петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10688 прочитания

    В България отваря врати първата по рода си мултидисциплинарна творческа академия

    В ARC Academy студенти ще учат гейминг, изграждане на брандове, създаване на филми и пространствен дизайн
    22 май 2019, 09:26 a+ a- a

    Антони Христов и Милин Джалалиев, основатели на ARC Academy. Снимка: Румяна Тонева

    През тази есен предстои да отвори врати първата по рода си творческа академия - ARC Academy, която ще се фокусира върху развитието на уменията и таланта на младите, както и в подготовката на нишови за различни индустрии дисциплини. Академията ще започне обучението на първите си студенти от средата на октомври месец, като записванията започват от днес. В плановете за развитие на академията са включени освен стандартно обучение, и специализирани онлайн курсове за всички желаещи.  

    Визията на новата академия е да ​​бъде практическа образователна платформа, където студентите ще се запознават отблизо с работната среда, а бизнесът от своя страна ще се среща с бъдещите си служители и ще опознава тяхната лична мотивация и амбиция за професионално развитие. Основната цел на създателите – специалистите с дългогодишен управленски опит Антони Христов и Милин Джалалиев - е да помагат на студентите да разгръщат своя творчески потенциал и умения, като започват кариера в гейминга (game development), изграждането на брандове (brand building), създаването на филми (film production) и пространствения дизайн (space design). 

    Основателите на ARC Academy имат богат набор от умения и опит, които се допълват взаимно в целта за създаване на многостранна мултидисциплинарна творческа академия. Двамата партньори споделят обща визия и затова академията ще предложи уникална комбинация от умения, творчество и предприемачество, които са същността на различните им области на експертиза. 

    Антони Христов - 30 години опит в Холивуд, от които 18 г. като арт директор на Pixar („Търсенето на Немо“, „Уол-И, „Феноменалните 2“ и много други). Антони се е завърнал в България с цел да сподели опита и знанията си, които е придобил, с младите хора тук. Желанието му е да им помага да остават в страната ни и да развиват уменията за изграждане на творчески бизнес.

    Милин Джалалиев - 16 години опит в рекламата и брандинга на различни управленски позиции , от които 10 години като мениджър на Saatchi & Saatchi в Publicis Groupe България. Допринася за наградата „Агенция на годината“ за Ефективност (2016, Effie) и Креативност (2017, ФАРА). Има 9 години опит в преподаването, 5 от които като програмен директор на магистърска програма „Реклама, бизнес дизайн и мениджмънт на марката”, ВУЗФ.

    „Ние вярваме, че бъдещето е в творческото и новаторско мислене, и умения, а не в индустриите с ниска добавена стойност, в които страни като нашата, с по-малко млади хора, са по-малко конкурентни.“, споделя Милин Джалалиев, който има повече от 16 години опит в брандинга и рекламата. 

    „ARC Academy не само ще помогне на българските младежи да останат в страната и да бъдат креативни, но и ще помогне за превръщането на България в желана дестинация за чуждестранни студенти и създаване на съдържание.“, допълва Антони Христов. Неговият опит е свързан с 30 години работа в Холивуд, от които 18 прекарва като арт директор на Pixar („Търсенето на Немо“, „Уол-И, „Феноменалните 2“ и много други).

    Академията ще започне с 3 основни програми. Първата е „Основи на дигиталните изкуства“ (Digital Arts Fundamentals) и има за цел да подготви студентите за широкия спектър от креативни програми, които ARC Academy предлага. Обучението включва основните инструменти и софтуер, които трябва да се познават за успешен старт на кариера в дигиталните изкуства.  Втората дисциплина е „Гейминг“ (Game Development), в която ще се изучават дизайн на игри, 3D моделиране, анимация и др. Третата е „Реклама и бранд мениджмънт“ (Brand Building), където студентите ще имат възможност да научат повече за поведението на потребителите, продуктовите иновации, изграждането на марки, маркетинговите стратегии, рекламата и  дигиталния маркетинг. Опитът на екипа на ARC Academy в областта на висшето образование води до успешния старт и на магистърска програма „Реклама и бранд мениджмънт” във Висше Училище по Мениджмънт (ВУМ), със силно практическа насоченост в обучението по брандинг. Студентите в тази програма ще завършват с диплома за магистърска степен. Постепенно школата ще се стреми да разширява спектъра от предлагани дисциплини в области като „Създаване на филми“ (Film Production) и „Пространствен дизайн“ (Space Design). Академията ще предлага традиционно (офлайн) обучение в София Тех Парк, както и кратки професионални обучения. Желаещите могат да се запишат от днес на адрес: https://arc.academy 

    България е с нарастващо присъствие на много световни софтуерни, игрални и филмови студия. Това се дължи на големия брой квалифицирани креативни професионалисти и на по-ниските заплати. Извършените изследвания показват, че през следващите 5 години в България ще се увеличи както търсенето на образовани и умели служители, така и съответното плащане.

    В ARC Academy студентите не само ще получават практически опит от лидери в своите индустрии, но и ще се срещат с професионалисти, работещи във водещи компании, започвайки да изграждат с тях кариерни отношения. Именно заради това ARC Academy си партнира с лидерите на индустрията в съответните области - гейминг (Ubisoft, Creative Assembly, Gameloft, Chaos Group) и брандинг (Saatchi & Saatchi, Еконт, ВУМ). Допълнително Академията има подкрепа в лицето на Български център по предприемачество (BEC) и София Тех Парк.

    Партньорите ще дадат възможност на студентите да участват в съвместни проекти и ще осигуряват стипендии и модерна материална база, която често липсва в традиционните университети и създава сериозен проблем в това темповете на образование да съответстват с тези на развитието на бизнеса. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 18 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 20 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк