петък, 21 септември 2018  RSS

Призрачна частица може да промени разбирането ни за Вселената

Тя идва от далечна галактика с голяма черна дупка
    13 юли 2018, 13:24 a+ a- a

Една единствена призрачна частица, идваща от далечния Космос, може да даде отговор на много от въпросите на учените. Тя е по-малка от атом и е отделена от изключително богата на енергия галактика на 4 млрд. светлинни години от Земята. Тя може да отговори на въпроса за това откъде идват космическите лъчи и може разреши мистерията на Космоса.

Частицата е първата по рода си, засичана до момента. Смята се, че неин източник е блазар в близост до съзвездието „Орион“. Блазарите са сред най-високоенергийните феномени във Вселената. Те представляват компактни звездни обекти, свързани с предполагаема супермасивна черна дупка в центъра на активна, гигантска елиптична галактика.

Един от отличителните белези на този тип галактики са двата потока светлина, излизащи от полюсите. Един от тях е насочен към Земята и допринася за едно от най-големите открития в историята на астрофизиката.

Учените изследват космическите лъчения и въздействието им върху Земята вече цял век. Новото откритие дава яснота за произхода им. Смята се, че частиците могат да пренасят енергия от други части на Космоса.

Световна банка: Отпадъците в световен мащаб може да се увеличат със 70%