понеделник, 20 август 2018  RSS

Необикновена планета озадачи учените

Тя има силно магнитно поле и невероятни полярни сияния
    10 август 2018, 13:35 a+ a- a

Космически обект с размерите на планета на 20 светлинни години от Земята озадачи астрономи с изключително силното си магнитно поле. Според учените то е 200 пъти по-силно от това на Юпитер, което е с 16 до 54 пъти по-силно от това на Земята, докладва НАСА. Все още не е ясно как обектът, наречен SIMP J01365663+0933473, успява да задържи магнитното си поле толкова силно и да генерира невероятни полярни сияния.

„Този обект е изключително вълнуващ, тъй като изучаването на източника на магнитните му сили може да даде отговор на това как подобни явления могат да бъдат наблюдавани на чужди планети“ споделя водещият автор на проучването Мелоди Као от Щатския университет в Аризона.

Не само магнитното поле привлече вниманието на учените към този космически обект. Още от откриването му през 2016 насам изследователите откриха много мистерии около съществуването му.

Тялото е наречено „кафяво джудже“. Този тип космически тела често биват наричани „неуспешни звезди“. Те са по-големи от планети, но не достатъчно големи, за да възпламенят водорода както всички останали звезди.

Първоначално учените смятаха, че SIMP J01365663+0933473 е голямо старо кафяво джудже, но допълнителни изследвания показаха, че космическото тяло е значително младо – на едва 200 млн. години. Освен това то е само с 12,7 по-голяма маса от тази на Юпитер. Необикновен е и начинът, по който планетата се движи в космическото пространство - самостоятелно, без да обикаля около слънце.

Правителството поиска оставката на зам.-председателя на КФН