вторник, 18 декември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2442 прочитания

    Как може да бъде решен проблемът с високата неграмотност?

    Вижте какви идеи дадоха ученици и студенти по време на инициативата на Телелинк и The Edge: R&BD Telelink Learning Camp
    26 ноември 2018, 18:17 a+ a- a

    Въвеждане на теоретико-практически модел на обучение с фокус върху приемствеността (проектът „ДАСКАЛme“ на отбор „София – Пловдив“) и мобилни платформи за обучение, които „стъпват“ върху вече съществуващи технологии (проектът „Решение 2.0“ на отбор „Радо“) са двете идеи, които журито отличи в иновационния лагер за ученици и студенти – Telelink Learning Camp. Той беше организиран от Телелинк и дъщерното дружество на JA България The Edge: R&BD. 

    Жури в състав г-жа Таня Михайлова, заместник-министър на образованието и науката, г-жа Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA Bulgaria, и г-н Иво Русев, търговски директор в Телелинк. Те оцениха шестте екипа, работили по идеята за преодоляване на проблема с ниското ниво на функционална грамотност (което граничи с неграмотност), водейки се от критериите за приложимост, ефективност и устойчивост на предложеното решение.

    „Смятам, че това, което правите два дни, е много сериозен пример - енергията ви, желанието, хъса, с който сте работили. Образованието е национална кауза и ако искаме да се гордеем като общество, то трябва да заразим максимален брой хора с вашия ентусиазъм. Иска ми се да подкрепим идеи, които да имат реално въздействие и които да осъществим ръка за ръка с Министерството на образованието и науката“, заяви г-н Любомир Минчев, основател и главен изпълнителен директор на Телелинк.

    Форматът на събитието премина по модела „Innovation Camp“ на JA Европа и се фокусира върху ниското ниво на функционална грамотност – проблем, засягащ много млади хора в училищна възраст у нас – това е неумението на учениците да намират, осмислят, преобразуват, представят информация и да намират решение на съществуващи проблеми.

    Екипната инициатива събра ученици последна година от професионални гимназии и студенти от различни специалности, за да могат да бъдат сформирани мултифункционални екипи. 30 младежи бяха предизвикани да потърсят решение на проблема с ниското ниво на функционална грамотност в българските училища, а шестима ментори от екипа на Телелинк ги подкрепиха в процеса и им помогнаха в намирането на най-работещи решения.

    Министерството на образованието и науката беше институционален партньор на инициативата, а заместник-министърът на образованието Таня Михайлова се включи в журито, което оцени идеите. 

    Съинициатор на инициативата е дъщерната компания на JA Bulgaria The Edge: R&BD, чиято цел е да подпомогне комерсиализацията на технологии и внедряването на иновативни подходи на работа в бизнеса чрез насърчаването на тясно сътрудничество с академичната общност.

    Двата печеливши отбора ще доразвият идеите си съвместно и ще излязат с единно предложение, което организаторите планират да предложат за имплементиране тестово в училище от мрежата на JA Bulgaria. 

    Вижте какви идеи предложиха отборите от ученици и студенти:
    Вижте проект Номер 1. Според младите хора за решаване на проблема може да се допринесе, като се създаде платформа за мотивация на ученици, която да стимулира заинтересоваността и разбирането на взаимовръзките при преподаване на учебния материал, чрез методи за самооценка и менторска помощ.
    Вижте проект МИК. Младите хора предлагат постигане на реформа в образователната система чрез развивитие на дигиталните умения, обучение на учители за даване на градивна обратна връзка и въвеждането на час по гражданска позиция.
    Вижте проект INNOME. Младите хора предлагат разработване на образователни игри и казуси, с цел намаляване на пропастта между знанията, които се преподават в училище и реалната им приложимост.
    Вижте проект Даскал me. Младите хора предлагат въвеждане на теоретико-практически модел на обучение с фокус върху приемствеността. 
    Вижте проект Решение 2.0. Младите хора предлагат мобилни платформи за обучение, които „стъпват“ върху вече съществуващи технологии. 
    Вижте проект Deep Case. Младите хора предлагат създаване на мобилна група от психолози, студенти-педагози и представители на бизнеса, които да работят с училищата за внедряването на нови образователни подходи (напр. изнесено обучение). Решението е насочено към 4. клас като ключов момент за учениците.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Франция ще облага с дигитален данък Google, Apple, Facebook и Amazon
    Опитите за договаряне на общоевропейски данък засега нямат успех
    преди 6 часа
    НСИ: Жените с висше у нас повече от мъжете
    Мъжете обаче печелят с 25% повече от дамите, сочат нови данни на НСИ
    преди 6 часа
    Банка ДСК получи разрешение да придобие Societe Generale Експресбанк
    Според КЗК сделката няма да ограничи конкуренцията на българския банков пазар
    преди 7 часа
    ЕС договори мерки за намаляване на лошите кредити
    С договорените мерки ще се гарантира, че банките заделят средства за покриване на рисковете, свързани с бъдещите отпускани заеми, чието обслужване може да спре