вторник, 18 юни 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    793 прочитания

    Ритейл парковете се налагат като все по-успешна алтернатива на търговските центрове

    В България пазарът е в начален стадий на развитие и показва потенциал за растеж
    11 юни 2019, 13:20 a+ a- a

    Площта на ритейл парковете в Европа за последната година се е увеличила с 2.2% и е достигнала общо 50.1 млн. кв. м, показва проучване на глобалната консултантска компания Cushman & Wakefield, чийто стратегически партньор за България е Forton. Според доклада European Retail Parks: What’s next през 2019 - 2020 г. се планира да бъдат завършени нови 1.4 млн. кв. м. 

    Големият брой нови откривания се дължи на по-бързото и лесно строителство, както и на нарастващия брой по-малки проекти с площ до 5000 кв. м. 

    „През последните години ритейл парковете в Европа се превръщат във все по-успешна алтернатива на търговските центрове, особено в по-малките населени места, където няма възможност за мащабни проекти. За да се съобразят с променящите се потребителски нагласи обаче, собствениците трябва да осигурят допълнителни стимули за клиентите. Това може да се постигне чрез разширяване на микса от наематели, включването на повече оператори на храни и напитки, както и на брандове за дрехи“, казва Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

    По-ниските наеми и гъвкавото разпределение на площите са сред основните фактори, които привличат интереса на търговците към ритейл парковете. Сегментът следва различни тенденции в Западна и Източна Европа. Докато в Западна Европа пазарът постепенно достига зрялост, в Централна и Източна Европа, той все още е в начален стадий на развитие и показва потенциал за растеж. 

    Западна Европа

    Ритейл парковете в Западна Европа остават концентрирани в големите градове, макар и някои търговци да разработват по-малки проекти с възможност за позициониране на алтернативни брандове и дейности. 

    Към началото на 2019 г. общата площ на тези проекти в развитите пазари е 44.4 млн. кв. м, като Германия, Великобритания и Франция заемат водещите позиции. През 2019-2020 г. се очаква да бъдат завършени 1.3 млн. кв. м нови площи, което обаче представлява спад с 21% 

    Централна и Източна Европа

    В Централна и Източна Европа развитието е насочено към ритейл паркове в по-малките областни градове. 

    Тази тенденция е видима в България, където търговците търсят възможности за разширение и увеличаване на присъствието си извън столицата и големите градове. Това дава възможност за развитие на малки и средни като квадратура ритейл паркове в населени места с под 100 000 жители, като вече се работи по такъв тип търговски площи.  

    Общо в Централна и Източна Европа през 2018 г.  са завършени 219 000 кв. м нови площи в ритейл паркове или със 17% повече в сравнение с предходната година. Най-големите пазари са Чехия, Румъния и Полша, които общо представляват 66% от цялото предлагане. В България, по данни на Cushman & Wakefield Forton, общото предлагане надхвърля 160 000 кв. м. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ЕК отчете 425 пречки пред европейските фирми на световния пазар
    Протекционистичните мерки нанасят загуби в размер на милиарди евро годишно за европейските предприятия
    преди 15 часа
    България се присъедини към Центъра за киберотбрана на НАТО
    Организацията подкрепя държавите-членки и НАТО с експертиза в областта на киберотбраната в сферата на технологиите, стратегиите, операциите и правото
    преди 17 часа
    Кои са лидерите по инвации в ЕС?
    България продължава да е на дъното, показва ново проучване
    преди 18 часа
    До 2020 у нас ще заработи суперкомпютър
    Той ще бъде най-мощният в Източна Европа, сред първите 10 в Европа и топ 50 в света
    преди 20 часа
    "Есетере България" откри втора дестилерия в Добрич
    Фирмата откри над 50 нови работни места