понеделник, 20 август 2018  RSS

Бактерии успяват да оцелеят след третиране с антибактериални гелове

07 август 2018, 14:21 a+ a- a

Антибактериалните дезинфектанти на алкохолна основа се използват в много болници, но нови данни сочат, че те не са достатъчно ефективни срещу по-развити бактерии. Учени откриха, че организмите успяват да еволюират, издържайки на суровите условия и адаптирайки се към алкохола.

Откритието бе направено, след като изследователи от Университета в Мелбърн проучиха защо броят на бактериите в австралийски болници се повишава дори след употребата на гелове за дезинфекция. Проучването бе фокусирано върху група бактерии, позната като „ентерококи“, които са устойчиви на лечение с антибиотици.

Изследвайки проби, събрани от болниците в Австралия за последните 19 години, учените установиха, че бактериите са станали по-издръжливи дори в стерилна среда и причиняват все повече инфекции.

Ентерококите вече са петият най-голям причинител на сепсис в Европа и допринасят за 10% от инфекциите на кръвта при хоспитализация.

Проучването показва, че новите по-развити и издръжливи бактерии оцеляват след третиране с алкохолни антибактериални гелове и могат да заразят червата, причинявайки инфекции или заразявайки други органи.

Правителството поиска оставката на зам.-председателя на КФН