вселена е бил двойно по-студен от предполагаемото. Учените все още не знаят каква е причината за това, но отговорът на въпроса може да разреши много от загадките около тъмната материя.

Airbnb обеща по-голяма прозрачност на цените си
    Платформата се съгласи да изпълни исканията на ЕК
    Парламентът одобри тримата нови министри
    Петя Аврамова, Младен Маринов и Росен Желязков положиха клетва
    Garitage Park привлече още 7 компании като наематели
    Комплексът е разположен на площ от 167 000 кв. м.
    Швейцарската LEM се разширява и открива нови работни места в София