петък, 06 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11033 прочитания

    В България отваря врати първата по рода си мултидисциплинарна творческа академия

    В ARC Academy студенти ще учат гейминг, изграждане на брандове, създаване на филми и пространствен дизайн
    22 май 2019, 09:26 a+ a- a

    Антони Христов и Милин Джалалиев, основатели на ARC Academy. Снимка: Румяна Тонева

    През тази есен предстои да отвори врати първата по рода си творческа академия - ARC Academy, която ще се фокусира върху развитието на уменията и таланта на младите, както и в подготовката на нишови за различни индустрии дисциплини. Академията ще започне обучението на първите си студенти от средата на октомври месец, като записванията започват от днес. В плановете за развитие на академията са включени освен стандартно обучение, и специализирани онлайн курсове за всички желаещи.  

    Визията на новата академия е да ​​бъде практическа образователна платформа, където студентите ще се запознават отблизо с работната среда, а бизнесът от своя страна ще се среща с бъдещите си служители и ще опознава тяхната лична мотивация и амбиция за професионално развитие. Основната цел на създателите – специалистите с дългогодишен управленски опит Антони Христов и Милин Джалалиев - е да помагат на студентите да разгръщат своя творчески потенциал и умения, като започват кариера в гейминга (game development), изграждането на брандове (brand building), създаването на филми (film production) и пространствения дизайн (space design). 

    Основателите на ARC Academy имат богат набор от умения и опит, които се допълват взаимно в целта за създаване на многостранна мултидисциплинарна творческа академия. Двамата партньори споделят обща визия и затова академията ще предложи уникална комбинация от умения, творчество и предприемачество, които са същността на различните им области на експертиза. 

    Антони Христов - 30 години опит в Холивуд, от които 18 г. като арт директор на Pixar („Търсенето на Немо“, „Уол-И, „Феноменалните 2“ и много други). Антони се е завърнал в България с цел да сподели опита и знанията си, които е придобил, с младите хора тук. Желанието му е да им помага да остават в страната ни и да развиват уменията за изграждане на творчески бизнес.

    Милин Джалалиев - 16 години опит в рекламата и брандинга на различни управленски позиции , от които 10 години като мениджър на Saatchi & Saatchi в Publicis Groupe България. Допринася за наградата „Агенция на годината“ за Ефективност (2016, Effie) и Креативност (2017, ФАРА). Има 9 години опит в преподаването, 5 от които като програмен директор на магистърска програма „Реклама, бизнес дизайн и мениджмънт на марката”, ВУЗФ.

    „Ние вярваме, че бъдещето е в творческото и новаторско мислене, и умения, а не в индустриите с ниска добавена стойност, в които страни като нашата, с по-малко млади хора, са по-малко конкурентни.“, споделя Милин Джалалиев, който има повече от 16 години опит в брандинга и рекламата. 

    „ARC Academy не само ще помогне на българските младежи да останат в страната и да бъдат креативни, но и ще помогне за превръщането на България в желана дестинация за чуждестранни студенти и създаване на съдържание.“, допълва Антони Христов. Неговият опит е свързан с 30 години работа в Холивуд, от които 18 прекарва като арт директор на Pixar („Търсенето на Немо“, „Уол-И, „Феноменалните 2“ и много други).

    Академията ще започне с 3 основни програми. Първата е „Основи на дигиталните изкуства“ (Digital Arts Fundamentals) и има за цел да подготви студентите за широкия спектър от креативни програми, които ARC Academy предлага. Обучението включва основните инструменти и софтуер, които трябва да се познават за успешен старт на кариера в дигиталните изкуства.  Втората дисциплина е „Гейминг“ (Game Development), в която ще се изучават дизайн на игри, 3D моделиране, анимация и др. Третата е „Реклама и бранд мениджмънт“ (Brand Building), където студентите ще имат възможност да научат повече за поведението на потребителите, продуктовите иновации, изграждането на марки, маркетинговите стратегии, рекламата и  дигиталния маркетинг. Опитът на екипа на ARC Academy в областта на висшето образование води до успешния старт и на магистърска програма „Реклама и бранд мениджмънт” във Висше Училище по Мениджмънт (ВУМ), със силно практическа насоченост в обучението по брандинг. Студентите в тази програма ще завършват с диплома за магистърска степен. Постепенно школата ще се стреми да разширява спектъра от предлагани дисциплини в области като „Създаване на филми“ (Film Production) и „Пространствен дизайн“ (Space Design). Академията ще предлага традиционно (офлайн) обучение в София Тех Парк, както и кратки професионални обучения. Желаещите могат да се запишат от днес на адрес: https://arc.academy 

    България е с нарастващо присъствие на много световни софтуерни, игрални и филмови студия. Това се дължи на големия брой квалифицирани креативни професионалисти и на по-ниските заплати. Извършените изследвания показват, че през следващите 5 години в България ще се увеличи както търсенето на образовани и умели служители, така и съответното плащане.

    В ARC Academy студентите не само ще получават практически опит от лидери в своите индустрии, но и ще се срещат с професионалисти, работещи във водещи компании, започвайки да изграждат с тях кариерни отношения. Именно заради това ARC Academy си партнира с лидерите на индустрията в съответните области - гейминг (Ubisoft, Creative Assembly, Gameloft, Chaos Group) и брандинг (Saatchi & Saatchi, Еконт, ВУМ). Допълнително Академията има подкрепа в лицето на Български център по предприемачество (BEC) и София Тех Парк.

    Партньорите ще дадат възможност на студентите да участват в съвместни проекти и ще осигуряват стипендии и модерна материална база, която често липсва в традиционните университети и създава сериозен проблем в това темповете на образование да съответстват с тези на развитието на бизнеса. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Половината от завършилите висше образование не биха кандидатствали за позиция, която не позволява хибриден модел на работа
    Според проучване на IWG дипломантите оценяват хибридната работа като еквивалент на 13% повишение на заплатата
    преди 14 часа
    INSAIT и ETH Zurich с нов технологичен стартъп
    LogicStar AI автоматично валидира и коригира грешки в програмния код
    преди 14 часа
    До 4000 евро за кв.м.: Жилищата в престижните райони на София с нова психологическа граница
    Годишният ръст на цените в столицата се ускорява до 18.7%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 16 часа
    През 2025 г. волатилността ще бъде висока, а доларът ще остане силен
    Икономиката на еврозоната продължава да расте бавно, но в развитите страни не съществува риск от рецесия, прогнозират от iBanFirst
    преди 17 часа
    Kaufland увеличи станциите си за рециклиране в страната
    Плевен и Велико Търново също се сдобиват с машини за приемане на празни опаковки от напитки