неделя, 27 септември 2020   RSS

Сериозността на симптомите на COVID-19 може да зависи от кръвната група

Тези с кръвна група 0 са с по-малък шанс да развият сериозни симптоми
    23 юни 2020, 15:39 a+ a- a

Ново проучване на Националния институт за изследване на човешкия ген в САЩ сочи, че гени, асоциирани с определени кръвни групи, може да увеличат риска от развиването на сериозни инфекции, породени от COVID-19, водещи до проблеми с дихателната система.

Тези от кръвна група A са 50% по-застрашени от развиването на сериозни симптоми и отказ на дихателната система, отколкото тези с друга кръвна група. В същото време тези от кръвна група 0 са изложени на 50% по-малък риск.

По данни на Live Science две предходни проучвания също потвърждават връзка между кръвната група и рисковете от COVID-19.

По време на проучването учените са изследвали гени, включително тези, отговарящи за кръвната група. Изследвани са над 1600 пациенти с COVID-19 и над 1300 души, които не са били заразени с новия коронавирус. Изследователите са разгледали над 8 млн. еднобуквени промени в ДНК кода. В човешкия геном има милиони подобни кодификации, които могат да бъдат използвани за откриването на гени, свързани с определено заболяване, твърди Национална лаборатория по медицина в САЩ,

Учените са разгледали региони от генома, които са свързани с отказа на дихателната система поради COVID-19 – случаи, в които симптомите са толкова сериозни, че налагат кислородна маска или респиратор за облекчаване на състоянието. Един от сигналите произлиза от регион, който включва гени, свързани с реакцията на имунната система в белите дробове. Друг сигнал идва от регион, който определя кръвната група. Това позволява свързването на сериозността на симптомите с типа на кръвната група.

Другият идентифициран регион има шест гена, някои от които взаимодействат с рецептора ace2, който SARS-CoV-2 атакува, за да проникне в тялото. Другите гени са свързани с химикали, които взаимодействат с имунните клетки в белите дробове.

Учените посочват още, че освен кръвната група други фактори влияят за развиването на сериозни проблеми при прихващане на вируса. Съществуващи здравословни проблеми като сърдечни заболявания, хронични заболявания на белите дробове и диабет могат да увеличат рисковете от усложнения по време на боледуване от COVID-19.

25 септември 2020, 16:55
    ЕК предлага нов пакет за цифровите финансови услуги
    Комисията предложи за първи път ново законодателство за криптоактивите
    25 септември 2020, 16:42
    Tesla съди администрацията на Тръмп
    Производителят иска да премахне забраната за внос на хардуер за автомобилите им
    25 септември 2020, 14:35
    Борисов: Няма да се правят КПП-та, няма да се затварят градове
    Тенденцията в страната ни е за намаляване на новозаразените за разлика от Европа, където увеличението е 22% за последните 2 седмици
    25 септември 2020, 14:19
    КНСБ поиска по 15% ДДС и данък върху доходите
    Синдикатите предлагат и въвеждане на еднократен данък богатство за 2020 г.
    25 септември 2020, 12:51