вторник, 18 декември 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    848 прочитания

    88% от учителите смятат, че компютърните умения са важни за учениците

    Майкрософт България и CoderDojo Bulgaria организират тех работилница за деца
    06 декември 2018, 11:40 a+ a- a

    В навечерието на Computer Science Education Week, Майкрософт в партньорство с неправителствената организация YouGov разкрива част от причините, които възпрепятстват изучаването на компютърни науки в училище чрез проведено онлайн изследване. Проучването е осъществено от YouGov Plc. сред 540 К-12 учители в периода 5-12 ноември 2018 г.

    На въпроса дали компютърните науки са от решаващо значение за бъдещия успех на учениците на пазара на труда, 88% от учителите отговарят положително.

    Двама от всеки 10 учители казва, че учениците не учат компютърни науки изобщо; според тях основните причини да не преподават компютърни науки са: фактът, че предметът не е включен в училищната програма (60%); липсата на финансиране (30%) и че учениците не полагат изпити по предмета (25%).

    Въпреки че учителите осъзнават критичната важност на компютърните науки, почти 30% споделят, че се чувстват недостатъчно квалифицирани, за да подготвят учениците за „по-дигиталното бъдеще“. Други 20% смятат, че са претоварени. 

    Учителите са убедени, че образованието по компютърни науки може да бъде полезно в развитието на важни умения в учениците, които далеч на са свързани само с кодирането. Попитани какви са тези умения, почти 4 от всеки 10 (38%) посочват решаването на задачи, 3 от всеки 10 (31%) дават приоритет на изграждането на логическо и критично мислене. Преподавателите възприемат кодирането и като начин да се развият умения, които традиционно не се асоциират с него, например креативност.

    Учителите са убедени, че компютърните науки биха помогнали за успеха на учениците им, но 75% са притеснени, че усилията на държавата и общините са безкрайно недостатъчни в осигуряването на необходимите условия. 

    Попитани за ролята на големите ИТ компании, 80% от учителите вярват, че Microsoft, Google и Apple трябва да бъдат активни в развитието на компютърни умения при децата.

    Майкрософт вече поднови ангажимента си да подпомага дейностите на Code.org в следващите 3 години. Партньорството им до момента беше насочено в реализирането на 4 различни Minecraft кампании сред учениците по повод инициативата Hour of Code, които достигнаха до над 100 милиона деца по света.

    На 8 декември 2019 г. от 11:00 ч. в Телерик Академия ще се проведе безплатна тех работилница по повод международния ден "Часът на програмирането", подходяща за деца между 7 г. и 12 г. Регистрацията е безплатна (но задължителна) на coderdojo.bg/schedule. Необходимо е всяко дете да носи личен лаптоп, зарядно и външна мишка, както и несесер с цветни моливи, ножица и лепило.

    По време на работилницата децата ще се запознаят с основи на компютърните науки с помощта на визуални задачи с Minecraft и ще изработят свои STEAM проекти, с които ще се запознаят с основни концепции за електронните елементи.

    Работилницата се организира от CoderDojo Bulgaria и Дигитална Национална Коалиция и се провежда с подкрепата на Майкрософт България, Американско посолство в България (U.S. Embassy Sofia) и Училищна Телерик Академия (Telerik Academy School). 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Франция ще облага с дигитален данък Google, Apple, Facebook и Amazon
    Опитите за договаряне на общоевропейски данък засега нямат успех
    преди 6 часа
    НСИ: Жените с висше у нас повече от мъжете
    Мъжете обаче печелят с 25% повече от дамите, сочат нови данни на НСИ
    преди 6 часа
    Банка ДСК получи разрешение да придобие Societe Generale Експресбанк
    Според КЗК сделката няма да ограничи конкуренцията на българския банков пазар
    преди 7 часа
    ЕС договори мерки за намаляване на лошите кредити
    С договорените мерки ще се гарантира, че банките заделят средства за покриване на рисковете, свързани с бъдещите отпускани заеми, чието обслужване може да спре