неделя, 24 март 2019  RSS

НАСА откри странна планета

Небесното тяло е с параметри, нетипични за размера му
    11 януари 2019, 09:31 a+ a- a

Малката планета HD 21749b е третата по ред, открита от телескопа TESS. Тя обикаля около Слънцето си по орбита за 36 дни. Въпреки че се намира близко до звезда, планетата е доста студена. Откритието е важно за учените, тъй като им помага да разберат подобни малки светове.

„Това е най-студената малка планета, която сме открили до момента да обикаля около толкова ярка звезда. Знаем доста за атмосферата на горещи планети, но тъй като е трудно да открием по-малки тела, обикалящи достатъчно далеч от слънцата си, за да са по-студени, не сме успели да научим много за този тип обекти. Имаме късмет, че намерихме тази планета, за да я изучим по-обстойно“, сподели Диана Драгомир от Масачузетския технологичен институт.

Въпреки че учените наричат HD 21749b малка, тя е три пъти по-голяма от Земята. За момента учените не знаят от какво е изградена, но се предполага, че е от газ, подобно на Нептун и Уран.

преди 2 дни