събота, 27 април 2024   RSS

Откриха начин за съхранение на електричество в тухли

Технологията използва стандартни строителни материали
    12 август 2020, 16:43 a+ a- a

Изследователи от Университета „Сeйнт Луис“ във Вашингтон откриха начин да съхраняват електричество в стандартни тухли, използвани в строителството.

„Методът ни работи с обикновени или рециклирани тухли. Освен това можем да създаваме нови по-ефективни тухли. Проучването ни е базирано на тухли, които закупихме от Home Depot за 65 цента“, споделя асистент-професорът Хулио Диарси.

За целта изследователите използваха материал, който създава червения пигмент в тухлите - железен оксид (ръжда). За да позволят на тухлата да задържа енергия, учените разработиха покритие от полимер, наречен „педот“. Той е изграден от нанофибри, способни да проникнат в порите на тухлите. Полагането на материала върху тухлите позволява превръщането им в батерии. Резултатите от проучването бяха публикувани в списание Nature Communications.

„Тухли, покрити с „педот“, са идеалните блокове за строителство, които могат да захранят аварийно осветление. Смятаме, че технологията може да се превърне в реален продукт при комбинация със соларни клетки. Това може да позволи изграждането на голяма батерия от 50 тухли в близост една до друга. Събраното електричество е достатъчно за захранването на аварийно осветление в рамките на 5 часа. Друго преимущество е възможността за многократното презареждане на тухла в рамките на един час“, допълва Диарси.

ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света