сряда, 30 септември 2020   RSS

Откриха възможна следа за извънземен живот на Венера

Необясним химикал бе засечен в атмосферата
    15 септември 2020, 10:19 a+ a- a

Откритие, публикувано в списание Nature Astronomy, гласи, че на Венера може да има живот. Изследователите откриха газа фосфин (PH3) в атмосферата на планетата.

На Земята той произлиза от анаеробни организми, които не се нуждаят от кислород. Той съществува в състава на големи газови гиганти поради химичните процеси, протичащи в ядрата им под високо налягане, което позволява връзката между три водородни атома и един атом фосфор.

Въпреки това към момента учените нямат обяснение как газът се е появил на Венера, освен възможността той да е отделен от живи организми.

Съществува възможността непозната до момента химична реакция да образува газа.

Все още не е ясно как химикалите в облаците на Венера реагират на светлина и дали реакцията не води до образуването на фосфин.

Досега Венера не се смяташе за планета, на която може да има живот. Повърхността ѝ е гореща, а атмосферата - токсична. Това води до унищожаване на най-устойчивите изследователски роботи.

Предходни изследвания сочат, че живот може да съществува в най-горния слой облаци. За разлика от повърхността, където температурата достига 464 градуса, горният слой от облаци има температура около 30 градуса. Това е същият слой, в който бе засечен фосфин, и създава теории за съществуването на летящи организми.

Ваксината на Moderna с добри резултати при възрастни хора