сряда, 23 януари 2019  RSS

Сешoарите за ръце в обществените тоалетни разнасят бактерии

10 януари 2019, 10:52 a+ a- a

Човек може да влезе в контакт с десетки пъти повече бактерии, ако използва сешоарите за ръце в обществените тоалетни. Това показва проучване, публикувано в журнала American Society for Microbiology.

Учени от два университета предположили, че върху току-що измитите ни ръце лесно могат да попаднат микроби, тъй като сешоарът засмуква въздуха наоколо. За да тестват своята хипотеза, те взели два вида проби – при спрян сешоар за 2 мин. и при пуснат сешоар за 30 секунди. След това изследвали пробите в лаборатория. Оказало се, че при първия тип проба се е развила най-много една колония бактерии. При втория тип проби обаче броят на колониите типично варирал между 18 и 60, а в един от случаите достигнал до 254.

Учените поясняват, че техният експеримент е проведен в обществените тоалетни при Факултета по здравни науки в съответния университет. Според тях част от бактериите са попаднали във въздуха поради факта, че в същата сграда се провеждат най-различни опити, а в една нормална тоалетна те няма да присъстват. Също така голяма част от идентифицираните микроорганизми не биха разболели здрав индивид. Риск съществува най-вече за хората с компрометирана имунна система и в болниците, където по същия механизъм може да бъдат разпространени бактерии, които не се повлияват от антибиотици.

Най-хигиеничният начин за изсушаване на ръцете е използването на хартиена салфетка за еднократна употреба, пишат от Harvard Health Publishing.

Американска компания откри завод в Димитровград