вторник, 11 декември 2018  RSS

Извънземен свят няма нито един облак

Това е първата подобна планета, открита от учени
    15 май 2018, 09:19 a+ a- a

Екипът, ръководен от Николай Николов, астроном в Университета в Екстер, Великобритания, засече голям газов гигант, който бе наречен WASP-96b. За целта бе използван европейският южен телескоп в Чили.

Учените успяха да анализират атмосферните условия на екзопланетата, изследвайки я, докато преминаваше пред звездата, в чиято орбита кръжи. До момента WASP-96b има изключително чисти показатели за елемента натрий. Обикновено атмосферата замъглява подобни изчисления, но в този случай резултатите подсказват, че на планетата няма абсолютно никакви облаци.

Това е първият път, в който учени се натъкват на доказателства за съществуването на подобна планета. Тя ще се използва за сравнение при откриването на други подобни ексозпланети с цел определянето на нивото на облаци в атмосферата.

Освен че няма облаци, WASP-96b е изключително гореща – 1000 градуса по Целзий. Размерът на газовия гигант е 20 пъти по-голям от Юпитер, а масата му е сходна с тази на Сатурн.

Пускат коледен ретро трамвай в София