четвъртък, 13 август 2020   RSS

Откриха защо някои от леченията на Алцхаймер не действат

Учените успяха да идентифицират ефективен медикамент
    25 септември 2018, 14:28 a+ a- a

Болестта на Алцхаймер е едно от големите предизвикателства пред съвременната медицина. Учените не са единодушни по отношение на причинителя, но заболяването се свързва с повишено наличие на бета-амилоид.

Затова и част от медикаментите за лечение се фокусират върху потискането на производството на този протеин. Според проучване на екип от „Кингс Колидж Лондон“ обаче тези медикаменти са неефективни. Причината е, че нивото не протеина се повишава всеки път, щом унищожи връзка в мозъка.

„Доказахме, че има връзка между унищожаването на бета-амилоид и стимулирането на повторното му производство. Смятаме, че щом нещата излязат от контрол и организмът генерира още бета-амилоид, лекарствата които целят премахването на съвкупността от протеини, вече не са ефективни. Това обяснява защо някои от експерименталните лечения не работят“, разказа ръководителят на проучването д-р. Ричард Килик от „Кингс Колидж Лондон“.

Друго важно откритие на проучването е главната роля на протеина Dkk1 в осъществяването на обратната връзка за производството на бета-амилоид. В публикацията си в списание Translational Psychiatry учените споделят теорията си, че чрез атакуването на Dkk1 с медикаменти, подобни на тези предотвратяващи инсулт, може да бъде постигнат положителен ефект в лечението на Алцхаймер.

Учени от Университета в Саутхемптън, Англия и Alzheimer’s Research UK се съгласиха с откритията и споделиха, че е нужно допълнително проучване на методите за лечение преди медикаментите, атакуващи бета-амилоид да бъдат напълно загърбени.

България втора по богатство на минерални води в света