За първи път компанията на Джеф Безос измести Google и Apple от лидерските позиции
Американската платформа за онлайн търговия Amazon изпревари технологичните компании Google и Apple, които от 2007 държат първите две места в класацията BrandZ за 100 най-ценни марки в света. С оценка на бранда си от 315 милиарда долара компанията, основана от Джеф Безос, оглави класацията.
Amazon е увеличила стойността на марката си с 52% благодарение на "интелигентни придобивания, отлично обслужване на потребителя и способността да изпреварва конкурентите си, предлагайки богата екосистема на продукти и услуги".
Онлайн ритейлърът се изкачи от трето място, изпреварвайки миналогодишния лидер Google, който сега заема трета позиция и марката му е оценена на 309 милиарда долара.
Apple запазва второто си място с 309,5 милиарда долара.
В топ 10 на класацията влизат още: Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba, Tencent, McDonald's и AT&T.