четвъртък, 13 декември 2018  RSS

Учени искат да използват лазери, за да привлекат вниманието на извънземни

09 ноември 2018, 13:07 a+ a- a

Ново проучване, публикувано в The Astrophysical Journal, разкрива, че може да бъде създаден инфрачервен лазер, който е достатъчно горещ и ярък да привлече вниманието на интелигентен извънземен живот. Един от проектите за конструкцията изисква 1 до 2-мегаватов лазер и 30-метрово огледало.

„Не е сигурно, че извънземни биха разпознали лазера като сигнал от интелигентни видове, но със сигурност ще привлечем вниманието им“, споделя докторантът от Масачузетския технологичен университет Джеймс Кларк.

Най-голямото предизвикателство пред учените е фактът, че светлината от лазера няма да е единствената в Космоса. Земята е малка в сравнение с останалите планети, които обикалят около нашето Слънце. Звездата отделя радиация, която е много по-силна от лазер, който може да бъде изграден от хора. Поради това лазерният лъч би се загубил сред радиацията на Слънцето.

Идеята на учените не е да създадат премигващ фар, а да направят светлината от нашето слънце необикновена, за да привлече вниманието на извънземни астрономи.

При нормални условия светлината, която Слънцето отделя, варира в определени граници. Фокусиран инфрачервен лазер би увеличил нормалните количества на инфрачервена светлина и би привлякъл вниманието.

Ако сигналът бъде засечен и извънземна раса се свърже със Земята, то лазерът може да бъде използван като система за комуникация, пренасяща информация със скорост 2 мегабита в секунда.

Следващата стъпка в изследването ще е повишаване на мощността на лазера и определянето на опасностите от осъществяването на връзка с възможни извънземни цивилизации.

Папа Франциск ще посети България през май